Legrand Türkiye CEO’su Levent Ilgın, “8,5 milyon Euro’luk yatırımı devreye aldık. İlave bu yıl 7,5 milyon Euro yatırım yapacağız. Şirket de satın alabiliriz. Beş yılda iki kat büyüyeceğiz” diyor.
Ekonomist’in 19 Ocak - 1 Şubat 2025 tarihli sayısından
Yıllık 8,5 milyar Euro ciroya sahip olan Fransız Legrand 1860 yılında kurulmuş, 40 bin çalışanı olan bir şirket. 90 ülkede bulunuyor ve 180 ülkede ürünleri satılıyor. 1990 yılında anahtar, priz üretimi yapan Bufer Elektrik’i satan alarak Türkiye pazarına giriş yapan Legrand, 2008 yılında dijital altyapı için kabinet üreticisi Estap’ı satın aldı. 2010 yılında ise kesintisiz güç kaynağında sektör lideri İnform Elektronik’i bünyesine kattı.
Ümraniye’deki merkezinin yanında Gebze’de iki tesisi olan Legrand Türkiye, 2024 yılını 220 milyon Euro iş hacmi ile tamamlamış durumda. Satın almaların yanında yatırımlarla da Türkiye pazarında büyümeye devam eden Legrand, son 1,5 yılda 8,5 milyon Euro’luk yatırımı devreye aldı. Otomasyonun yanında, ürün gamını genişletmeye devam etti.
YATIRIMLAR DEVAM EDECEK
Kuzey Kıbrıs’ta bayi toplantısı gerçekleştiren Legrand Türkiye, yeni dönem hedeflerini açıkladı. Toplantı sonrasında bir araya geldiğimiz Legrand Türkiye Ülke Müdürü Levent Ilgın, yatırımlara devam edeceklerini ve bunun yanında inorganik büyüme için fırsatları da araştırdıklarını ifade etti. 2025 yılı için 7,5 milyon Euro yatırım daha yapacaklarını kaydeden Levent Ilgın, “Yatırımlarımızı devam ettiriyoruz. Önemli yatırımları devreye aldık. Bundan sonraki süreçte büyüme hızımız da artarak devam edecek. Bin civarında çalışanınız var. Yeni yatırımlarla ilave 150 civarında istihdam sağlayacağız” diyor.
2030 HEDEFİ
2024 yılını 8,5 milyar Euro ciroyla tamamlayan Legrand, 2030 hedefini 15 milyar Euro olarak belirlemiş durumda. Legrand Türkiye olarak Legrand dünyası içinde daha hızlı büyüme hedefleri olduğunu anlatan Levent Ilgın, 2030 yılında cironun iki kattan fazla artırılması için çalışacaklarını kaydediyor. Ilgın bu büyüme sürecinde satın almalar tarafında da aktif olacaklarını anlatıyor ve şöyle devam ediyor: “Legrand Grup’un DNA’sında şirket satın alımları var. Son yıllarda farklı ülkelerde veri merkezleri ve dijital altyapılar ile ilgili satın almalar yapıldı. Biz de Türkiye’de benzer şekilde satın almalar için fırsatları değerlendireceğiz.”
Grup içinde yükselişte
Legrand Grubu, Avrupa, Kuzey Amerika ve diğer ülkeler olmak üzere dünyayı üç farklı bölgeye ayırmış durumda. Avrupa bölgesinin en büyük beşinci pazarı olan Türkiye, grup içinde ise 10 ile 12 arasında değişen bir büyüklüğe sahip. Son yıllarda Türkiye pazarında önemli büyümeler gerçekleştirdiklerini anlatan Levent Ilgın, “Bu büyümeler ve kaliteli üretim sayesinde Fransa merkezi Türkiye’de yatırımları artırma konusunda ikna ettik. Legrand çatısı altındaki büyümemiz artarak devam edecek” diyor.