AR-GE’ye yıllık 10 milyon TL harcıyor

AR-GE’ye yıllık 10 milyon TL harcıyor

AR-GE harcamalarına yıllık 10 milyon TL’lik bütçe ayıran Uludağ İçecek, tüm ürün gruplarını koruyucusuz olarak üretmeye başladı.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Eğitim, spor, sanat alanlarında sponsorlukları olan şirket, milli okçumuz Mete Gazoz’a verdiği desteği de 2020 yılına kadar uzattı.

Alkolsüz içecek pazarı toplam gıda sektörünün yüzde 22,5’ini oluşturuyor. ‘Uludağ’ ana markası altında tüketicilerine ürünlerini 7 kategori, 13 alt marka, 39 değişik ürün ve 112 farklı ambalajı ile sunan Uludağ İçecek sektörün önde gelenlerinden biri.

Doğal maden suyu, meyve aromalı doğal maden suyu, su, limonata, gazoz ve enerji içeceği kategorilerinde faaliyet gösteren şirket, iki yıl önce içecek dışında bir inovasyon adımı atarak cilt bakım spreylerini de tüketicilerle buluşturdu.

Limonata kategorisinde yüzde 60’ın üzerinde pazar payıyla lider konumda olan şirket, benzer şekilde meyveli maden suyu kategorisine de liderlik ediyor.

Uludağ İçecek, iletişim yatırımları sayesinde yeniden canlanan gazoz kategorisinde ve maden suyu kategorisinde ise ilk üç marka içinde yer alıyor.

Şirket, sektördeki eğilimleri ve tüketicilerin ihtiyaçlarını değerlendirerek yeni ambalajlar, yeni kategoriler, yeni ürünler ve yeni lezzetler sunmak adına son üç yılda inovasyona ve AR-GE merkezlerine yaklaşık 190 milyon TL’lik yatırım yaptı.

Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Kızıl, yalnızca AR-GE harcamaları için ise yıllık olarak 10 milyon TL’lik bütçe ayırdıklarını söylüyor.

KORUYUCUSUZ ÜRÜNLER
Tüketicilerin gündeminde ‘sağlık’ hiç olmadığı kadar çok yer tutuyor. Ömer Kızıl, hızla yükselen bu trend çerçevesinde yaptıkları AR-GE çalışmaları sonucunda 2018 yılında dünyada ilk kez gazlı içecek üretiminde aseptik dolum teknolojisini kullanarak tüm ürün gruplarını koruyucusuz olarak ürettiklerini söylüyor.

Kızıl, “Bu yaklaşım sayesinde standart ürünlerle aynı raf ömrüne sahip koruyucusuz ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturmaya başladık” diyor.

Buna yönelik olarak ocak ayında başlayan dijital kampanyasına bu ay televizyonlarla devam eden şirketin yeni ürünlerine yönelik üç farklı reklam filmi yayınlanıyor.

SPORA DESTEK
Uludağ İçecek’in eğitim, spor, kültür-sanat alanlarında sponsorlukları var. Şirket, Bursa Filarmoni Derneği’ni, Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nı (BBDSO) destekliyor.

İnegölspor’un forma sponsorluğunu da üstlenen şirket, gelecek vaat eden genç sporculara da destek oluyor. Ömer Kızıl, Olim-piyatlar’dan önce kendisindeki potansiyeli görerek ülkemizi başarıyla temsil eden milli okçumuz Mete Gazoz’un sponsorluğunu üstlendiklerini ifade ediyor.

Kızıl, “Kendisi de ülkemizi gururlandırarak ve gelecekte daha başarılı sonuçlar elde edeceğini göstererek Olimpiyatlar’ı tamamladı. 2020 yılına kadar uzatarak yenilediğimiz anlaşmamızla Mete Gazoz’a destek vermeyi sürdüreceğiz” diye anlatıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap