Hazır yemekle yurtdışına açılacak

Hazır yemekle yurtdışına açılacak

Bakliyat sektörünün önemli markalarından biri olan Yayla Agro, Yayla Yemek ve Yayla Haşlanmış markalarıyla girdiği hazır yemek pazarında hedef büyüttü. Şirket bu alanda da yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Bu amaçla 30 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

1983 yılında Ankara’da kurulan Yayla Agro, paketli bakliyat pazarının lider markalarından biri. Şirket, Ankara, Mersin, Çankırı ve Balıkesir’de bulunan fabrikalarında günlük 750 ton çeltik, 450 ton kırmızı mercimek ve 600 ton bakliyat üretimi gerçekleştiriyor.

10 farklı ürün kategorisinde hizmet veren Yayla Agro, son yıllarda inovatif, sağlıklı ve pratik ürünlere odaklanarak farklılaşmaya başladı. Klasik bakliyat ve pirinç ürün gamını chia tohumu, kinoa, beluga gibi ürünlerle genişleten şirket, tüketici ihtiyaçlarına uygun olarak yeni kategoriler çıkarmaya odaklandı.

Bu çerçevede Yayla Yemek ve Yayla Haşlanmış markalarıyla hazır yemek pazarına da girdi. Şimdi de bu alanda hedef büyüttü ve yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Şirket bunun için 30 milyon TL’lik yatırım yapacak.

Bakliyat sektörünün önemli markalarından biri olan Yayla Agro, Yayla Yemek ve Yayla Haşlanmış markalarıyla girdiği hazır yemek pazarında hedef büyüttü. Şirket bu alanda da yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Bu amaçla 30 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor.

1983 yılında Ankara’da kurulan Yayla Agro, paketli bakliyat pazarının lider markalarından biri. Şirket, Ankara, Mersin, Çankırı ve Balıkesir’de bulunan fabrikalarında günlük 750 ton çeltik, 450 ton kırmızı mercimek ve 600 ton bakliyat üretimi gerçekleştiriyor.

10 farklı ürün kategorisinde hizmet veren Yayla Agro, son yıllarda inovatif, sağlıklı ve pratik ürünlere odaklanarak farklılaşmaya başladı. Klasik bakliyat ve pirinç ürün gamını chia tohumu, kinoa, beluga gibi ürünlerle genişleten şirket, tüketici ihtiyaçlarına uygun olarak yeni kategoriler çıkarmaya odaklandı.

Bu çerçevede Yayla Yemek ve Yayla Haşlanmış markalarıyla hazır yemek pazarına da girdi. Şimdi de bu alanda hedef büyüttü ve yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Şirket bunun için 30 milyon TL’lik yatırım yapacak.

YENİ İŞ ALANLARI
Yayla Agro, 2016 yılında 30’dan fazla sağlıklı bakliyat çeşidini Yayla Gurme adı altında topladı. 2017 yılında da 15 dakikada hazırlanabilen doğal ve katkısız içerikli sebzeli bulgur kategorisi olan Yayla Gurme Fit’in lansmanını yaptı.

Geçen yıl pratik, katkısız, doğal bakliyat çorbaları olan pratik çorba ve sebzeli pirinçlerden oluşan ürünü müşterilerle buluştu. Bu yıl ise soğuk zincire gerek duymadan muhafaza edilebilen, BPAsız özel ambalajı ile iki dakikada ısıtılıp yenebilen Yayla Yemek ve Yayla Haşlanmış ürünlerinin lansmanı yapıldı.

Yayla Agro Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gümüş, 2019 yılı başında lansmanı yapılan hazır yemek ve haşlanmış ürünlerin hem yurtiçi hem de yurtdışında büyük ilgi gördüğünü söylüyor.

Gümüş, “İki dakikada ısıtılıp yenilebilen, soğuk zincir gereksinimi olmayan ve en önemlisi evimizdeki gibi yapılan, katkı ve koruyucu madde içermeyen sağlıklı ve pratik hazır yemek ürünlerimizle tüketim alışkanlıklarında radikal değişiklikler gerçekleştirmeyi planlıyoruz” diyor.

Bu kategoride Türkiye’de ve dünyada önemli ve trend belirleyen oyunculardan biri olmayı hedeflediklerini de ifade ediyor. Bunun da şirketin cirosuna ve kârına olumlu yansıyacağını belirtiyor.

30 MİLYON TL’LİK YATIRIM
Yayla Agro, son dönemde geliştirdiği ürünlerin de verdiği güçle hızlı bir büyüme sürecine girdi.

2018 yılını 1,2 milyar TL ciro ile tamamlayan şirket, 2019 ve 2020 yıllarında çift haneli büyüme planlıyor. Şirketin çalışan sayısı da 2018 yılında yüzde 15 artarak 620 kişiye ulaşmış bulunuyor.

Hasan Gümüş, dünyada söz sahibi olmak için AR-GE ve inovasyonun hayati önemde olduğuna inandıklarını söylüyor. Gümüş, gelecek müşteri taleplerini anlamak için yoğun pazar araştırmaları yaptıklarını belirtiyor. Şirketin yatırımlarının kapsamını ve içeriğini bu unsurlar belirliyor.

Bunlara uygun olarak yeni lansmanı yapılan hazır yemek ürünlerinin ürün gamının ve satış pazarlarının genişletilmesi düşünülüyor. Şirket, kapasite artırımı ve yeni ürün geliştirme için 30 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor.

Hasan Gümüş, katma değerli ve sürdürülebilir üretim yapan bir Türkiye için katma değerli ürünlere yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtiyor.

Değişen yaşam tarzı, tüketim kolaylığı ve artan sağlık bilinci, paketlenmiş gıda pazarının büyümesini sağlıyor. Kolay pişirme, pratik kullanım ve dış etkilerden korunmuş paketli gıda pazarının büyüklüğünün 2020’de 3 trilyon doları aşması bekleniyor.

İHRACATIN PAYI YÜZDE 50TE ÇIKACAK
Yayla Agro, müşteri taleplerine uygun genişletilen ürün gamı ve yatırımlar sayesinde büyümeye devam etmeyi planlıyor. Şirketin yenilikçi yaklaşımı yurtdışı pazarlarda da fırsat sunuyor. 100’den fazla ülkeyle dış ticareti olan şirketin toplam satışlarının içinde ihracatın payı yüzde 30’a ulaşmış durumda.

Hasan Gümüş, “Özellikle yeni ürünlerimiz olan hazır yemek kategorisinin ihracatımıza olumlu katkı yapacağını düşünüyoruz. 2020 sonuna kadar bu oranı yüzde 50’lere çıkarmayı planlıyoruz” diyor.

Şirket, bakliyat, pirinç ve bulgur ürünlerinin dışında yenilikçi ürünleriyle yurtdışında büyümeyi hedefliyor. Yayla Agro’nun orta ve uzun vadeli hedefi yeni yatırımla birlikte Türk mutfağını dünyaya perakende satış kanalıyla açmak.

Hasan Gümüş, hazır yemek ve haşlanmış kategorisinde büyümeye odaklanacaklarını söylüyor. Gümüş, “Dünyada sağlıklı, lezzetli ve pratik yemek alanında çok büyük bir pazar var.

Artık Türk mutfağını dünyadaki tüm evlere perakende satış kanalıyla sunacağız. Bu kültürümüzün yaygınlaşması için önemli bir kaynak olmasının yanında ihracatımıza da büyük katkı sağlayacak” diye konuşuyor.

NASIL FARKLILIK YARATTI?
■ Bakliyat, katkısız, doğal, besleyici ve sağlıklı olması açısından sürekli sofralarda olan ve olması gereken bir gıda. Bu konuda bilinç yaratan şirket, bu kategoriye chia tohumu, kinoa, beluga mercimek, teff tohumu gibi 30’dan fazla ürün ekleyerek kategoriyi genişletti.
■ Yayla Agro, bu ürünlerin daha pratik olarak sunulmasının pazarın büyümesine katkı sağlayacağını düşünerek bu alanda ürün geliştirdi.
■ Hazır yemek ve haşlanmış ürünleriyle, bu kategoriyi tüketimi ve hazırlanması daha kolay ürünler haline getirdi.

20 BİN NOKTADA BULUNUYOR
Yayla Agro’nun, ulusal, indirimli ve yerel marketlerde 81 ildeki bayilik yapılanması ile 20 binden fazla satış noktası bulunuyor. Ankara, Mersin, Çankırı ve Balıkesir’de fabrikaları bulunan şirket, Mersin Limanı’na en yakın soğuk hava deposu olan soğuk hava antreposunda hizmet veriyor. Tesislerinde BRC, IFS, TSE, Helal, Trace Certificate, Kosher gibi ulusal ve uluslararası tüm belgelendirme sistemleri bulunuyor.

SEKTÖRDE İHRACAT ÖNE ÇIKIYOR
Tarım ürünleri kategorisinde yüzde 30’luk pay sahibi olan hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar sektörünün tarımda gerçekleşecek bir ivmelenmenin lokomotifi olması bekleniyor.

2018 yılını 6,7 milyar dolar ihracatla kapatan sektör, 2019 yılı sonunda 8 milyar dolarlık ihracat hedefliyor. Sektörün 2023 ihracat hedefi ise 19,2 milyar dolar. Son dönemde ihracatta Irak, Suriye ve Yemen öne çıkıyor. Ancak özellikle bakliyatta katma değer sağlayan paketli ürünlerin öne çıkmasıyla önümüzdeki dönemde pazarın çeşitlenmesi bekleniyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap