DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Sponsorluk hem bilinirlik hem de satış artışı getirdi

27 Ekim 2022 | 08:27
Sponsorluk hem bilinirlik hem de satış artışı getirdi
Fatoş Bozkuş


FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Lukoil, 2014 yılından bu yana Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor ve Göztepe’nin sponsoru. İletişim kampanyasını da gelir paylaşımı modeline dayanan sponsorluklar üzerine yapıyor.

Ancak bu yılın başında iletişimi daha interaktif hale getirmek için şirket #TopSende isimli bir yarışma başlattı. Dünya üzerinde 27 ülkede 6 bine yakın akaryakıt istasyonuna sahip olan Lukoil, 2006 yılında Türkiye pazarına girdi.

20652008 yılında Akpet’i alarak Türkiye’deki istasyon sayısını hızla artıran Lukoil, ilk büyük iletişim kampanyasına ise 2014 yılında dört büyük kulübe sponsorluk yaptığını duyuran reklam filmi ile başladı.

Gelir paylaşım modeline dayanan bu sponsorluk çalışmalarına Göztepe’yi de dahil eden şirket, taraftar kartlar ile hem kulüplere hem de taraftarlara kazandırıyor.

Lukoil, bu yıl başlattığı yeni kampanyasıyla ise taraftar iletişimini daha interaktif hale getiriyor. Şirket, yeni reklam filminde ‘Sporu ve futbolu seviyoruz’ mottosuyla hareket ederek futbolseverleri sevindirecek #TopSende isimli bir yarışma başlattığını duyurdu. Bu yarışmada katılımcılardan istedikleri mekanda gol sevincini ifade ettikleri video çekimlerini topsende.lukoil.com.tr adresine yüklemeleri isteniyor.

Mayıs ayında sonuçlanacak yarışmanın birincisi tuttuğu takımla bir gün geçirecek. Önceki hafta bu yeni kampanyayı konuşmak için Lukoil Pazarlama Müdürü Ulaş Koç ile bir araya geldik. Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor ve Göztepe sponsorluğunun marka bilinirliğini yüzde 60’lardan yüzde 90’lara çıkardığını söyleyerek konuşmaya başlayan Koç, satışların ise yüzde 30 oranında arttığının altını çiziyor.

Bugün 400 bin aktif Lukoil taraftar kartına sahip kişi olduğunu belirten Koç, bu sponsorluk sayesinde bayilerle iletişimi de artırdıklarına vurgu yapıyor. Gizli müşteriden en iyi not alan, tuvaleti en temiz olan gibi kriterlerde ilk sırada yer alan bayi tuttuğu takımın maçına gönderiliyor.

#TopSende kampanyasıyla ilgili ise Koç şöyle konuşuyor: “Dijital için farklı futbolcularla filmler çektik ve topu taraftara atarak bir video da onların çekmesini istedik. Filmlerimiz yayınlandı ve dört günde gönderilen videolar arasından 500 tanesi sitemizde yayınlanmaya başladı. Kişiler bu videolarda sevinçlerini ve yeteneklerini gösteriyorlar. 22 Mayıs’ta bitecek olan yarışmanın birincisi ise tuttuğu takımla bir gün geçirecek.”
0

  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL