Japon 'fast fashion' tasarım markası Miniso, 1,5 yıl önce girdiği Türkiye pazarında hedef büyüttü. Halen 30 mağazası olan şirket 2018'de 45, 2019'da ise 60 mağazaya ulaşmayı planlıyor. Miniso'nun 2019 yılı ciro hedefi de 150 milyon TL'yi buluyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Aksesuardan kozmetiğe, teknolojiden tekstil ürünlerine kadar birçok kategoride ürünleri bulunan Japon 'fast fashion' tasarım markası Miniso, Türkiye pazarında hedef büyüttü. Medical Park ve Liv Hastaneler Grubu'nun ortağı Adem Elbaşı'nın yaklaşık 1,5 yıl önce Türkiye'ye getirdiği Miniso, 2018'i 45, 2019'u ise 60 mağazayla kapatmayı hedefliyor.
2018'i 100 milyon TL ciroyla kapatmayı planlayan şirketin 2019 ciro hedefi ise 150 milyon TL'yi buluyor. Miniso'da mağazalar dahil 300 kişiye istihdam sağlanıyor.
30 MAĞAZASI VAR
Halihazırda İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Adana'da 30 mağazası bulunan Miniso, önümüzdeki dönemde Anadolu'daki mağaza sayısını artıracak. Şirket, Eskişehir, Tekirdağ, Kocaeli ve Kayseri başta olmak üzere Anadolu şehirlerinde büyümeyi planlıyor. Miniso Pazarlama ve Marka Yönetim Direktörü Gonca Yılmaz Elbaşı, "Bu yıl sonu için 45 mağaza gibi bir hedefimiz var.
Talebin yoğun olduğu bölgelerde mağaza sayımızı arttırmak ve olmadığımız illere ulaşmak ana hedefinde yürüyoruz" diye konuşuyor.Miniso, yakında Antalya'da ikinci mağazasını açarak 31 mağazaya ulaşacak. Ardından da Samsun Piazza Alışveriş Merkezi'nde bir mağaza açacak.
E-TİCARET SİTESİ AÇILDI
Geçtiğimiz yıl büyümeyi mağaza açarak gerçekleştiren Miniso, bu yıl mağaza açmanın yanı sıra kârlılığa, operasyon ve hizmet iyileştirmesine, pazarlamaya odaklanacak. Aylık mağaza trafiği 1 milyonun üzerinde olan şirket, önümüzdeki dönemde e-ticaret satışıyla da büyümeyi planlıyor.
Kısa bir süre önce bu konuda yatırımlarını tamamlayan şirketin hedefi yıl sonunda e-ticaretin ciro içindeki payını yüzde 2-3'e çıkarmak. Türkiye'de yapılan araştırmalarda e-ticaretin payının yüzde 3,5 olduğunu söyleyen Gonca Yılmaz Elbaşı, "İlk hedefimiz Türkiye ortalamasını yakalamak ve daha sonra dünya ortalaması seviyelerine çıkmak" diyor.
Miniso ürünlerinin tamamı ithal. Şirketin dünya genelinde 800 tedarikçisi var. Gonca Yılmaz Elbaşı, Türkiye'yi de bu tedarikçilerin arasına katmak için çalışmalar yürüttüklerini söylüyor. Elbaşı, Türkiye'deki önemli tekstil ve kozmetik üreticileriyle Miniso'ya üretim konusunda görüştüklerini vurguluyor.
DÜNYADA HIZLI BÜYÜYOR
Miniso, baş tasarımcısı olan Miyake Jyunya ve genç girişimci Ye Guofu tarafından 2013 yılında kuruldu. Dünya çapında bir perakende şirketi olma hedefiyle yola çıkan şirketin bugün 2 bin 600'ün üzerinde mağazası var. 2019 sonuna kadar 100'ün üzerinde ülkede 10 bin mağaza açılması ve 15 milyar dolarlık satış hacmine ulaşılması hedefleniyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Aksesuardan kozmetiğe, teknolojiden tekstil ürünlerine kadar birçok kategoride ürünleri bulunan Japon 'fast fashion' tasarım markası Miniso, Türkiye pazarında hedef büyüttü. Medical Park ve Liv Hastaneler Grubu'nun ortağı Adem Elbaşı'nın yaklaşık 1,5 yıl önce Türkiye'ye getirdiği Miniso, 2018'i 45, 2019'u ise 60 mağazayla kapatmayı hedefliyor.
2018'i 100 milyon TL ciroyla kapatmayı planlayan şirketin 2019 ciro hedefi ise 150 milyon TL'yi buluyor. Miniso'da mağazalar dahil 300 kişiye istihdam sağlanıyor.
30 MAĞAZASI VAR
Halihazırda İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Adana'da 30 mağazası bulunan Miniso, önümüzdeki dönemde Anadolu'daki mağaza sayısını artıracak. Şirket, Eskişehir, Tekirdağ, Kocaeli ve Kayseri başta olmak üzere Anadolu şehirlerinde büyümeyi planlıyor. Miniso Pazarlama ve Marka Yönetim Direktörü Gonca Yılmaz Elbaşı, "Bu yıl sonu için 45 mağaza gibi bir hedefimiz var.
Talebin yoğun olduğu bölgelerde mağaza sayımızı arttırmak ve olmadığımız illere ulaşmak ana hedefinde yürüyoruz" diye konuşuyor.Miniso, yakında Antalya'da ikinci mağazasını açarak 31 mağazaya ulaşacak. Ardından da Samsun Piazza Alışveriş Merkezi'nde bir mağaza açacak.
E-TİCARET SİTESİ AÇILDI
Geçtiğimiz yıl büyümeyi mağaza açarak gerçekleştiren Miniso, bu yıl mağaza açmanın yanı sıra kârlılığa, operasyon ve hizmet iyileştirmesine, pazarlamaya odaklanacak. Aylık mağaza trafiği 1 milyonun üzerinde olan şirket, önümüzdeki dönemde e-ticaret satışıyla da büyümeyi planlıyor.
Kısa bir süre önce bu konuda yatırımlarını tamamlayan şirketin hedefi yıl sonunda e-ticaretin ciro içindeki payını yüzde 2-3'e çıkarmak. Türkiye'de yapılan araştırmalarda e-ticaretin payının yüzde 3,5 olduğunu söyleyen Gonca Yılmaz Elbaşı, "İlk hedefimiz Türkiye ortalamasını yakalamak ve daha sonra dünya ortalaması seviyelerine çıkmak" diyor.
Miniso ürünlerinin tamamı ithal. Şirketin dünya genelinde 800 tedarikçisi var. Gonca Yılmaz Elbaşı, Türkiye'yi de bu tedarikçilerin arasına katmak için çalışmalar yürüttüklerini söylüyor. Elbaşı, Türkiye'deki önemli tekstil ve kozmetik üreticileriyle Miniso'ya üretim konusunda görüştüklerini vurguluyor.
DÜNYADA HIZLI BÜYÜYOR
Miniso, baş tasarımcısı olan Miyake Jyunya ve genç girişimci Ye Guofu tarafından 2013 yılında kuruldu. Dünya çapında bir perakende şirketi olma hedefiyle yola çıkan şirketin bugün 2 bin 600'ün üzerinde mağazası var. 2019 sonuna kadar 100'ün üzerinde ülkede 10 bin mağaza açılması ve 15 milyar dolarlık satış hacmine ulaşılması hedefleniyor.