Markalı meyveyi Pazara taşıyacak

Markalı meyveyi Pazara taşıyacak

Fatoş Bozkuş

Anadolu Etap geçen ay yeni markası Doal’ın lansmanını yaptı. Hemen arkasından da tanıtım  için iletişim kampanyasına başladı. Şirket, marka vaadini tüm tüketicilere duyurmak için çalışıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Anadolu Etap Pazarlama Müdürü Aslıhan Kaya, önümüzdeki dönemde manav ve pazarlarda da Doal ürünlerini görebileceğimizi belirtiyor.

Anadolu Grubu, Özgörkey Ailesi Brezilyalı Cutrale ortaklığıyla ve 250 milyon dolarlık yatırımla altı yıl önce kurulan Anadolu Etap, geçen ay markalı meyve satışına başladı.

Meyve su52yu, çiftlik yönetimi ve taze meyve olmak üzere üç iş kolunda faaliyet gösteren Anadolu Etap, böylelikle Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markasını piyasaya sunmuş oldu.

Yarattığı Doal markasıyla iletişim kampanyasına da başlayan şirketin pazarlama müdürü Aslıhan Kaya ile önceki hafta bir araya geldik. Beş farklı bölgede altı çiftlikleri olduğunu ve 25 bin dönüm arazi üzerinde 10 çeşit meyve ürettiklerini söyleyen Kaya, 3 milyon 500 bin dikili meyve ağaçları bulunduğunu anlatıyor.

 

İki üretim fabri
kası bulunan şirket yedinci çiftlik için de hazırlık yapıyor. Hedef 2020 yılında 50 bin dekar arazi üzerinde 10 milyon meyve ağacına ulaşmak.

“MEYVELERİ BEBEK GİBİ YETİŞTİRİYORUZ”

Aslıhan Kaya, taze meyvede marka yaratmak için bir yıl önce çalışmaya başladıklarını söylüyor. Bir ay önce ise markanın lansmanını gerçekleştirdiklerini belirtiyor. Türkiye’de 18 milyon ton meyve üretildiğini ancak sağlıklı meyve olmamasından dolayı özellikle annelerin çok zorluk çektiğini söyleyen Kaya, niyetlerinin bu boşluğu doldurmak olduğunu ifade ediyor.

Doal’ın güçlü bir marka vaadi olduğunu belirten Kaya, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Biz meyveleri bir bebek gibi yetiştiriyoruz. Doğru bölgede, doğru toprakta, doğru meyve üretimi önemli. Dikim aralıklarını özenle belirliyor ve damla sulama yapıyoruz. Ürünlerimizi 600 farklı analizden geçiriyoruz.

Ürünlerimiz Global G.A.P ve İyi Tarım Uygulamaları sertifikalı. Çocukları ve kendileri için sağlıklı meyve isteyenler hedef kitlemiz.”

Markayı oluşturduktan sonra satış noktalarını belirlediklerini söyleyen Aslıhan Kaya, Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde satışa başladıkları bilgisini veriyor. Şirket yönetimi, satış ağı limitli olduğu için iletişim kampanyasını tasarlarken mecra seçimini daha farklı planlamış durumda.

Tüketicinin birebir ürünü gördüğü ve temas ettiği noktalarda olma yolunda hareket ettiklerini belirten Kaya, mağaza içi ve dijital olmak üzere iki bacaklı bir iletişim planı kurguladıklarını anlatıyor. Henüz birkaç hafta olmasına rağmen kampanyayla birlikte satışların 2-3 kat arttığını dile getiren Kaya, 2016 yılında da iletişime devam edeceklerini söylüyor. 2016’daki bir başka plan ise manavlarda hatta pazarlarda da satılan bir marka olmak.

Aslıhan Kaya, spora destek yönünde de çalışmalar yapma niyetleri olduğundan bahsediyor. Kaya, önümüzdeki günlerde Doal’ı kulüplerin tedarik sponsoru olarak görebileceğimizin altını çiziyor.
SEKTÖRDEN HABERLER…
Çay üreticisi Lipton, siyah, yeşil ve bitki çay segmentleri için bir konkur açmıştı. Konkur sonunda bu segment için dijital ajansını seçti. Lipton’un sosyal medya hesaplarını yönetecek ve dijital yaratıcı projelerini hayata geçirecek ajans Wanda Digital olarak belirlendi.

Ayakkabı Dünyası, sosyal medya alanında yoluna bundan böyle Vapp Works ile devam edeceğini açıkladı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap