FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]
Çayırova'daki fabrikasında ürettiği ürünleri 60'ın üzerinde ülkeye ihraç eden şirket, eğitimin ve eğitimde yaratıcılığın en büyük destekçisi olmak için çalışıyor.
Bu yönde çok sayıda sponsorluk ve sosyal sorumluluk projesi yürüttüklerini söyleyen Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörü Ayşe Kırımlı, 2012 yılından bu yana 'Yaratıcı Çocuk, Yaratıcı Beyin' seminerleri gerçekleştirerek öğretmenlere çocuklarda yaratıcılığın önemini ve nasıl geliştirebileceklerini anlattıklarını belirtiyor.
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye odaklanan seminerleri geçtiğimiz yıldan bu yana ÖRAV (Öğretmen Akademisi Vakfı) ile sürdürdüklerini ve dört yılda altı ilde toplam 3 bin öğretmene ulaştıklarını ifade eden Kırımlı, bu yılın sonuna kadar hedeflerinin 2 bin öğretmene daha ulaşmak olduğunu söylüyor.
Şirket ayrıca 'Hayal Haritası', 'Genç Çizgi' gibi projelere de imza attı. Şu anda cirolarının yüzde 90'ının kırtasiye kanalından geldiğini belirten Ayşe Kırımlı, kırtasiyelere yönelik yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını anlatıyor.
Kırımlı, bu projeyle ilgili olarak, "Kırtasiyelere iş modeli konusunda destek olmak istiyoruz. Nasıl para kazanabileceklerini, mağaza tasarımı, muhasebe ve insan kaynakları konusunda eğitimler vermeyi planladığımız bu çalışmalara önümüzdeki yıl başlamak istiyoruz" diyor.
Ayşe Kırımlı'yı bulmuşken, son dönemde yayınlanan ve kırtasiye ürünlerinin sağlığını ve güvenliğini anlatan Carrefour reklamlarının kendilerini nasıl etkilediğini de sordum.
Sağlıklı ürünlerin tercih edilmesi yönündeki mesajı kendilerinin değil bir başka markanın vermesinin çok etkili olduğunu söyleyen Kırımlı, reklamların ardından yüzde 20'lik satış artışı olduğunu belirtiyor. Kırımlı, ekim ayı sonundaki rakamlarla bunun etkisinin daha net görüleceğinin de üzerinde duruyor.