Sahibinden.com 2000 yılında Taner Aksoy tarafından kuruldu. 2025 yılında 25’inci yılını kutlayan şirket, Taner Aksoy’un ABD’de internetin gelişimini yaşayarak gözlemlemesi ve Türkiye’de de internetin gelecekte benzer biçimde her alanda önem kazanacağını öngörmesiyle ortaya çıktı.
Ekonomist’in 22 Haziran - 5 Temmuz 2025 tarihli sayısından
Alıcı ile satıcıyı buluşturmayı sağlayan pazaryeri iş modelinin geleceğine yatırım yapmak amacıyla internetin henüz çok yeni olduğu dönemde kurulan şirket, bugün 64,4 milyon kullanıcı ve 8 milyonu aşkın aktif ilanla dünyanın ve Türkiye’nin önemli internet girişimlerinden biri haline geldi. Seri ilanla başlayan yolculuğuna bugün yeni yatırımlar ve satın almalarla devam eden şirket, ikinci el alanında önemli bir oyuncu olma hedefi koydu.
sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş, “Hem kullanıcılara hem de ekonomiye değer kazandıran ‘recommerce’ alanına yeni ürünler geliştirme ve ikinci el alışverişi tercih edilir hale getirme noktasında daha fazla odaklanıyoruz” diyor. Ertaş, ikinci el pazarının katlanarak büyüyeceğini söylüyor.
“Yapay zeka için dönüşüm süreci başlattık”
“Yapay zeka öyle bir gündem ki dünyada hiçbir şirketin kaçırmaması gereken bir teknolojik değişim yaşanıyor. Bunu ben şirketlerin liderlerinin hatta herhangi bir organizmanın liderinin anladığını düşünmüyorum. Çok hızlı bir şekilde yeni yeni kavramlar doğuyor. Biz şirket içinde ciddi bir dönüşüm ve öğrenim süreci başlattık, şirketin başındakiler başta olmak üzere. Biz yapay zekaya iki yönlü bakıyoruz. Biri son kullanıcıya verdiğimiz hizmetler açısından, ikincisi de şirketin iç iş yapış şekillerinin yapay zekayla yeniden nasıl tanımlayabileceğimizi araştırıyoruz.”
sahibinden.com olarak 2024 yılında ne kadarlık bir büyüme gösterdiniz? 2025 yılı hedefiniz nedir?
2024 yılında ayılık ortalama 20,1 milyon olan kullanıcı sayımız 2025 yılında 20,8 milyona ulaştı. SimilarWeb’in en çok ziyaret alan web sayfaları sıralamasına göre; kendi kategorimizde dünyada dördüncü, Türkiye genelinde tüm internet siteleri içerisinde sekizinci veya dokuzuncu sırada yer alıyoruz. 300’ü teknoloji alanında çalışan uzmanlar olmak üzere bin çalışımız var. 64,4 milyon kullanıcımız ve 8 milyonu aşkın aktif ilanımız var. Bu rakamlar istikrarlı olarak büyüyor.
Son dönemde farklı iş alanlarında yatırım yaptığınızı görüyoruz. Orta vadede stratejik büyüme hedefiniz nedir?
Recommerce yani diğer adıyla yeniden ticaret, ikinci el ürünlerin döngüsel ekonominin bir parçası olarak yeniden kullanıma girmesini sağlayan bir e-ticaret modeli. Bu model, kaynakların daha verimli kullanılmasını teşvik ediyor ve sürdürülebilir tüketime katkıda bulunduğu için gitgide daha yaygın bir iş modeli haline gelmeye başlıyor. sahibinden.com olarak hem kullanıcılara hem de ekonomiye değer kazandıran ‘recommerce’ alanına yeni ürünler geliştirme ve ikinci el alışverişi tercih edilir hale getirme noktasında daha fazla odaklanıyoruz.
İkinci el pazarındaki hedefleriniz nelerdir?
İkinci el cep telefonuyla başladı. Zamanla bu işin içine bilgisayarlar, tabletler, akıllı saatler, elektrikli aletler girecek. Orada bir buz dağı var ucu gözüküyor. Türk insanı yavaş yavaş alışıyor. Bu katlanarak gidecek bir iş olacak. Bu noktada en önemli yatırımlarımızdan biri Yepy. Cep telefonları olmak üzere eski cihazları kullanıcılardan anlaşmalı iş ortaklarının sunduğu en iyi teklifle satın almasına imkân sağlıyor. Yepy bir ticari girişim olmasının yanı sıra sürdürülebilirlik stratejimiz açısından önemli. Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü (UNITAR) tarafından hazırlanan Küresel E-atık Monitörü 2024 Raporu’na göre; dünyada her yıl 62 milyon ton, Türkiye’de ise 1,1 milyon ton elektronik atık (e-atık) üretiliyor. Türkiye, bu miktarla en çok e-atık üreten Asya ülkeleri içinde beşinci sırada yer alıyor. Türkiye’de e-atıkların yaklaşık yüzde 12’si, dünya genelinde ise yüzDijitalin de 22’si geri dönüştürülüyor. E-atıklar ayrıca içerdiği kimyasallar nedeniyle çevreyi kirleterek doğal yaşam alanlarını tehdit ediyor. Bu gibi platformlar sayesinde girişimciler, yenilenebilir ve kullanılabilir durumdaki cihazları hayata döndürürken aynı zamanda doğanın korunmasına ve döngüsel ekonominin gelişmesine de katkı sağlıyor.
Ne kadarlık bir yatırım planlıyorsunuz 2025’te?
Bizim ağırlıklı yatırımlarımız teknoloji altyapısı üzerine oluyor. Marka yatırımları da var tabii. Üç tane veri merkezimiz var. İki tanesi Türkiye’de, bir diğeri de Belçika’da. Bu veri merkezleri trafiğin artmasıyla ve verdiğimiz hizmetlerin çeşitlenmesiyle birlikte büyüyor. Ana yatırımlarımız o alanda devam ediyor. AR-GE merkezimizde yapay zekâ veya yüksek teknolojiyi kullanarak geliştirdiğimiz tüketicinin hayatını kolaylaştırıcı hizmetler var. Oralar da aslında bizim için bir yatırım. Yani gider olarak görmüyoruz orayı. Oralarda ciddi bir yatırımımız var. Diğeri de markaların hani işte dediğim gibi ikinci elin mesela bilinçlendirilmesi ile ilgili yaptığımız pazarlama yatırımlarımız öne çıkıyor.
Yurt dışına açılma planınız var mı?
Yurt dışında aktif bir arayış içerisinde değiliz ama zaman zaman yurt dışında bizim iş alanımızda faaliyette bulunan büyük grupların bazı ülkelerdeki platformlarını satmakla ilgili projeleri oluyor. O projeler önümüze geldiği zaman değerlendiriyoruz. Ama aktif olarak böyle
bir arayışımız yok.
Son yıllarda Türkiye’de büyümüş pek çok internet girişimi yabancı şirketlere satıldı. Sahibinden.com’u satın almaya yönelik girişimler var mı?
Sahibindem.com’un tarihçesi boyunca böyle teklifler oluyor. Ciddi bir alıcı geldiği zaman mutlaka değerlendiriyoruz ama bir an önce satalım gibi aktif bir arayışımız yok. Bu alanda stratejik oyuncular var dünyada, finansal yatırımcı profilinde olanlar da var. Sonuçta o günün konjonktüründe farklı yöntemlere kapalı değiliz. Kimisi küçük hissedar olmak istiyor. Ama şu anda aktif bir gündemimiz yok.
Açık artırmayla araç satışı imkanı sunan Otobid’i hayata geçirdiniz. Bu markayla hedefleriniz nelerdir?
Hem tüketici hem de satıcı tarafında deneyim odaklı bir büyüme stratejimiz var. Ne kadar deneyimi dijitalde kolaylaştırabilirsek arz artıyor. Çünkü bir üşengeçlikte var. Araç satarken ilan vermekten üşenen bir tüketici var. Bu noktada ikinci el otomobilde de bizim Otobid’i hayata geçirdik. Bu yıl gerçekten Otobid’in büyüme yılı diyebiliriz. Otobid, otomobil satışında dördüncü seçenek olarak farklılaşıyor. Dünyada da aslında kullanıcı deneyimi açısından öncülerden biri. Bireysel kullanıcılar araçlarını binlerce oto galerinin katılabildiği online açık arttırma ortamında satışa sunabiliyor. Otobid’le araçlarını satmak isteyenlere hızlı ve kolay satış imkanı sunuyoruz, üstelik araçları açık artırma sayesinde değerini buluyor. Otobid oto galeriler için de araç tedarikini daha kolay ve çeşitli hale getiriyor.
“Stratejik satın almaları değerlendiriyoruz"
"İş modelimizi tamamlayıcı stratejik satın almaları tabii ki değerlendiriyoruz. Satın aldığımız Auto King, otomobiller için ekspertiz ve onarım hizmetleri sunan bir şirket. İkinci el araçlarda ekspertiz ihtiyacı doğuyor. Burada biz sahibinden. com güvencesini sağlamayı hedefliyoruz. Otomobil servis tarafını da değer zinciri açısından eklenebileceğine inanıyoruz. Aslında yatırımlar işimizi geliştirmeye ve tamamlamaya odaklı diyebiliriz."