E-ticarette iade sorununa çözüm oluyor - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

E-ticarette iade sorununa çözüm oluyor

7 Şubat 2021 | 12:51:58
Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
0
E-ticarette iade sorununa çözüm oluyor
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

2019 sonunda Türkiye pazarına giren İspanyol uSizy, geliştirdiği makine öğrenme teknolojisi sayesinde tüketicilerin online alışverişte doğru bedeni seçmelerine yardımcı oluyor ve böylelikle iade oranlarını yüzde 29 azaltıyor. uSizy Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Çankal, “2020 yılında yüzde 150 büyüdük. 2021 yılında da benzer bir büyüme hedefliyoruz” diyor.

Ayşegül Sakarya Pehlivan
asakarya@ekonomist.com.tr

E-ticaret tüm dünyada son yılların en parlak dönemini yaşıyor. Pandeminin de etkisiyle pazar katlanarak büyüyor. Haliyle e-ticaret pazarına yönelik yeni girişimlerin sayısı da hızla artıyor.

Türkiye, genç nüfusu, yüksek internet, mobil cihaz ve sosyal medya kullanım oranları, moda sektörünün gelişmişliği, coğrafi konumu ve online perakende büyüme oranlarıyla global yatırımcıların dikkatini çekiyor. İspanyol uSizy de bu girişimlerden biri. 2019 sonunda Türkiye pazarına giren uSizy, tüm dünyada e-ticaretin en önemli konularından biri olan ‘iade’ sorunun çözüm geliştiriyor.

Geliştirdiği makine öğrenme teknolojisi sayesinde tüketicilerin online alışverişte doğru bedeni seçmelerine yardımcı olan şirket, iade oranlarını ortalama yüzde 29 azaltıyor.

uSizy kuruluş hikayesi 2016 yılı başlarında Inaki Garcia’nın, aynı dükkandan aynı markanın iki farklı ürününü farklı bedenlerde almasıyla başladı. Garcia, bu durumun online satışları ve iadeleri nasıl etkileyebileceğini fark etti.

2016 yılında, beden ölçümü sorununu kesin olarak çözmek ve hem kullanıcılar hem de e-ticaret işletmeleri için online satışları ve iadeleri dönüştürmek için uSizy doğdu. uSizy’nin ‘size adviser’ yani beden tavsiyesi çözümü, binlerce benzer kullanıcıdan toplanan bilgilerin her giysinin kalıbına göre değerlendirilmesiyle, her kullanıcıya tam beden öneren yenilikçi bir makine öğrenimi teknolojisi.

Bir kullanıcının kendine özgü vücut kalıbını, boy ve kilo gibi tüm kullanıcılar tarafından bilinen temel ölçülerle ve morfolojik algoritmalarla oluşturuyor. Ardından, kalıplara göre toplanan tüm bilgi ve makine öğrenmesine dayalı olarak söz konusu vücut için en iyi bedeni öneriyor.

İade oranını yüzde 29 düşürüyor

uSizy’nin ilk versiyonu bisiklet kıyafetleri ve 30 marka için pilot bir test ile başladı. 2017 yılında, tüm spor branşlarında 100 spor markasına uygulandı. Üstüne ayakkabı ve genel moda giyim alanına girildi. Bu versiyonda hızlı makine öğrenmesi için aynı kalıptaki ürünleri eşleştirebilen izomorfik algoritmalar geliştirildi.

2018 yılında ürün ve beden bazlı stok analizine başlandı. 2019 yılında Size Adviser’ a ek olarak yeni projeler geliştirildi.

Tüm dünyada e-ticarette en önemli sorunlardan biri ürünlerin iade edilmesi. Bir ürünün iadesi veya beden değişimi işlemi, bir e-ticaret şirketi için yüksek maliyetler anlamına geliyor. Müşteri hizmetleri ekibinin talebi karşılaması, ürün toplama veya değişim sürecini başlatması ve taşıma, depolama, envanter, stok, finans gibi ilgili departmanları harekete geçirmesi gerekiyor.

Daha fazla işlem hacmi, departmanlar arasında daha fazla iş, stres ve düşük hizmet kalitesi anlamına geliyor. Dahası, maliyetleri e-ticaretin kendisi tarafından karşılanan ücretsiz iade politikasını da bu durumu şirketler açısından kritik hale getiriyor.

Türkiye’deki ortalama iade oranı dünya ortalamasına benziyor. Kullanıcıların yüzde 25’i bir ürünü iade ediyor ve iadelerin yüzde 50’sinden fazlası beden hatasından kaynaklanıyor.

uSizy Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Çankal, “uSizy, bu süreçlerdeki problemlere kaynağında çözüm getirmekte ve dahası gerçekleşmesinin önüne geçiyor. Beden hatalarından kaynaklanan iade oranını ortalama yüzde 29 düşürerek, tüm maliyetleri ve süreçlerdeki sıkıntıları 1/3 oranında azaltır.

Makine öğrenme teknolojisi, ürünler ve satışlar hakkında daha fazla bilgiye sahip olduğu global markalarda, iade oranını yüzde 42’ ye kadar azaltıyor. Bu sayede, e-ticaret çok daha fazla satış ve daha mutlu müşteri üretiyor” diyor.

Türkiye’de Morhipo, Boyner, Superstep gibi e-ticaret siteleriyle çalışan uSizy, 2020’de yüzde 150 büyüdü. Şirket, 2021’de yine aynı büyümeyi yakalamayı ve 10 yeni ülkeye açılmayı hedefliyor. Usizy’nin Türkiye’de şu anda yüzde 80’ i teknoloji ve ürün konusunda uzmanlaşmış, 30’dan fazla çalışanı var. 2021 yılında uSizy ekibinin 40 kişinin üstüne çıkması planlanıyor.

Yeni ürünlerle büyüyecek

Usizy önümüzdeki dönemde yeni ürünlerle büyüyecek. Bunlardan biri ‘akıllı stok’. Mehmet Çankal, “E-ticaret, belirli bir ürün ve bedenin gerçek zamanlı olarak stok bulunmaması nedeniyle bugün ne kadar potansiyel satış veya gelecekte ne kadar kaybedeceğini bilemez.

Bu, akıllı stok ürünümüz ile çözülüyor” diyor. Öte yandan günümüzde bir ürünün fiyatı tüm bedenler için aynı fiyata dayanıyor. Ancak üretim, dağıtım, depolama, talep gibi maliyetler, her beden ve üründe farklı.

Bu nedenle müşterilere her beden için bir fiyat önerebiliyor. Örneğin, Amazon halihazırda böyle benzer bir fiyatlama yapıyor. Son olarak, ‘smart logistics’ ile müşteriler henüz yapılan bir satışın beden hatası nedeniyle iade olasılığından haberdar edebiliyor. Bu da operasyonel maliyetleri düşürmek için planlama ve süreç iyileştirmeye olanak sağlıyor.

Birkaç ay önce bisiklet için boyut tavsiyesi hizmetini başlattı. Piyasadaki her modelin ve markanın geometrisine dayanan ve kullanıcının vücudunu, konfor ve performans tercihlerini gibi dikkate alan tamamen yenilikçi bir ürün. Çankal, “Sonraki inovasyonlar, e-ticaretin belirli bir noktasında ve her zaman aynı “beden/ boyut” konseptinde diğer ürünler olacaktır. Kişiselleştirilmiş gezinme, ürün önerileri vb. gibi üzerinde çalıştığımız birkaç konu var” diyor.

İnsanların yüzde 85’i ölçüsünü bilmiyor

Türkiye’de kullanıcıların yüzde 85’i satın alma esnasında ölçülerini bilmiyor. E-ticaretten sorumlu olanların yüzde 90’ı, kendi e-ticaret sitelerinde veya markalarında, mevcut beden tablolarıyla belirli bir giysinin bedenini doğru bir şekilde alıp alamayacaklarını sorduğumuzda, hayır cevabını veriyor.

Çankal, “Şimdi bir de markayı bilmeyen kullanıcıları ve hatta yeni kullanıcıların durumunu hayal edin. Tüketici ‘benim bedenim nedir?’ sorusuyla karşı karşıya kalıyor. Bu durum, satışa dönüşümü engelleyen kritik bir nokta olup, moda, spor giyim ve ayakkabı şirketlerine büyük maliyetler getirmekle kalmayıp, şirketleri verimsiz operasyonlarla yüz yüze bırakıyor. Bu noktada çevrimiçi satın alma sürecinde kişiselleştirilmiş, modern ve kullanıcı dostu bir deneyim sunarak satışları arttırıyoruz” diyor.

Sistem nasıl işliyor?

uSizy, her bir giysinin kendine özgü kalıbını belirliyor ve izomorfik algoritmalar uyguluyor. Yani, markası ne olursa olsun aynı orantılara sahip aynı tip giysileri belirliyor. Bundan sonra, kıyafetleri (veya belirli bir kalıbı) satın alan tüm kullanıcıların geri bildirimlerine ve beden hatası nedeniyle iade edip etmediklerine bakılıyor.

Sistem, tüm bilgileri toplayıp, o giysiye göre her vücut tipi için en iyi bedenin (veya en iyi sonucun) ve son olarak da bu kendine özgü kalıba göre hangisinin en iyi beden olduğunu otomatik olarak öğreniyor. Bir kullanıcının kendine özgü vücut kalıbını, boy ve kilo gibi tüm kullanıcılar tarafından bilinen temel ölçülerle ve morfolojik algoritmalarla oluşturuyor. Ardından, kalıplara göre toplanan tüm bilgi ve makine öğrenmesine dayalı olarak söz konusu vücut için en iyi bedeni öneriyor.

Etiketler: Ayşegül Sakarya Pehlivane-ticaretİade uygulamasıonline alışveriş
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yeni ürünlerin cirodaki payı yüzde 30 olacak

Sonraki Haber

İsmail Demir paylaştı: Milli Piyade Tüfeği 400 gramdan fazla hafifletildi

Benzer Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (13.8.2022)

13 Ağustos 2022
Oyun sektörüne metaverse dokunuşu
Haberler

Oyun sektörüne metaverse dokunuşu

11 Ağustos 2022
“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”
Haberler

“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”

11 Ağustos 2022
İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak
Haberler

İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak

11 Ağustos 2022
Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor
Girişim / Kobi

Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor

11 Ağustos 2022
37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak
Haberler

37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak

11 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…
Haberler

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…

13 Ağustos 2022

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "Üç gündür gördüğümüz bir şey var, kamu bankalarında bir rahatlama başladığı,...

Daha fazla oku

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

Bakanlıktan konut fiyatlarıyla ilgili açıklama var: Çalışma başladı…

Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Gıda fiyatlarının düşmesi için bu adımlar atılacak

İndirimli fiyatlar yarın başlıyor: Bakan Nebati’den açıklama var

14 Ağustos 2022
Elon Musk’tan 5.7 milyar dolarlık hisse bağışı

Elon Musk bu alışkanlığı sabah rutininden çıkarmak istiyor: Bir çok insan bunu yapıyor…

14 Ağustos 2022
Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

14 Ağustos 2022
Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

14 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’
Dünya

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’

İşten çıkartmaların ardından ağlayan bir fotoğrafını sosyal medyada yayınlayan CEO’nun bu hareketi, interneti adeta ikiye böldü. Bir CEO, şirketinde yaptığı...

13 Ağustos 2022
DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi
Dünya

DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi

Maymun çiçeğinin Kongo varyantının adı Tür I, Batı Afrika varyantı ise Tür II olarak değiştirildi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), maymun...

13 Ağustos 2022
Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor
Borsa

Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor

Çin'de devlete ait 5 şirket, New York Borsası'nda işlem gören hisselerini çekeceğini açıkladı. South China Morning Post'un haberine göre, China...

13 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

Johnson & Johnson (J&J), talk bazlı bebek pudrasını gelecek yıldan itibaren dünya çapında yapmayı ve satmayı bırakacak. Duyuru, sağlık devinin...

12 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.