Şans oyunlarını 10 yıllığına düzenlemek için ihaleyi kazanan Sisal Şans, 2019'da 3,2 milyar TL olan ciroyu, hızlıca artırmayı hedefliyor. Bu hedef için yeni oyunlar eklenmesi ve bayi sayısının iki katına çıkarılarak 10 bine yükseltilmesi planlanıyor.
TALİP YILMAZ
tyilmaz@ekonomist.com.tr
1-14 Kasım 2020 tarihli sayıdan
Geçen yıl yapılan ihalede şans oyunlarını düzenlemesine ilişkin iş ve hizmetleri yerine getirmek üzere 10 yıl süreyle yetkilendirilen Sisal Şans, 1 Ağustos itibarıyla hizmetlerine başladı.
Sisal Şans, Demirören Grubu'na bağlı Şans Dijital ve İnteraktif Hizmetler'in yüzde 51 ve İtalyan Sisal'in yüzde 49 ortaklığı ile kurulmuş bir şirket.
İhale sürecinin tamamlanmasından itibaren şirket, IT teknoloji altyapısına, insan kaynakları, satış kanalları ve pazarlamaya 50 milyon Euro yatırım gerçekleştirildi.
Sisal Şans, hem bayi ağını genişleterek hem de online kanalları da kullanıp, yeni oyunlar ekleyerek iş hacmini büyütmeyi hedefliyor. Sisal SPA Şans Oyunları Grup Başkanı Marco Caccavale ve Sisal Şans CEOsu Selim Ergün'ün verdiği bilgiye göre, öncelikle 2021 sonuna kadar beş bin olan bayi sayısı iki kat artırılarak 10 bine çıkarılacak.
60 milyon nüfusa sahip İtalya'da 40 bin satış noktalarının olduğunu söyleyen Marco Caccavale, "Türkiye'de uzun bir yolumuz var. Hedefimiz büyük şehirlerin yanı sıra kırsalda da büyümek" diyor.
Milli Piyango İdaresi, geçen yıl 3,2 milyar TL ciro elde etti. Selim Ergün, büyüme hedefleri doğrultusunda bu ciroyu ilk seneden sonra dört katına çıkarmayı, ilerleyen yıllarda da çift haneli büyümeyi istediklerini söylüyor. Operasyonları, bayi komisyonları da dahil olmak üzere yüzde 9,5 komisyon oranıyla yürüttüklerini anlatan Ergün, böylece hem bayilerin sayısını hem de gelirlerini artıracaklarını belirtiyor.
İkramiye dağıtımı ile ilgili yapılan eleştirileri hatırlattığımız Selim Ergün, "Bizim en büyük yeniliklerinin başında ikramiye dağıtım oranı var. İkramiye dağıtım yüzde 47,5'iken biz bu oranı yüzde 59'a çıkarıyoruz" diyor.
Sisal SPA Şans Oyunları Grup Başkanı Marco Caccavale, Türkiye pazarına yerli bir partnerle girmelerinin nedenini şöyle açıklıyor: "Fas pazarına kendimiz girdik. Ancak ülkenin dinamikleri bizi zorladı. Sonrasında Türkiye pazarına yerli partnerle girmek istedik. Her ülkenin dinamikleri farklı oluyor.
Demirören Grubu, Türkiye'de yazılı, görsel, işitsel, dijital medya sektörlerinde yatırımı bulunan bir grup. Yine Türkiye'nin ilk ve tek sabit ihtimalli spor tahmin oyunu İddaa'ya yatırımı var. Demirören Holding'in bu alanlardaki tecrübesiyle bizim için çok iyi bir partner oldu."
TALİP YILMAZ
tyilmaz@ekonomist.com.tr
1-14 Kasım 2020 tarihli sayıdan
Geçen yıl yapılan ihalede şans oyunlarını düzenlemesine ilişkin iş ve hizmetleri yerine getirmek üzere 10 yıl süreyle yetkilendirilen Sisal Şans, 1 Ağustos itibarıyla hizmetlerine başladı.
Sisal Şans, Demirören Grubu'na bağlı Şans Dijital ve İnteraktif Hizmetler'in yüzde 51 ve İtalyan Sisal'in yüzde 49 ortaklığı ile kurulmuş bir şirket.
İhale sürecinin tamamlanmasından itibaren şirket, IT teknoloji altyapısına, insan kaynakları, satış kanalları ve pazarlamaya 50 milyon Euro yatırım gerçekleştirildi.
KIRSALA YAYILACAK
Sisal Şans, hem bayi ağını genişleterek hem de online kanalları da kullanıp, yeni oyunlar ekleyerek iş hacmini büyütmeyi hedefliyor. Sisal SPA Şans Oyunları Grup Başkanı Marco Caccavale ve Sisal Şans CEOsu Selim Ergün'ün verdiği bilgiye göre, öncelikle 2021 sonuna kadar beş bin olan bayi sayısı iki kat artırılarak 10 bine çıkarılacak.
60 milyon nüfusa sahip İtalya'da 40 bin satış noktalarının olduğunu söyleyen Marco Caccavale, "Türkiye'de uzun bir yolumuz var. Hedefimiz büyük şehirlerin yanı sıra kırsalda da büyümek" diyor.
İKRAMİYE ORANI ARTIYOR
Milli Piyango İdaresi, geçen yıl 3,2 milyar TL ciro elde etti. Selim Ergün, büyüme hedefleri doğrultusunda bu ciroyu ilk seneden sonra dört katına çıkarmayı, ilerleyen yıllarda da çift haneli büyümeyi istediklerini söylüyor. Operasyonları, bayi komisyonları da dahil olmak üzere yüzde 9,5 komisyon oranıyla yürüttüklerini anlatan Ergün, böylece hem bayilerin sayısını hem de gelirlerini artıracaklarını belirtiyor.
İkramiye dağıtımı ile ilgili yapılan eleştirileri hatırlattığımız Selim Ergün, "Bizim en büyük yeniliklerinin başında ikramiye dağıtım oranı var. İkramiye dağıtım yüzde 47,5'iken biz bu oranı yüzde 59'a çıkarıyoruz" diyor.
NEDEN DEMİRÖREN'İ SEÇTİK?
Sisal SPA Şans Oyunları Grup Başkanı Marco Caccavale, Türkiye pazarına yerli bir partnerle girmelerinin nedenini şöyle açıklıyor: "Fas pazarına kendimiz girdik. Ancak ülkenin dinamikleri bizi zorladı. Sonrasında Türkiye pazarına yerli partnerle girmek istedik. Her ülkenin dinamikleri farklı oluyor.
Demirören Grubu, Türkiye'de yazılı, görsel, işitsel, dijital medya sektörlerinde yatırımı bulunan bir grup. Yine Türkiye'nin ilk ve tek sabit ihtimalli spor tahmin oyunu İddaa'ya yatırımı var. Demirören Holding'in bu alanlardaki tecrübesiyle bizim için çok iyi bir partner oldu."