FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]
Dört yıldır festival kimliği kazanan ve yaratıcı endüstri alanında faaliyet gösterenlerin buluşma noktası olan Kristal Elma Festivali, bu yıl 5-7 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildi. Uniq İstanbul ve VW Arena’da yapılan festivale Türkiye’den ve dünyadan 120’yi aşkın fikir önderi ve profesyonel konuşmacı olarak katıldı.
Üç gün süren festivalde en dikkat çekici olan dijitalin mecra olarak yükselişinin organizasyona da yansımış olmasıydı. Bu yıl Google ve Youtube ana sponsorlar arasında olduğu gibi etkinlik alanında ve konuşmacılarda da dijital dünyanın önde gelen marka yöneticilerinin ağırlığı dikkat çekiciydi.
Festivalde sektörün en iyi işleri bu yıl 28’inci kez düzenlenen Kristal Elma Yarışması ile sahiplerini buldu. Bu yılki Kristal Elma Yarışması’nda adaylar 11 dalda yarıştı. ‘Bölge, Doğrudan Pazarlama, Radyo, Açıkhava, Basın, Uygulamada Mükemmellik, Medya, Film-TV, Sinema, Dijital, Kampanyalar ve Entegre Kampanyalar’ kategorilerinde 2 bin 936 başvuru yer aldı.
Bu yıl yarışmaya en fazla başvuru 641 adet ile dijitalde yapılırken, katılan ajans sayısı ise 217’yi buldu. Yarışmada en çok Kristal Elma alan ajans bu yıl da değişmedi. Basın kategorisinde büyük ödül alan TBWA İstanbul, 26 Kristal Elma ile rakiplerine fark attı. Birer büyük ödülle birlikte 12 Kristal Elma’yı evine götüren Concept ve Y&R İstanbul ise TBWA İstanbul’u takip etti.
Dijital kategorisinde büyük ödülü alan Manajans JWT 11 Kristal Elma, medya kategorisinde büyük ödülü evine götürün Tribal Worldwide İstanbul ise 10 Kristal Elma alarak, geceden en çok ödülle dönen ajanslar listesine adlarını yazdırdı.