Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler Özel Haberler

Dijital büyümeye odaklandık

10 Şubat 2021 | 10:11:16
Özel Haberler, Söyleşi
A A
0
Son Güncellenme: 21 Şubat 2021 | 1:10:22
Dijital büyümeye odaklandık
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Kibar Holding pandemide tedarik zinciri, yönetim ve üretim süreçlerindeki dijital dönüşüm konusunda önemli adımlar attı. Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, büyümeye odaklandıkları dijitalleşmeye 100 milyon TL yatirım yapacaklarını söylüyor.

SİBEL ATİK satik@ekonomist.com.tr

7 Şubat 2021 tarihli sayıdan

Yaklaşık 7 milyar dolar ciroya sahip olan Kibar Holding, pandemi sürecinde dijitalleşmeye dönük adımlarını hızlandırdı. 2020’nin son günlerinde Hyundai Assan’daki yüzde 30’luk payını Hyundai’ye devredeceğini açıklayarak, stratejik bir değişim içinde olduğunun da işaretini veren Kibar Holding, yeni dönemde faaliyet gösterdiği alanlarda dijital büyümesine odaklanacak.

Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, holdingin 2021 hedeflerini Ekonomist’e anlattı.

Holding olarak 2020 yılında pandeminin tüm zorlu koşullar karşısında hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

2019 yılını hedeflediğimiz gibi 7 milyar dolar ciro ile kapattık. Hızlı bir başlangıç yaptığımız 2020 yılının başında Çin’de başlayan salgın sürecini yakından takip ederek salgın Avrupa’ya ulaşmadan önce tüm aksiyon planlarımızı hazırlamış ve gerekli tedbirleri almıştık.

Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü andan itibaren biz de farklı senaryolara göre yaptığımız hazırlıkları devreye aldık. Ülke çapında virüse karşı verdiğimiz mücadele ve süreci birlik beraberlik içinde yönetmemiz sayesinde pek çok kazanımımız oldu.

Üretimde hangi stratejiyle ilerlediniz?

Otomotivde Avrupa bağlantıları nedeniyle planlı duruşlar ve lojistik kaynaklı yavaşlamalar meydana gelse de bugün geldiğimiz noktada çalışan sağlığını odak noktası olarak belirlemeye devam edip çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Üretim ve istihdamda sürdürülebilirliği sağlamak, ihracat pazarlarımızı koruyarak ülkemizin cari açığına maksimum katkı sağlamak ve tüm bunları doğal kaynakları koruyarak çevreyle uyumlu bir şekilde yapmak en önemli gündem maddelerimiz. Diğer yandan dijitalleşmenin mevcut ilerleme hızına ivme kazandırdık.

2021 hedefleriniz nelerdir?

2020 için bütçelendirdiğimiz üretim ve satış hedeflerimizde hem aldığımız tedbirler ve hızlı aksiyonlar hem hükümetin ekonomi politikaları hem de yeni normal olarak adlandırılan süreçte geciken siparişlerin teslimi ve yeni pazarlardaki faaliyetlerimizle 2020 yılı cirosu, geçen yılın cirosunu yakalayamasa da ona yakın bir seviyede kapandı. İhracatımız ise 2-2,3 milyar dolar seviyelerinde.

Bu dönemde işten çıkarma yapmadığımız gibi bazı grup şirketlerimizde yeni alımlar gerçekleştirdik. 2021 yılında ise aşı çalışmalarının başarıya ulaşması ve pandemiyle mücadelede kazandığımız deneyimler sayesinde 2020 yılına göre daha stabil geçecektir. Bu yılın bir dengelenme yılı olacağını öngörüyoruz. Ciro ve ihracatta yüzde 5 büyüme hedefliyoruz.

2021’de planladığınız yatırımlardan söz eder misiniz? Dijitalleşme yatırımlarınızın tutarı ne olacak?

2021’de planladığımız yatırımları hayata geçireceğiz. Bazı sektörlerde konsolidasyon, bazı sektörlerde ise değerlendirme süreçlerimiz var. Amacımız yeni iş modelleri yaratarak, geleceğin profesyonellerine ulaşmak, Z Kuşağı’nın beklentilerine yanıt vermek, girişimcilik ruhunu desteklemek olacak. Bunun yanında bazı sektörlerde mevcut varlığımızı daha da globalleştirecek ciddi adımlar atmayı planlıyoruz.

2021 yılında da üretim ve istihdam ile ihracat hacmini istikrarlı bir şekilde korumak ve stratejik pazarlara odaklanmak, aynı zamanda tüm faaliyetlerimizi sürdürülebilirlik ekseninde şekillendirmeye devam edeceğiz. Bir diğer önemli nokta ise dijitalleşme. Tedarik zinciri, yönetim ve üretim gibi konularda dijitalleşme süreçlerimize ivme kazandırdık. 2021 yılında dijitalleşme için 100 milyon TL bütçe ayırdık.

Yurtdışı girişimlerinizden söz eder misiniz? Özellikle alüminyumda planlanan yurtdışı yatırım konusunda son durum nedir?

Assan Alüminyum ile yurtdışında büyüme ve global bir marka olma stratejimiz doğrultusunda yatırım çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda gibi Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere ABD dahil dört kıtaya ihracat yapıyoruz. Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, gelişmiş Uzakdoğu ülkeleri ise yeni derinleşeceğimiz pazarlar olacak. Alüminyum tarafında organik büyüme çalışmalarımız devam ediyor.

2022 yılında devreye almayı planladığımız 60 milyon dolarlık bir yatırım projeksiyonumuz var. Tabii yatırım gündemimiz bununla sınırlı değil. Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren grup şirketlerimizden Assan Hanil ise otobüs ve kamyonlarda kullanılan hava süspansiyonlu sürücü ve yolcu koltuğu (ASD) geliştirdi. ASD ile dünyada bu koltuğu geliştiren beş teknolojik firma arasına girdi. ASD ile ilgili tesis yatırımı planlıyoruz.

Bu yatırımı nerede yapacaksınız? Tutarı ne olacak?

Orta vadede 40 milyon Euro’luk bir yatırım yapmayı düşünüyoruz. Avrupa’da bir üretim tesisi kurmayı planlıyoruz. Hava süspansiyonlu sürücü koltuğu için küresel ölçekte pazar payını yüzde 15’lere taşımayı hedefliyoruz. Tüm AR-GE süreci Assan Hanil tesislerinde yürütülen uçak koltuklarının üretimi de yapıyoruz bildiğiniz gibi.

Sizce 2021’de ekonomik anlamda fırsatlar neler olacak?

Türkiye, dünyanın daha önce tecrübe etmediği bu süreci fırsata çevirebilecek bir potansiyele sahip. Özellikle Avrupalı üreticiler, lojistik alanındaki sıkıntıları görerek daha çok Türkiye gibi yakın bölgelerdeki tedarik sanayisine yönelebilir.

SOSUN ANAVATANI ÇİN’E GİRDİ
Ali Kibar, gıda sektöründe İzmir ve Balıkesir’deki iki üretim tesisiyle sos pazarında önemli bir ağırlığa sahip olan Assan Foods’un kendi markasıyla dünya perakende devi Walmart ile sosun anavatanı Çin’e giriş yaptığını söylüyor. Kibar, “Assan Foods inovatif ürünleriyle pazara yeni bir soluk kazandırdı. Colorado ve Kingtom markalı ürünlerimizi yeni pazarlara başarılı şekilde sunmaktan memnuniyet duyuyoruz” diyor.

“YARIM ASIRLIK TECRÜBEYLE RİSKİ İYİ YÖNETTİK”
“Grup olarak en önemli özelliklerimizden biri de riski iyi yönetmemiz. Yarım asırlık tecrübemiz ve dünyanın dört bir yanındaki iş ortaklarımızla güven temeline dayanan ilişkilerimiz, pandemide işlerimizi hızlı bir şekilde yeniden yapılandırmamıza olanak tanıdı. Bu arada farklı pazarlara yöneldik, çevik yapımız sayesinde bu aksiyonu hızlı şekilde hayata geçirdik.”

 

Etiketler: Ali Kibardijital dönüşümKibar HoldingManşetSibel Atik
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Köprünün Parlattığı Araziler: En çok hangi bölgeler değerlendi?
Kapak Konusu

Köprünün Parlattığı Araziler: En çok hangi bölgeler değerlendi?

8 Mart 2021
Leasing sektörünün 2021 vizyonu
Dosya

Leasing sektörünün 2021 vizyonu

8 Mart 2021
51 şirkette son çeyrek kâr beklentileri
Borsa

11 kurumdan 41 hissede ‘al’ önerisi

8 Mart 2021
Kısa vadeli alım-satımdan uzak durulmalı
Borsa

Kısa vadeli alım-satımdan uzak durulmalı

8 Mart 2021
Dolar/TL’de 7,40 TL üzeri riskli
Borsa

Dolar/TL’de 7,40 TL üzeri riskli

8 Mart 2021
Denizbank’tan 435 milyon dolarlık kredi
Finans

Denizbank’tan 435 milyon dolarlık kredi

8 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

“Kadın istihdamımızla tüm sektörün rol modeliyiz”
Haberler

“Kadın istihdamımızla tüm sektörün rol modeliyiz”

8 Mart 2021

Paynet CMO’su Serra Yılmaz ile istihdamda fırsat eşitliğine öncelik veren uygulamalarını, kadının iş gücüne katılımını yaygınlaştırmak için üstlendikleri liderliği konuştuk....

Daha fazla oku

Uzun vadeli tahvil faizlerinin yükselmesi aslında neden olumlu?

30 ülkeye yazılım ihraç ediyor

Türkiye’de kaç kişi koronavirüs aşısı oldu?

Borsa İstanbul’da gong, İş’te Kadın Hisse Senedi Fonu için çaldı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları

Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları

8 Mart 2021
11 askerin şehit düştüğü helikopter kazasının nedeni belli oldu

11 askerin şehit düştüğü helikopter kazasının nedeni belli oldu

8 Mart 2021
Twitter’a ‘geri al’ özelliği geliyor

Twitter’a ‘geri al’ özelliği geliyor

8 Mart 2021
Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

8 Mart 2021

Dünya Haberleri

Havacılık devinin varisi helikopter kazasında yaşamını yitirdi
Dünya

Havacılık devinin varisi helikopter kazasında yaşamını yitirdi

Fransız milyarder ve politikacı Olivier Dassault, helikopter kazasında yaşamını yitirdi. Uçak üreticisi Dassault Endüstrinin varislerinden ve 2002'den beri Oise bölgesinin...

7 Mart 2021
3D yazıcıyla biftek üretildi: Fiyatı 350 lira
Dünya

1,9 trilyon dolarlık destek paketi Senato’da kabul edildi

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkilerine yönelik istediği 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senato'da kabul edildi. Söz konusu tasarı, Senato...

6 Mart 2021
New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi
Dünya

New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi

New York'un Times Meydanı'nda eski ABD Başkanı Donald Trump lehine bayrak açmak isteyen göstericilerle karşıt grup arasında çıkan arbede sonucu...

6 Mart 2021
Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi
Dünya

Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Avrupa Direktörü Hans Kluge, salgının yaklaşık 10 ay sonra biteceğini tahmin ettiklerini açıkladı. Ancak Hans Kluge,...

6 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

Brent petrolün varil fiyatı 69 doları aştı

5 Mart 2021

Brent petrolün varili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ile OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun mevcut üretim...

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

Genç girişimciden insansız kargo istasyonu

8 Mart 2021

Ankara'da faaliyet gösteren bir firma, e-ticaretin gelişmesiyle artan talebe karşılık vermek için Capsule isimli insansız kargo istasyonu geliştirdi. Taşımacılık ve...

Yara bandından sonra kozmetik işine giriyoruz

Yara bandından sonra kozmetik işine giriyoruz

7 Mart 2021

Alpheta, Clivex, Getwell, B-good ve Banduff markalarının çatısını oluşturan, beş kıtada 50'den fazla ülkeye ihracat yapan Honnes; 2020'de yüzde 200...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.