Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler Özel Haberler

Spor ve ev giyimde rekabet büyüyor

Son yıllarda büyüme trendine giren aktif spor ve ev giyimleri pazarı, pandemi ile beraber çok hızlı bir ivme kazandı. DeFacto ve Boyner gibi şirketler aktif giyim pazarına yönelik mağaza konsepti geliştirirken, birçok şirket de bu alana yönelik yatırımları artırma kararı aldı.

3 Kasım 2020 | 14:14:25
Özel Haberler, Perakende
A A
0
Son Güncellenme: 03 Kasım 2020 | 14:14:08
Spor ve ev giyimde rekabet büyüyor
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. DEFACTO KONSEPT GELİŞTİRDİ
  2. EV GİYİMİ YÜZDE 300 ARTTI
  3. YATIRIMA ÖNCELİK VERECEK
  4. MODERN SPOR ALANLARI YARATACAK

Son yıllarda büyüme trendine giren aktif spor ve ev giyimleri pazarı, pandemi ile beraber çok hızlı bir ivme kazandı. DeFacto ve Boyner gibi şirketler aktif giyim pazarına yönelik mağaza konsepti geliştirirken, birçok şirket de bu alana yönelik yatirımları artırma kararı aldı.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

18-31 Ekim 2020 tarihli sayıdan… 

Son yıllarda sağlıklı yaşam trendinin büyüttüğü aktif giyim pazarı, pande-minin de etkisiyle atağa kalktı. Diğer taraftan evden çalışma sistemine geçiş, okulların evden devam etmesi, aktif giyimle birlikte ev giyimi pazarının da büyümesini sağladı.

2019 yılına ait Euromonitor verilerine göre, Türkiye pazarında aktif giyimin toplam büyüklüğünün kadın, erkek ve çocuk kategorileri dahil toplamda 13,2 milyar TL’ye, ev giyiminin ise 227 milyon TL’ye ulaştığı tahmin ediliyor. Pazarın 2020 yılını ise yüzde 20’nin üzerinde büyümeyle kapatması bekleniyor.

Bu trendi gören perakende şirketleri, aktif ve ev giyim ürünlerine yatırıma odaklandı. DeFacto ve Boyner aktif giyim ürünlerine özel mağazacılık konsepti geliştirirken, LC Waikiki spor giyim alanlarında konsept değişikliğine giderek, modern spor alanları yaratmayı planlıyor. Pek çok şirket aktif ve ev giyim koleksiyonlarını büyütmeye hazırlanıyor.

DEFACTO KONSEPT GELİŞTİRDİ

Bu alana yönelik önemli yatırımlardan biri DeFacto’dan geldi. DeFactoFİT isimli yeni bir konsept geliştiren şirket, ilk mağazasını Bursa’da açtı. DeFactoFİT ürünleri online satış kanallarından da aynı anda 50 ülkede ve 200’ü aşkın DeFacto mağazasında satışa sunuldu.

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Eylül ayına bakıldığında, ev ve iç giyim ürünleri toplam satışın yüzde 4,3’ünü oluştururken, spor giyim yüzde 3,6’sını oluşturuyor” diyor. 2023 yılı hedefi bu ürün gruplarının tüm satış kanallarından toplam yüzde 17’lik pay almasını sağlamak.

EV GİYİMİ YÜZDE 300 ARTTI

Penti de aktif giyim koleksiyonuna yatırım yapan markalardan biri. Penti Active koleksiyonu, pandemi ile birlikte çift haneli büyüme rakamlarına ulaştı. Penti Giyim CEO’su Mert Karaibrahimoğlu, “Uzaktan çalışma sisteminin yaygınlaşacağını öngörüyoruz. Buna bağlı olarak da dış giyim ihtiyacında azalma görülürken, ev giyim ürünlerinde yaşanan talep artışı devam edecek” diyor.

Karaibrahimoğlu, pandemi ile birlikte ev giyim ürünlerine olan talebin yüzde 300 oranında arttığına vurgu yapıyor. Penti Active kategorisinin de toplam satış içerisinden aldığı payın yüzde 50 artış göstermesi bekleniyor.

Karaibrahimoğlu, 2021 sonunda bu payı çift haneli artırmayı hedeflediklerini söylüyor. Ev giyim kategorisinin payı ise toplam satış içerisinde yüzde 100 artış gösterdi.

Aktif spor kategorisinde faaliyet gösteren Olgar Grup’un şirketi SPX ise bu yılın temmuz ve ağustos aylarında perakende satışlarda yaklaşık yüzde 50’lik bir artış yakaladı. Aktif spor kategorisi, markanın en çok ilgi gören ürün grubu konumunda.

Örneğin, 2019 yılında aktif spor kategorisi satışlarının, genel satışların içerisindeki payı yüzde 70’ti. 2020 yılında ise bu oran yüzde 75’e kadar yükseldi. Olgar Grup Genel Müdürü Barış Andırınlı, “Yeni mağazalarımızda oluşturacağımız deneyim alanları ile pek çok kişiyi yepyeni spor dallarıyla buluşturacağız” diyor.

Spor perakendecisi Sportive’de ürünler, aktif spor ve lifestyle olarak değerlendiriliyor. Halihazırda satışların yüzde 35’i lifestyle’dan, yüzde 65’i ise aktif spordan geliyor. Sportive CEOsu Zeynep Selgur, “Son dönemde spor yüzde 60 pay alırken, bu oran bugün yüzde 65’e yükseldi. 2021 sonuna kadar aktif sporun yüzde 70’lere yaklaşması bekleniyor” diyor.

ABD ve Avrupa pazarında spor giyim tüketiminin yüzde 75’i aktif spor, yüzde 25’i ise lifestyle ürünlerden oluşuyor. Türkiye’de ise bunun tam tersi bir oran olduğunu söyleyen Selgur, Türkiye’de spor giyim tüketimin yüzde 25’inin performans odaklı, kalanın ise daha ziyade günlük kullanıma yönelik olduğunu belirtiyor. Türkiye genelinde 25 Sportive mağazası var. 2021 sonuna kadar yatırımlar ağırlıklı dijital kanallarda olacak.

YATIRIMA ÖNCELİK VERECEK

Boyner de bu alandaki talebi görünce mağazacılık konsepti geliştirdi. Boyner Dyna-mic isimli mağaza konseptinde; 3D ayak tarayıcı, outdoor kıyafetlerin denenebileceği soğuk oda, basketbol sahası, koşu bandı, sanal gerçeklik ve retro oyunlar gibi yenilikler ve aktiviteler bulunuyor.

Mağazalarda, motor sporları ürünleri alan müşteriler bir yarış simülatörü deneyimi yaşayabiliyor. Bu mağazalarda 30’dan fazla marka ve 30 binden
fazla ürün yer alıyor.

Boyner Büyük Mağazacılık Aktif Spor & Streetwear Kategori Direktörü Semih Sertan, “Aktif spor ve denim kategorimiz genel satışlarımız içerisinde yüzde 35’in üstünde bir paya sahip ve her geçen yıl büyümesini artırıyor” diyor.

Şu an Türkiye genelinde 35 ilde 105 mağazası bulunan şirket, yılın ilk çeyreğinde Boyner istiklal, Boyner Dynamic Mail of İstanbul, Boyner Vadistanbul mağazalarını hizmete soktu. Eylül ayında ise İzmir Point Bornova’da yeni bir mağaza açıldı. Sertan, spor odaklı Boyner Dynamic mağazalarına yönelik yatırımlara öncelik vereceklerini söylüyor.

Türkiye genelinde 63 mağazası olan H&M’in de spor ve ev koleksiyonu satışları pozitif yönde etkilendi. H&M Türkiye İletişim Müdürü Pelin Atay Kuran, “Rakamsal verileri paylaşamıyoruz fakat özellikle yaşadığımız bu dönem içerisinde aktif spor ve ev giyim ürünlerinin payının çok ciddi oranda artış gösterdiğini ve bu ivmenin de süreklilik kazanacağını öngörüyoruz” diyor.

Ağustos ayında Akasya AVM’de açılan son mağazasıyla H&M Grup’un Türkiye’deki mağaza sayısı 63’e ulaştı. Kuran, yeni lokasyonlar için araştırmaların sürdüğünü söylüyor.

MODERN SPOR ALANLARI YARATACAK

LC Waikiki bu süreçte hem günlük hayatta hem de spor yaparken giyilebile-cek çok yönlü kullanımı olan ürünleri içeren koleksiyonlar oluşturmaya öncelik veriyor. Ev giyim ve iç giyim ürünlerini daha da çeşitlendirerek LCW Dream’i hayata geçiren şirketin bu konseptte yaklaşık 50 mağazası var.

Şirket, spor giyim alanlarında konsept değişikliğine giderek modern spor alanları yaratmayı da planlıyor. Bu alanlarda aksesuar kullanımları ile birlikte spor aktivite alanları oluşturmayı planlanıyor. Türkiye’de 79 şehirde 500 mağazaya ulaşan LC Waikiki, 2021 yılının sonuna kadar yurtiçinde 570 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

Etiketler: BoynerDefactoManşetperakendespor giyim
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Şubat enflasyonu 1,5 yılın zirvesinde
Aram Ekin Duran

Şubat enflasyonu 1,5 yılın zirvesinde

9 Mart 2021
Kısa vadeli alım-satımdan uzak durulmalı
Aram Ekin Duran

Ekonomik büyümenin çıkmazları

9 Mart 2021
Köprünün Parlattığı Araziler: En çok hangi bölgeler değerlendi?
Kapak Konusu

Köprünün Parlattığı Araziler: En çok hangi bölgeler değerlendi?

8 Mart 2021
Leasing sektörünün 2021 vizyonu
Dosya

Leasing sektörünün 2021 vizyonu

8 Mart 2021
51 şirkette son çeyrek kâr beklentileri
Borsa

11 kurumdan 41 hissede ‘al’ önerisi

8 Mart 2021
Kısa vadeli alım-satımdan uzak durulmalı
Borsa

Kısa vadeli alım-satımdan uzak durulmalı

8 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Şubat enflasyonu 1,5 yılın zirvesinde
Aram Ekin Duran

Şubat enflasyonu 1,5 yılın zirvesinde

9 Mart 2021

Enflasyon için öngörüler 2021'in ilk çeyreğinde artış eğilimini koruyacağı yönündeydi. Ancak şubat verisi, enflasyondaki artış hızının öngörülenden fazla olduğunu gösteriyor....

Daha fazla oku

Moody’s: Kovid-19 şoku ABD’deki cinsiyet eşitsizliğini artırdı

Türkiye Varlık Fonu’na yeni genel müdür

İşten çıkarma yasağı yeniden uzatıldı

Ekonomik büyümenin çıkmazları

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Nakdi Ücret Desteği ödemeleri bugün yapılacak

Nakdi Ücret Desteği ödemeleri bugün yapılacak

9 Mart 2021
Borsa güne yükselişle başladı

Borsa güne yükselişle başladı

9 Mart 2021
Ekonomiye torba teklif: Detaylar belli oldu 

Ekonomiye torba teklif: Detaylar belli oldu 

9 Mart 2021
Apple’dan yeni güncelleme

Apple’dan yeni güncelleme

9 Mart 2021

Dünya Haberleri

Moody’s: Kovid-19 şoku ABD’deki cinsiyet eşitsizliğini artırdı
Dünya

Moody’s: Kovid-19 şoku ABD’deki cinsiyet eşitsizliğini artırdı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının neden olduğu ekonomik şokun, istihdam, gelir ve iş gücüne katılımda...

9 Mart 2021
Meghan Markle’ın sözleri İngiltere’de ‘monarşi’ tartışması çıkarttı
Dünya

Meghan Markle’ın sözleri İngiltere’de ‘monarşi’ tartışması çıkarttı

İngiltere Kraliçesi Elizabeth'in torunu Prens Harry ve eşi Meghan Markle'ın Kraliyet'i ırkçılık ile suçlamasının ardından sosyal medyada "monarşinin kaldırılması" çağrısı...

9 Mart 2021
İngiltere Merkez Bankası Başkanı Bailey: Tünelin sonunda ışık görünüyor
Dünya

İngiltere Merkez Bankası Başkanı Bailey: Tünelin sonunda ışık görünüyor

İngiltere Merkez Bankası (BoE) Başkanı Andrew Bailey, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vakalarının azaldığını, aşılama sürecinin büyük bir başarı olduğunu belirterek,...

8 Mart 2021
Havacılık devinin varisi helikopter kazasında yaşamını yitirdi
Dünya

Havacılık devinin varisi helikopter kazasında yaşamını yitirdi

Fransız milyarder ve politikacı Olivier Dassault, helikopter kazasında yaşamını yitirdi. Uçak üreticisi Dassault Endüstrinin varislerinden ve 2002'den beri Oise bölgesinin...

7 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

Brent petrolün varil fiyatı 69 doları aştı

5 Mart 2021

Brent petrolün varili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ile OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun mevcut üretim...

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

8 Mart 2021

Ankara'da faaliyet gösteren bir firma, e-ticaretin gelişmesiyle artan talebe karşılık vermek için Capsule isimli insansız kargo istasyonu geliştirdi. Taşımacılık ve...

Yara bandından sonra kozmetik işine giriyoruz

Yara bandından sonra kozmetik işine giriyoruz

7 Mart 2021

Alpheta, Clivex, Getwell, B-good ve Banduff markalarının çatısını oluşturan, beş kıtada 50'den fazla ülkeye ihracat yapan Honnes; 2020'de yüzde 200...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.