DOLAR
34,95
0,18%
DOLAR
EURO
36,61
-0,06%
EURO
GRAM ALTIN
3021,40
0,51%
GRAM ALTIN
BIST 100
10058,63
0,00%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Bölgede lisans alanında en hızlı büyüyen ülkeyiz

27 Ekim 2022 | 09:11
Bölgede lisans alanında en hızlı büyüyen ülkeyiz
fatos
Son iki yıldır Türkiye’de yerelleşme çalışmalarına ağırlık veren The Walt Disney’in ürettiği içerikler gibi karakter lisansları da oldukça ilgi görüyor.

FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]

Türkiye’de lisans alanında 2014 yılından beri yıllık ortalama yüzde 31 civarında büyüme kaydeden şirket, tüketicisiyle yeni temas noktaları yaratmayı da sürdürüyor.

The Walt Disney Company, 47 ülkede ofisleri bulunan, dünyanın en önemli eğlence şirketlerinden biri. Bünyesinde Pixar, Disney, Lucas ve Marvel markalarını bulunduruyor.

Bu dört markanın altında da şimdiye kadar yaratılmış binlerce karakteri bulunuyor. Şirket bir taraftan çizgi roman, film, oyun gibi içerikler üretirken, bir taraftan da Disney Channel ile yayıncılık yapıyor. Tabii lisans ve ürün satışı da önemli işleri arasında.

Türkiye’de 1996 yılından bu yana varlık gösteren Disney, özellikle son iki yıldır lisans işindeki ciddi büyümesiyle dikkati çekiyor.

Öyle ki The Walt Disney Türkiye 2014’ten beri yıllık ortalama yüzde 31 civarındaki büyümesi sayesinde Türkiye’nin bağlı bulunduğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin lisans alanında en çok büyüyen ülkesi olmuş durumda.

Türkiye’de karakter lisanslarına şirketlerin ilgisinin arttığını belirten The Walt Disney Türkiye, İsrail ve Yunanistan’dan Sorumlu Pazarlama Direktörü Armağan Milli, yeni şirketlerin yanında var olan şirketlerin de daha çok ürünü için bu karakterleri kullanmaya başladığını ifade ediyor.

ÖNE ÇIKAN ÜRÜNLER
Peki en çok satılan lisanslı ürünler hangileri? Aldığımız bilgiye göre, Disney Türkiye’nin karakterlerinin yer aldığı lisanslı ürün satışları içinde öne çıkan ürünler kız gruplarında bebekler, kostümler, oyun setleri ve tekstil ürünleri olurken, erkeklerde ise oyuncak arabalar, figürlü tekstil ürünleri ve kostümler öne çıkıyor.

Armağan Milli, tüketicileriyle yeni temas noktası olarak konumladıkları Disney Collection’ı bu yıl ABD ve Meksika’dan sonra açtıkları üçüncü ülkenin Türkiye olduğunu söylüyor. Milli, ilk defa bir ülkede bir teknoloji marketle işbirliği yapıldığını dile getiriyor.

Toptan iş modeli olarak tanımladıkları Disney Collection’ların ağustos ayından bu yana Teknosa’nın 31 ilde bulunan 70 mağazasında yer almaya başladığını anlatan Milli, burada satılan ürünlerin Disney tarafından tasarlanıp üretildiğinin de altını çiziyor.

Armağan Milli, Disney’in son iki yıldır Türkiye’de yerelleşme çalışmaları yaptığını da söylüyor.

Milli, bütün kahramanların isimlerini gözden geçirip Türkçeleştirmenin yanı sıra Türk sanatçılarla işbirlikleri yaptıklarını ve yerel reklam kampanyalarına ağırlık verdiklerini ifade ediyor.

2017 PLANLARI
Şirketin 2017’ye ilişkin planları da şimdiden hazır. 2017’de yeni bir Star Wars filminin geleceğini söyleyen Armağan Milli, konuşmasını şöyle sürdürüyor: ‘Yepyeni Prenses Moana çizgi filmi, Güzel ve Çirkin ile Rapunzel çizgi filmleri, Karayip Korsanları, Arabalar filmi vizyona girecek.

Mickey’nin yepyeni kanal içerikleri gelecek. Bu yıl prenseslerle ilgili yeni bir reklam kampanyası yapacağız. 11 prenses karakterinin hepsi olacak. Her yıl 23 Nisan’da farklı etkinlikler yapıyoruz ama bu yıl 23 Nisan’ı sahiplenme planımız var."

Şirketin yeni işlerinden biri de kurulan Disney Aile platformu. Lansmanı yeni yapılan bu platformun tüketiciyle bağları sağlamlaştıracağını düşündüklerini söyleyen Armağan Milli, bunun da farklı bir temas noktası olacağının altını çiziyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL