Simit Sarayı, Erzincan’da yeni bir fabrika açacak. Bu fabrika için 100 milyon TL yatırım yapılacak. Şirket, lahmacun, döner, pide gibi Türkiye’nin yöresel lezzetlerinin bir arada olduğu yeni bir konsept de yaratmaya hazırlanıyor. Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Türkiye’nin Eataly’sini yaratacağız. İlk şubeyi Riyad’da 4 bin metrekarelik bir alanda açacağız” diyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Türkiye’nin geleneksel lezzeti simidi tüm dünyaya yayma hedefiyle yola çıkan Simit Sarayı, 2017’ye iki önemli projeyle giriyor. Erzincan’da yeni bir tesis kurmaya hazırlanan şirket, ayrıca Türkiye’nin geleneksel lezzetlerinin olduğu yeni bir konsept yaratmayı planlıyor. Yeni konseptin ilk mağazası Suudi Arabistan’da açılacak.
Cazibe Merkezleri kapsamında yer alan Erzincan’da yeni fabrika açmak için harekete geçen Simit Sarayı, bu tesis için 100 milyon TL yatırım yapacak. Yeni tesiste yaklaşık 300 kişiye istihdam sağlanması planlanıyor. Erzincan’da 153 dönüm için başvuru yaptıklarını söyleyen Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Yerin teslimi konusunda çalışmalar sürüyor. Alır almaz inşaata başlayacağız. Hedefimiz tesisi yıl sonuna yetiştirmek” diyor.
EATALY TARZINI GETİRİYOR
Şirketin diğer hedefi ise Italyan lezzetlerinin yer aldığı ünlü restoran-market zinciri Eataly tarzında Türkiye’ye özel bir konsept geliştirmek. Abdullah Kavukcu, Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da 4 bin metrekarelik bir alanda açmayı planladıkları konsept için çalışmaların devam ettiğini söylüyor.
Kavukcu, “Türkiye’nin Eataly’sini yapıyoruz. Zaten şu an döner markamız var, yeni konseptte o yer alacak. Bunun dışında Türkiye’nin diğer lezzetleri için markalar yaratacağız. Mimari çalışmaları devam ediyor. Dönerin yanı sıra 10 marka yer alacak” diye konuşuyor.
400’ün üzerinde şubesi bulunan Simit Sarayı, son dönemde özellikle yurtdışı büyümesiyle dikkat çekiyor. Şirketin cirosunun yüzde 52’si yurtdışından geliyor. Önümüzdeki dönemde yurtdışı büyümesinin hızla devam etmesi planlanıyor. 2017 yılında 100’ü yurtdışında olmak üzere 150 yeni şube açılması planlanıyor.
Abdullah Kavukcu, halihazırda sözleşmesi yapılan 828 mağazanın önümüzdeki üç yılda açılacağını söylüyor. 2017 yılında 250 milyon dolarlık yatırım bütçesi bulunan şirket, Türkiye’de bin 500, yurtdışında 2 bin kişiye yeni istihdam sağlamayı hedefliyor.
UZAKDOĞU’YA AÇILACAK
Abdullah Kavukcu, bu yıl yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söylüyor. Bu büyümenin de ağırlıklı olarak yurtdışından geleceğini ifade ediyor. Kavukcu, gelecek planlarını ise şöyle anlatıyor: “Şu anda 22 ülkede varız. Bulunduğumuz Avrupa ülkelerinde derinleşirken yeni pazarları da inceliyoruz. Kısa bir süre önce Sırbistan’da 11 Cafe Costa mağazasını satın alarak tamamını Simit Sarayı’na dönüştürdük. 2018’de ise Uzakdoğu pazarına gireceğiz.”
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Türkiye’nin geleneksel lezzeti simidi tüm dünyaya yayma hedefiyle yola çıkan Simit Sarayı, 2017’ye iki önemli projeyle giriyor. Erzincan’da yeni bir tesis kurmaya hazırlanan şirket, ayrıca Türkiye’nin geleneksel lezzetlerinin olduğu yeni bir konsept yaratmayı planlıyor. Yeni konseptin ilk mağazası Suudi Arabistan’da açılacak.
Cazibe Merkezleri kapsamında yer alan Erzincan’da yeni fabrika açmak için harekete geçen Simit Sarayı, bu tesis için 100 milyon TL yatırım yapacak. Yeni tesiste yaklaşık 300 kişiye istihdam sağlanması planlanıyor. Erzincan’da 153 dönüm için başvuru yaptıklarını söyleyen Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Yerin teslimi konusunda çalışmalar sürüyor. Alır almaz inşaata başlayacağız. Hedefimiz tesisi yıl sonuna yetiştirmek” diyor.
EATALY TARZINI GETİRİYOR
Şirketin diğer hedefi ise Italyan lezzetlerinin yer aldığı ünlü restoran-market zinciri Eataly tarzında Türkiye’ye özel bir konsept geliştirmek. Abdullah Kavukcu, Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da 4 bin metrekarelik bir alanda açmayı planladıkları konsept için çalışmaların devam ettiğini söylüyor.
Kavukcu, “Türkiye’nin Eataly’sini yapıyoruz. Zaten şu an döner markamız var, yeni konseptte o yer alacak. Bunun dışında Türkiye’nin diğer lezzetleri için markalar yaratacağız. Mimari çalışmaları devam ediyor. Dönerin yanı sıra 10 marka yer alacak” diye konuşuyor.
400’ün üzerinde şubesi bulunan Simit Sarayı, son dönemde özellikle yurtdışı büyümesiyle dikkat çekiyor. Şirketin cirosunun yüzde 52’si yurtdışından geliyor. Önümüzdeki dönemde yurtdışı büyümesinin hızla devam etmesi planlanıyor. 2017 yılında 100’ü yurtdışında olmak üzere 150 yeni şube açılması planlanıyor.
Abdullah Kavukcu, halihazırda sözleşmesi yapılan 828 mağazanın önümüzdeki üç yılda açılacağını söylüyor. 2017 yılında 250 milyon dolarlık yatırım bütçesi bulunan şirket, Türkiye’de bin 500, yurtdışında 2 bin kişiye yeni istihdam sağlamayı hedefliyor.
UZAKDOĞU’YA AÇILACAK
Abdullah Kavukcu, bu yıl yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söylüyor. Bu büyümenin de ağırlıklı olarak yurtdışından geleceğini ifade ediyor. Kavukcu, gelecek planlarını ise şöyle anlatıyor: “Şu anda 22 ülkede varız. Bulunduğumuz Avrupa ülkelerinde derinleşirken yeni pazarları da inceliyoruz. Kısa bir süre önce Sırbistan’da 11 Cafe Costa mağazasını satın alarak tamamını Simit Sarayı’na dönüştürdük. 2018’de ise Uzakdoğu pazarına gireceğiz.”