FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
TEB Marka ve İletişim Direktörü Zeynep Demirkol, banka olarak ‘success story’ seçilen 32 global hesap arasında ‘First View’ reklam modelini kullanan ilk finans markası olduklarını söylüyor.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ
TEB, sosyal medyayı etkin kullanan bankalardan biri. Banka, yeni girdiği kadın bankacılığı alanında da sosyal medyayı oldukça iyi kullanıyor. Öyle ki TEB’in bu alandaki ‘teblekadin’ projesi twitter’da global başarı hikayesi seçildi.
TEB Marka ve İletişim Direktörü Zeynep Demirkol, bu konuda şöyle konuşuyor: “Biz televizyonda kitleye hitap eden kampanyalar yapıyoruz. Tenis dışında bu yıl kadın bankacılığıyla ilgili bir reklam filmimiz mecraya çıktı. Biz yola Twitter’daki ‘teblekadin’ hesabımızla çıktık.
Hedef orada bir topluluk yaratmaktı. Televizyonu da orayı beslemesi için kullandık. Orada da kadınlarla ilgili pek çok paylaşımda bulunuyoruz. Kadınlar başarı hikayelerini anlatıyor. Oradaki paylaşımlara göre çeşitli eğitimler facebooklive’da canlı olarak yayınlanıyor.”
Hesabın halihazırda 18 bin 600 takipçisi var. Paylaşımları pek çok sosyal medya kanalından kadınlara ulaşıyor. Zeynep Demirkol, kadın bankacılığında yapılacak daha çok iş olduğunu söylüyor ve bu konuda farklı çalışmaların yolda olduğu bilgisini veriyor.
Tenis sporuna yaptığı destekler ile bilinen TEB, bu alanda ise yeni bir organizasyona hazırlanıyor. Türkiye Tenis Federasyonu’nun sponsoru olan, WTA Championships ve İstanbul Cup gibi organizasyonlara katkı sunan TEB, BNP Paribas’ın yurtdışında yaptığı Showdown (gösteri maçı) konseptini Türkiye’ye taşımaya hazırlanıyor.
30 Ekim’de ilk defa yapılacak Showdown’da Çağla Büyükakçay-Eugenie Bouchard ile Marsel İlhan-Pat Cash Ankara Arena’da karşı karşıya gelecek.
Bu organizasyonun önümüzdeki yıllarda geliştirilerek sürdürüleceğini söyleyen TEB Marka ve İletişim Direktörü Zeynep Demirkol, tenise yatırımları dolayısıyla müşterileriyle ilişkilerini derinleştirme fırsatı yakaladıklarını anlatıyor.
Tenis severlerle sosyal medyada WeAreTenissTurkiye hesabıyla samimi bir iletişim kurduklarını belirten Demirkol, sadece Twitter’da 38 bin 500 aktif taraftarla iletişim halinde olduklarını ve bu sayıya 1,5 yılda geldiklerini söylüyor.