İstanbul'da kurulan Peak'ın 1.8 milyar dolara ABD'li Zynga tarafından satın alınması oyun sektörünün çok konuşulan yatırımları arasına girdi. Zynga daha sonra da 168 milyon dolara İstanbul merkezli Rolling Games'i aldı. Son 5 yılda Türkiye oyun sektörüne yabancılar tarafından 2,4 milyar dolar yatırım gerçekleştirildi. Türkiye'deki oyun sektörü yabancı yatırımcının gözdesi... Peki, bu nasıl oldu? Yatırımcılar neden Türkiye'de oyun sektörüne ilgi duyuyor?
BBCTürkçe'nin haberine göre Zynga'nın Yayın Müdürü Bernard Kim Türkiye'ye yatırım yapmalarının en büyük sebebi olarak 'çıkardıkları oyunlara tutkuyla yaklaşan ekipler ve şirketlerin çalışma etiği'ni gösteriyor.
Habere göre Türkiye'de oyun sektörünün başarılı olmasında rol oynayan faktörler arasında üretilen mobil oyunların dünya çapında popüler olması, genç nüfusun mesleki ilgisinin oyun sektörüne kayması ve kimi oyun şirketlerinin küresel bir markaya dönüşmesi var.
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özgür Karayalçın, 2010'lu yılların başında mobil oyunların devreye girmesiyle oyun sektöründeki büyümenin hızlandığını söylüyor. Karayalçın "Bilgisayara oyun geliştirmek daha vakit alan bir şey. Mobil platformlarla 5-6 kişi daha hızlı oyun geliştirme imkanı doğdu. Böylece başarı hikayelerinin sayısı arttı" diyor. Karayalçın'a göre önümüzdeki dönemde oyun geliştirici sayısının artmasıyla satın almalar ve yatırımlar devam edecek. Karayalçın, 2015 yılı itibarıyla devlet tarafından verilmeye başlanan desteklerin de oyun şirketlerinin büyümesinde önemli rol oynadığını söylüyor.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, oyun sektöründeki yerli girişimlere son 10 yılda 426,7 milyon lira destekte bulundu. TÜBİTAK desteğiyle kurulan bu şirketlerden biri de merkezi İzmir'de olan Ruby Games. Ruby Games, 2020'nin dünyada en çok indirilen mobil oyunu Hunter Assassin'in geliştiricisi.
Oyun dünya çapında yaklaşık olarak 270 milyon indirmeye ulaştı. Şirket, Ege Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi (EGE Teknopark) bünyesinde 2018 yılında kuruldu.
BBCTürkçe'ye konuşan Ruby Games'in kurucusu Mert Can Kurum, "Türkiye'deki bazı başarılı işler bunun iyi yapılabileceğini, ucuz maliyetle başarılabileceğini yabancı yatırımcıya gösterdi. Peak Games'in, Gram Games'in, Masomo'nun çok güzel işler yapması yatırımcıların gözünün Türkiye'ye dönmesini sağladı" diyor.
2020'deki iki satın almadan önce 2018 yılında 250 milyon dolara İstanbul merkezli Gram Games'i bünyesine katan Zynga Yayın Müdürü Bernard Kim neden Türkiye'deki oyun şirketlerine yatırım yaptıklarını şöyle anlatıyor:
"Bunun nedeni öncelikli olarak insanlar ve oyunlar. Mobil oyunlarda kazanmak isteyen tutkulu ekipler bulmak istiyoruz. Türkiye'deki ekiplerle de çok güçlü bir şekilde kültürümüz uyuşuyor. Aradığımız önemli bir şey ürünlere duyulan tutku"
Türkiye'deki şirketlerin küresel düşündüğünü de vurgulayan Kim, satın almaların gerçekleşmesinin ardından ekiplerin çalışma etiğini kaybetmediğini de söylüyor.
Zynga'nın bu yıl satın aldığı Rollic Games, daha çok 'hyper-casual' yani 'hiper basit' kategorisinde geliştirdiği oyunlarla bilinen bir şirket. Hiper basit, minimal bir arayüze sahip, oynaması kolay ve genelde ücretsiz oyunlara verilen bir isim. Financial Times'ın haberine göre Zynga'nın CEO'su Frank Gibeau, hiper basit oyunların mobil oyunlar içinde en hızlı büyüyen kategori olduğunu söylüyor.
Ruby Games'in kurucusu Mert Can Kurum'a göre de Türkiye'deki oyun şirketlerinin başarılı olmasında rol oynayan bir diğer faktör oyun geliştiricilerin hiper basit oyunlara kolay bir şekilde uyum sağlaması oldu.
Bu alanda Türkiye'ye özel bir ilginin doğduğunu söyleyen Kurum, hiper basit oyunların geniş bir kitleye hitap etmesi, anlaşılmasının ve oynanmasının kolay olması dolayısıyla ilgi gördüğü görüşünde.
Büyümesini sürdüren alanlardan biri olarak öne çıkan oyun sektörünün büyüklüğünün bu yıl 1 milyar doları aşması bekleniyor. Sektörde yatırımlar devam ederken, yatırımcıların da oyun şirketlerine yönelik satın alma ilgisi sürüyor. Ekonomist'in ilgili haberi için tıklayın
https://www.ekonomist.com.tr/teknoloji/oyun-dunyasi-milyar-dolara-kosuyor.html
BBCTürkçe'nin haberine göre Zynga'nın Yayın Müdürü Bernard Kim Türkiye'ye yatırım yapmalarının en büyük sebebi olarak 'çıkardıkları oyunlara tutkuyla yaklaşan ekipler ve şirketlerin çalışma etiği'ni gösteriyor.
TÜRKİYE'DEKİ OYUN SEKTÖRÜ NEDEN BAŞARILI?
Habere göre Türkiye'de oyun sektörünün başarılı olmasında rol oynayan faktörler arasında üretilen mobil oyunların dünya çapında popüler olması, genç nüfusun mesleki ilgisinin oyun sektörüne kayması ve kimi oyun şirketlerinin küresel bir markaya dönüşmesi var.
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özgür Karayalçın, 2010'lu yılların başında mobil oyunların devreye girmesiyle oyun sektöründeki büyümenin hızlandığını söylüyor. Karayalçın "Bilgisayara oyun geliştirmek daha vakit alan bir şey. Mobil platformlarla 5-6 kişi daha hızlı oyun geliştirme imkanı doğdu. Böylece başarı hikayelerinin sayısı arttı" diyor. Karayalçın'a göre önümüzdeki dönemde oyun geliştirici sayısının artmasıyla satın almalar ve yatırımlar devam edecek. Karayalçın, 2015 yılı itibarıyla devlet tarafından verilmeye başlanan desteklerin de oyun şirketlerinin büyümesinde önemli rol oynadığını söylüyor.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, oyun sektöründeki yerli girişimlere son 10 yılda 426,7 milyon lira destekte bulundu. TÜBİTAK desteğiyle kurulan bu şirketlerden biri de merkezi İzmir'de olan Ruby Games. Ruby Games, 2020'nin dünyada en çok indirilen mobil oyunu Hunter Assassin'in geliştiricisi.
Oyun dünya çapında yaklaşık olarak 270 milyon indirmeye ulaştı. Şirket, Ege Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi (EGE Teknopark) bünyesinde 2018 yılında kuruldu.
BBCTürkçe'ye konuşan Ruby Games'in kurucusu Mert Can Kurum, "Türkiye'deki bazı başarılı işler bunun iyi yapılabileceğini, ucuz maliyetle başarılabileceğini yabancı yatırımcıya gösterdi. Peak Games'in, Gram Games'in, Masomo'nun çok güzel işler yapması yatırımcıların gözünün Türkiye'ye dönmesini sağladı" diyor.
NEDEN TÜRKİYE'DEKİ ŞİRKETLERİ SATIN ALIYORLAR?
"Bunun nedeni öncelikli olarak insanlar ve oyunlar. Mobil oyunlarda kazanmak isteyen tutkulu ekipler bulmak istiyoruz. Türkiye'deki ekiplerle de çok güçlü bir şekilde kültürümüz uyuşuyor. Aradığımız önemli bir şey ürünlere duyulan tutku"
Türkiye'deki şirketlerin küresel düşündüğünü de vurgulayan Kim, satın almaların gerçekleşmesinin ardından ekiplerin çalışma etiğini kaybetmediğini de söylüyor.
HIZLI BÜYÜYEN ALAN: HİPER BASİT OYUNLAR
Zynga'nın bu yıl satın aldığı Rollic Games, daha çok 'hyper-casual' yani 'hiper basit' kategorisinde geliştirdiği oyunlarla bilinen bir şirket. Hiper basit, minimal bir arayüze sahip, oynaması kolay ve genelde ücretsiz oyunlara verilen bir isim. Financial Times'ın haberine göre Zynga'nın CEO'su Frank Gibeau, hiper basit oyunların mobil oyunlar içinde en hızlı büyüyen kategori olduğunu söylüyor.
Ruby Games'in kurucusu Mert Can Kurum'a göre de Türkiye'deki oyun şirketlerinin başarılı olmasında rol oynayan bir diğer faktör oyun geliştiricilerin hiper basit oyunlara kolay bir şekilde uyum sağlaması oldu.
Bu alanda Türkiye'ye özel bir ilginin doğduğunu söyleyen Kurum, hiper basit oyunların geniş bir kitleye hitap etmesi, anlaşılmasının ve oynanmasının kolay olması dolayısıyla ilgi gördüğü görüşünde.
OYUN DÜNYASI MİLYAR DOLARA KOŞUYOR?
Büyümesini sürdüren alanlardan biri olarak öne çıkan oyun sektörünün büyüklüğünün bu yıl 1 milyar doları aşması bekleniyor. Sektörde yatırımlar devam ederken, yatırımcıların da oyun şirketlerine yönelik satın alma ilgisi sürüyor. Ekonomist'in ilgili haberi için tıklayın
https://www.ekonomist.com.tr/teknoloji/oyun-dunyasi-milyar-dolara-kosuyor.html