Bu yıl 63'üncüsü düzenlenen Doğan Burda Dergi Grubu'nun Türkiye temsilcisi olduğu Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali l8-25 Haziran 20l6 tarihleri arasında 95 ülkeden 15 bin kişinin katılımıyla gerçekleşti. Film, basın, medya, PR, siber, mobil, tasarım, inovasyon ve sağlık başta olmak üzere toplam 24 yarışma kategorisinde 43 bin 101 iş kıyasıya yarıştı.
Geçen yıla göre başvuruların yüzde 7 arttığı festivalde 18 kategoride büyüme yaşandı. Her bir kategori sektörün ileri gelenjürileri tarafından değerlendirilerek dünyanın en iyi yaratıcı işleri seçildi.
Bu yıl Türkiye'den 4 jürimiz Cannes Lions'da yer aldı.İlkay Gürpınar (TBWA) Basın kategorisinde, Pemra Ataç (Rabarba) Açık-hava kategorisinde, Neslihan Olcay (Maxus Global) Medya kategorisinde, Yaprak Gül-tay (Fjord İstanbul) Digital Craft kategorisinde yer alarak başarıyla ülkemizi temsil ettiler.
GENC ASLANLAR KATEGORİSİNDE ÇITA YÜKSELİYOR!
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Doğan Burda Dergi ile Reklamcılık Vakfı'nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde gerçekleştirdiği Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemelerinde 6 kategoride 342 genç profesyonel Cannes'da Türkiye'yi temsil etmek üzere yarıştılar.
Yarışma 11-15 Nisan tarihinde AkmerkezYoung Lions Zo-ne (YLZ)'da gerçekleştirilmişti. Cannes'da yarışma hakkı kazanan gençlerimize sektörün ileri gelen isimleri tarafındanYLZ'de eğitimler verilerek Cannes'daki yarışma için hazırlanmaları sağlandı.
Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye'nin de destek verdiği, basın sponsorluğunu TEMPO dergisinin üstlendiği yarışmaların basın, film, siber, medya, pazarlama ve bu sene ilk defa yapılan PR dallarında kategori birincisi seçilen 12 gencimiz farklı ülkelerden gelen 30 yaş altı genç takımlarla Cannes'da yarışma fırsatını yakalayarak, farklı tecrübeler yaşadılar.
"Genç Pazarlamacılar" kategorisinde yarışan Vodafone ekibi Burak Çapar ve Anne VerdaasdonkTürkiye'ye ikinciliködülüolan "Gümüş Madalya" ile geri döndüler. Geçtiğimiz yıl da aynı kategoride Unilever ekibi Bronz Madalya" ödülü almıştı.
CANNES LIONS ULUSLARARASI YARATICILIK FESTİVALİ TEMSİLCİSİ VICKY HABİF
"Akmerkez'in desteğiyle yıllardır birlikte gerçekleştirdiğimiz 'Young Lions Competition' bir kere daha sona erdi. 2001'den beri sürdürülen bu yarışma öncesinde, Türk Reklam Sektörünün yetiştirdiği önemli yöneticiler tarafından, oryantasyon, mentorluk ve workshoplar ile gençler Cannes'daki yarışmaya hazırlandı.
Türkiye'nin önde gelen kreatifleri, stratejist, medya ve pazarlama uzmanları yarışmadajüri olarakyer aldı. Akmerkez'in içindeki benzersiz Young Lions Zone, bu çalışmalara 4 ay boyunca ev sahipliği yaptı. Tüm bunların sonucu Cannes'da yarışmaya katılan 6 genç ekipten genç pazarlamacılar, Türk Vodafone ekibi ülkeye ikincilikle, gümüş madalya ile döndüler.
Cannes Lions 2016 Festivali7gün boyunca baş döndürücü temposuyla devam ettive 25 Haziran'da geriye aylarca izleyip inceleyebileceğimiz malzeme bırakarak kapılarını kapattı. Cannes Lions'da içerik, hikaye anlatımı, VR, yaratıcılık, disruption, sosyal fayda, dijital, data, connectivity, purpose gibi, yeni dünya düzeninde markaların tüketicisiyle iletişim kurarken kullandığı araçları ve en yenilikçi uygulamaları görebileceğiz."
AKMERKEZ PAZARLAMA MÜDÜRÜ ASLI ÖDİYET
Geleceğe ve gençlere yönelik projelere dahil olmaktan büyük heyecan ve keyif duyuyoruz. Cannes Young Lions Türkiye Elemeleri sponsorluğu ve ev sahipliğimiz ile 5 yıldır 'genç iletişimcileri' destekleme fırsatı buluyoruz. Bu sebeple dünyanın dört bir yanından yaratıcı beyinleri buluşturan Cannes Lions'ın heyecanına ortak olmak bizim için oldukça önemli. Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması festivalin en dinamik bölümü.
5 yıldır Cannes Lions Genç Aslanlar Türkiye Elemeleri'nin destekçisi ve ev sahibi olarak, Türk iletişim, pazarlama, reklam sektörlerinin en parlak beyinlerini bir araya getiren bu önemli yarışmaya katkı sağlamak ve bir parçası olmaktan çok mutluyuz.
6 kategoride dereceye kalan ekipler, sektörün ileri gelen isimlerinin desteği ile festival öncesi, Türkiye birincisi ekiplere Akmerkez'dekiYoung Lions Zone'da geçmiş festivallerin ödüllü işleri, stratejiler ve sunum teknikleri konusunda eğitimler verildi.
Türkiye'nin Genç Aslanlar'ı Akmerkez sponsorluğunda Akmerkez Young Lions Zone'da yapılan elemenin ardından sektörün önde gelenlerinin desteğiyle bu yarışmaya hazırlandılar. Gençlere yaptığımız bu yatırımların geri dönüşünü görmek bizler için çok değerli. Geçen yıl aynı kategoride kazanılan bronz madalyadan sonra kategoride Türkiye'yi temsil eden ekipler iki yıl üst üste dereceye girme başarısını gösterdi.
Cannes Genç Aslanlar kategorisinde bu yıl da 'Genç Pazarlamacılar' kategorisinde Türkiye ekibinin ödülle dönmesi çok gurur verici."
VODAFONE GENÇ PAZARLAMACILAR EKİBİ BURAK ÇAPAR VE ANNE VERDAASDONK
"Young Marketers yarışmasının Türkiye ayağı oldukça heyecan verici başladı. Birbirinden hırslı genç pazarlamacılarla aynı anda başlayıp kısa bir sürede bir proje ortaya çıkarıp gerçekten bir ajansa brief veriyormuş gibi hazırlık yapmak bizim için oldukça zorlu ancak bir o kadar da keyifli bir süreç oldu.
Türkiye'de yaşadığımız bu deneyim Cannes'da bizim için tahmin ettiğimizden çok daha faydalı oldu. Öncelikle buradaki konumuz okyanus kirliliği, Cannes'daki konumuz iklim değişikliğiydi ve hedef kitlelerimiz çok benzerdi. Dolayısıyla fikir yürütme sürecini çok daha verimli ilerlettik.
Buradakijüriden aldığımız yönlendirmeyle de fikrimizi hızlıca finalize edip tüm detaylar kafamızda netleşince brief'imizi yazmaya başladık. Sonrasında 5 dakika içerisinde jüri üzerinde maksimum etkiyi yaratabilmek için sunumun tüm detaylarıyla derinlemesine uğraştık. İşimizi teslim ettiğimizde elimizden gelenin en iyisini yaptığımıza emindik.
Jüriye sunumumuzu yaptık ve heyecanla sonuçları beklemeye başladık. Sonuçlar açıklanırken beğenilen bir fikri ve 3. fikri duyduğumuzda bir an için "Çok iyi fikirlermiş, biz alamadık sanırım." diye düşünürken 2. ekip Vodafone'dan dediklerinde yine biraz şaşkınlık ve büyük bir mutlulukla sahneye çıkıp ödülümüzü aldık.
Geçen yıla göre başvuruların yüzde 7 arttığı festivalde 18 kategoride büyüme yaşandı. Her bir kategori sektörün ileri gelenjürileri tarafından değerlendirilerek dünyanın en iyi yaratıcı işleri seçildi.
Bu yıl Türkiye'den 4 jürimiz Cannes Lions'da yer aldı.İlkay Gürpınar (TBWA) Basın kategorisinde, Pemra Ataç (Rabarba) Açık-hava kategorisinde, Neslihan Olcay (Maxus Global) Medya kategorisinde, Yaprak Gül-tay (Fjord İstanbul) Digital Craft kategorisinde yer alarak başarıyla ülkemizi temsil ettiler.
GENC ASLANLAR KATEGORİSİNDE ÇITA YÜKSELİYOR!
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Doğan Burda Dergi ile Reklamcılık Vakfı'nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde gerçekleştirdiği Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemelerinde 6 kategoride 342 genç profesyonel Cannes'da Türkiye'yi temsil etmek üzere yarıştılar.
Yarışma 11-15 Nisan tarihinde AkmerkezYoung Lions Zo-ne (YLZ)'da gerçekleştirilmişti. Cannes'da yarışma hakkı kazanan gençlerimize sektörün ileri gelen isimleri tarafındanYLZ'de eğitimler verilerek Cannes'daki yarışma için hazırlanmaları sağlandı.
Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye'nin de destek verdiği, basın sponsorluğunu TEMPO dergisinin üstlendiği yarışmaların basın, film, siber, medya, pazarlama ve bu sene ilk defa yapılan PR dallarında kategori birincisi seçilen 12 gencimiz farklı ülkelerden gelen 30 yaş altı genç takımlarla Cannes'da yarışma fırsatını yakalayarak, farklı tecrübeler yaşadılar.
"Genç Pazarlamacılar" kategorisinde yarışan Vodafone ekibi Burak Çapar ve Anne VerdaasdonkTürkiye'ye ikinciliködülüolan "Gümüş Madalya" ile geri döndüler. Geçtiğimiz yıl da aynı kategoride Unilever ekibi Bronz Madalya" ödülü almıştı.
"Akmerkez'in desteğiyle yıllardır birlikte gerçekleştirdiğimiz 'Young Lions Competition' bir kere daha sona erdi. 2001'den beri sürdürülen bu yarışma öncesinde, Türk Reklam Sektörünün yetiştirdiği önemli yöneticiler tarafından, oryantasyon, mentorluk ve workshoplar ile gençler Cannes'daki yarışmaya hazırlandı.
Türkiye'nin önde gelen kreatifleri, stratejist, medya ve pazarlama uzmanları yarışmadajüri olarakyer aldı. Akmerkez'in içindeki benzersiz Young Lions Zone, bu çalışmalara 4 ay boyunca ev sahipliği yaptı. Tüm bunların sonucu Cannes'da yarışmaya katılan 6 genç ekipten genç pazarlamacılar, Türk Vodafone ekibi ülkeye ikincilikle, gümüş madalya ile döndüler.
Cannes Lions 2016 Festivali7gün boyunca baş döndürücü temposuyla devam ettive 25 Haziran'da geriye aylarca izleyip inceleyebileceğimiz malzeme bırakarak kapılarını kapattı. Cannes Lions'da içerik, hikaye anlatımı, VR, yaratıcılık, disruption, sosyal fayda, dijital, data, connectivity, purpose gibi, yeni dünya düzeninde markaların tüketicisiyle iletişim kurarken kullandığı araçları ve en yenilikçi uygulamaları görebileceğiz."
AKMERKEZ PAZARLAMA MÜDÜRÜ ASLI ÖDİYET
Geleceğe ve gençlere yönelik projelere dahil olmaktan büyük heyecan ve keyif duyuyoruz. Cannes Young Lions Türkiye Elemeleri sponsorluğu ve ev sahipliğimiz ile 5 yıldır 'genç iletişimcileri' destekleme fırsatı buluyoruz. Bu sebeple dünyanın dört bir yanından yaratıcı beyinleri buluşturan Cannes Lions'ın heyecanına ortak olmak bizim için oldukça önemli. Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması festivalin en dinamik bölümü.
5 yıldır Cannes Lions Genç Aslanlar Türkiye Elemeleri'nin destekçisi ve ev sahibi olarak, Türk iletişim, pazarlama, reklam sektörlerinin en parlak beyinlerini bir araya getiren bu önemli yarışmaya katkı sağlamak ve bir parçası olmaktan çok mutluyuz.
6 kategoride dereceye kalan ekipler, sektörün ileri gelen isimlerinin desteği ile festival öncesi, Türkiye birincisi ekiplere Akmerkez'dekiYoung Lions Zone'da geçmiş festivallerin ödüllü işleri, stratejiler ve sunum teknikleri konusunda eğitimler verildi.
Türkiye'nin Genç Aslanlar'ı Akmerkez sponsorluğunda Akmerkez Young Lions Zone'da yapılan elemenin ardından sektörün önde gelenlerinin desteğiyle bu yarışmaya hazırlandılar. Gençlere yaptığımız bu yatırımların geri dönüşünü görmek bizler için çok değerli. Geçen yıl aynı kategoride kazanılan bronz madalyadan sonra kategoride Türkiye'yi temsil eden ekipler iki yıl üst üste dereceye girme başarısını gösterdi.
Cannes Genç Aslanlar kategorisinde bu yıl da 'Genç Pazarlamacılar' kategorisinde Türkiye ekibinin ödülle dönmesi çok gurur verici."
VODAFONE GENÇ PAZARLAMACILAR EKİBİ BURAK ÇAPAR VE ANNE VERDAASDONK
"Young Marketers yarışmasının Türkiye ayağı oldukça heyecan verici başladı. Birbirinden hırslı genç pazarlamacılarla aynı anda başlayıp kısa bir sürede bir proje ortaya çıkarıp gerçekten bir ajansa brief veriyormuş gibi hazırlık yapmak bizim için oldukça zorlu ancak bir o kadar da keyifli bir süreç oldu.
Türkiye'de yaşadığımız bu deneyim Cannes'da bizim için tahmin ettiğimizden çok daha faydalı oldu. Öncelikle buradaki konumuz okyanus kirliliği, Cannes'daki konumuz iklim değişikliğiydi ve hedef kitlelerimiz çok benzerdi. Dolayısıyla fikir yürütme sürecini çok daha verimli ilerlettik.
Buradakijüriden aldığımız yönlendirmeyle de fikrimizi hızlıca finalize edip tüm detaylar kafamızda netleşince brief'imizi yazmaya başladık. Sonrasında 5 dakika içerisinde jüri üzerinde maksimum etkiyi yaratabilmek için sunumun tüm detaylarıyla derinlemesine uğraştık. İşimizi teslim ettiğimizde elimizden gelenin en iyisini yaptığımıza emindik.
Jüriye sunumumuzu yaptık ve heyecanla sonuçları beklemeye başladık. Sonuçlar açıklanırken beğenilen bir fikri ve 3. fikri duyduğumuzda bir an için "Çok iyi fikirlermiş, biz alamadık sanırım." diye düşünürken 2. ekip Vodafone'dan dediklerinde yine biraz şaşkınlık ve büyük bir mutlulukla sahneye çıkıp ödülümüzü aldık.