Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

Dijital platformlar pazarlama gündemini belirleyecek

27 Ocak 2022 | 13:24:02
Haberler, Özel Haberler, Özlem Bay Yılmaz
A A
0
Son Güncellenme: 27 Ocak 2022 | 13:24:02
Dijital platformlar pazarlama gündemini belirleyecek
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. 15 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
  2. İŞ BİRLİĞİ HEDEFLİYOR
Özlem Bay Yılmaz obay@ekonomist.com.tr

Bir yanda dünya devleri; Netflix, HBO, Amazon Prime, diğer yanda yerli favorilerimiz BluTV, Exxen, Gain, Puhu TV. Rekabetin zirveye tirmandığı dijital platformlar, sadece iletişimin değil, pazarlamanın da 2022 gündemini belirleyecek.

Son 10 yılın araştırmaları dijital medya hizmetlerinin yükseleceğinin sinyallerini veriyordu. İzleyiciye internet üzerinden direkt ulaşan, ücretli üyelik sistemiyle kişiselleştirilmiş bir ekran deneyimi sunan dijital platformların altın çağına girişi ise pandemiyle birlikte gerçekleşti.

Evlere kapandığımız o zorlu günlerde imdadımıza yetişen dijital yayın platformları sadece 2020’de dört katından fazla büyüdü. Bunlardan Netflix, global olarak 200 milyon aboneyi aştığını açıkladı.

Pazarın yerli liderlerinden BluTV’nin ise sadece 12 Mart’tan 19 Mart’a kadarki bir haftalık süreçte abone sayısı yüzde 100 arttı.

Son açıklanan rakamlara göre ise platformun 4 milyonu aşkın üye tabanı bulunuyor. Dijital ekrana her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde hayatımıza giren yeni sürprizler ise Gain ve Exxen oldu.

15 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

Bugün ise Netflix, Amazon, Dis-ney+ ve HBO gibi global devlerin öncülük ettiği ancak yerli oyuncuların ‘Ben de varım’ dediği sektörün dünyada 1 milyarı aşkın aboneye ulaştığı düşünülüyor. Bu da sadece üyelik bedellerinin 15 milyar doları aştığını ortaya koyuyor.

Ülkemizde de durum farklı değil. Haftada ortalama 14 saat vakit ayrılan dijital yayın platformlarında abone sayısında Blu TV açık ara önde gidiyor. 2021 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla pazar paylarında ilk üç servis olan Blu TV, Netflix ve Amazon Prime Video, pazarın yüzde 90’ını elinde bulunduruyor.

Ancak oyun asıl şimdi başlıyor. Sadece üye sayısı ile değil aynı zamanda reklam ve pazarlama iletişimi modelleriyle de global ile yerel rekabetin zirveye taşındığı dijital platform pazarında, kazananlar da bu yılın sonunda belirlenecek.

Kim kazanırsa kazansın, PwC’nin yaptığı araştırmaya göre pazarın Türkiye’de büyüklüğünün önümüzdeki üç yıl içinde 283,5 milyon dolara erişeceğinin öngörüldüğünü de ekleyelim.

İŞ BİRLİĞİ HEDEFLİYOR

Pazardaki hızlı büyümenin yerli içerik üreticileri açısından da çok önemli bir fırsat yarattığına dikkat çeken Exxen Genel Müdürü Ümmü Burhan, “Yerli içeriklerin sıfırdan üretilmesi ve bu alanda bir üretim merkezine dönüşmeyi hedefliyoruz” diyor.

Exxen’in 78 ülkeden erişilebilir olduğunu belirten Burhan, “Azerbaycan, Orta Asya ülkeleri, Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Türk nüfusunun yüksek olduğu Avrupa ülkelerine öncelik veriyoruz. Yerli içeriklerimizle etkili bir marka olmayı hedefliyoruz.

Diğer streaming platformlarla ilişkilerimizi ise rekabetten daha çok, Türkiye’nin bu alandaki yetkinliğini globale taşıma zemininde birlikte hareket edeceğimiz bir partnerlik olarak tanımlıyoruz” diye anlatıyor.

Partnerlik anlamında birden fazla modelleri olduğunu söyleyen Burhan, “Bunlardan ilki reklamlı bir platform olmamızdan dolayı reklamverenlere farklı reklam alanları ve formatları sunuyor olmamız.

Bir diğer konu ise kullanıcı kazanmak adına yaptığımız çalışmalar. Bu alanda da kendi dikeylerinde öncü olan firmalarla yaptığımız promosyonlar ve co-marketing çalışmaları bulunuyor” diyor.

PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Gıda fiyatları için yeni önlem: Düzenleme 20 ürünü kapsıyor

Sonraki Haber

‘Kız Kardeşim Projesi’ belgesel oldu

Benzer Haberler

Dünya Bankası’ndan Ukrayna’ya acil destek mesajı
Haberler

Dünya Bankasından Türkiye’ye 500 milyon dolarlık Kovid-19 finansman desteği

27 Mayıs 2022
Tapu Kadastro 175. Kuruluş yıldönümünü kutluyor
Haberler

Tapu Kadastro 175. Kuruluş yıldönümünü kutluyor

27 Mayıs 2022
Konut fiyatlarının temmuzda en çok arttığı ilçeler
Emlak

Yükseliş sürüyor… 3 büyük ilde kira artış oranları

27 Mayıs 2022
Karadeniz gazını karaya taşıyacak boru hattı için ilk kaynak temmuzda
Enerji

Karadeniz gazını karaya taşıyacak boru hattı için ilk kaynak temmuzda

27 Mayıs 2022
2005’te kuruldu: “Türkiye’nin en inovatif çiftliği olmak istiyoruz”
Girişim / Kobi

2005’te kuruldu: “Türkiye’nin en inovatif çiftliği olmak istiyoruz”

27 Mayıs 2022
Trafik sigortası primlerinde değişiklik: Aylık artış oranı yükseldi
Haberler

SEDDK’dan trafik sigortası şikayetlerine açıklama

27 Mayıs 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Bakanlık takipte: Konut fiyatları ve ilanlarla ilgili yeni adımlar geliyor
Ekonomist

Bakanlık takipte: Konut fiyatları ve ilanlarla ilgili yeni adımlar geliyor

27 Mayıs 2022

TRTHaber'in haberine göre Hazine ve Maliye Bakanlığı, konut fiyatlarındaki fahiş artışlar ve yüksek kira rakamları üzerine harekete geçti. Bakanlık konut...

Daha fazla oku

2005’te kuruldu: “Türkiye’nin en inovatif çiftliği olmak istiyoruz”

SEDDK’dan trafik sigortası şikayetlerine açıklama

Pandemide popüler olmuştu: Bu kez 950 dolarlık Gucci versiyonu geldi

Restoran zincirine siber saldırı: Yüzbinlerce kişinin bilgileri çalındı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Dünya Bankası’ndan Ukrayna’ya acil destek mesajı

Dünya Bankasından Türkiye’ye 500 milyon dolarlık Kovid-19 finansman desteği

27 Mayıs 2022
2022 Ford Fiesta satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri

2022 Ford Fiesta satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri

27 Mayıs 2022
Tapu Kadastro 175. Kuruluş yıldönümünü kutluyor

Tapu Kadastro 175. Kuruluş yıldönümünü kutluyor

27 Mayıs 2022
Konut fiyatlarının temmuzda en çok arttığı ilçeler

Yükseliş sürüyor… 3 büyük ilde kira artış oranları

27 Mayıs 2022

Dünya Haberleri

Ukrayna’nın en zengin adamı Rusya’ya dava açmaya hazırlanıyor
Dünya

Ukrayna’nın en zengin adamı Rusya’ya dava açmaya hazırlanıyor

Ukrayna'nın en zengin insanı Rinat Akhmetov, yerel basına göre, Mariupol'daki çelik fabrikalarının ciddi şekilde hasar görmesinin ardından Rusya'ya 17 milyar...

27 Mayıs 2022
Dikkat çeken analiz: ‘Z kuşağı çalışanlar neden bu kadar tükenmiş hissediyor?’
Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik

Dikkat çeken analiz: ‘Z kuşağı çalışanlar neden bu kadar tükenmiş hissediyor?’

BBC'de dikkat çeken bir analiz yayınladı. "En genç çalışanlar kariyerlerinin ilk aşamalarında bile kendilerini baskı altında ve bitkin hissediyorlar" yorumu...

26 Mayıs 2022
Rusya Merkez Bankası’ndan sert faiz hamlesi
Dünya

Rusya Merkez Bankası faiz indirdi

Rusya Merkez Bankası, politika faiz oranını yüzde 14'ten yüzde 11'e düşürdüğünü duyurdu. Bankadan yapılan açıklamada, Rus ekonomisine yönelik dış koşulların...

26 Mayıs 2022
ABD’de yüksek enflasyonun 2023’e kadar sürmesi bekleniyor
Dünya

ABD’de yüksek enflasyonun 2023’e kadar sürmesi bekleniyor

ABD Kongresi Bütçe Ofisi (CBO), ülkede enflasyonun bu yıl yüzde 6,1'e ulaşmasının ardından 2023'te yüzde 3,1'e ve 2024'te yüzde 2,4'e...

26 Mayıs 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.