Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Müşteri memnuniyetini araştıran kazanır

Küçük şirketlerin araştırma yatırımı için bütçe ayıramadığı gerçeğinden yola çıkan Barem, KOBİ'lere özel ürün geliştirdi. Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız, "Ürünümüz herkesçe hızla anlaşılabilen aksiyona dönük raporlar sunuyor ve KOBİ'lere uygun ekonomik maliyetle ulaşılabiliyor" diyor.

3 Ocak 2021 | 10:30:38
Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 03 Ocak 2021 | 11:18:22
Müşteri memnuniyetini araştıran kazanır
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Küçük şirketlerin araştırma yatırımı için bütçe ayıramadığı gerçeğinden yola çıkan Barem, KOBİ’lere özel ürün geliştirdi. Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız, “Ürünümüz herkesçe hızla anlaşılabilen aksiyona dönük raporlar sunuyor ve KOBİ’lere uygun ekonomik maliyetle ulaşılabiliyor” diyor.

Ayşegül Sakarya Pehlivan
asakarya@ekonomist.com.tr

Dünya genelinde araştırma sektörü 90 milyar dolar büyüklüğe ulaşmış durumda. Türkiye’de ise 113 milyon dolarlık hacme ulaşan sektör, önemli bir büyüme potansiyeline sahip.

Bu pazarın önemli oyuncularından biri olan Barem, 1982 yılında akademisyenler tarafından pazarlama ve sosyal araştırmalara akademik deneyim ve yaklaşımı aktarmak misyonuyla kuruldu. Şirket, 38 yılda yurtiçi ve yurtdışından 700’ün üzerinde müşterisi için 6 bin adedin üzerinde kalitatif ve kantitatif araştırma projesi gerçekleştirdi.

Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız’la hem BAREM’in hedeflerini hem de araştırma sektörünün geleceğini konuştuk.

2020 yılında ne kadarlık büyüme gösterdiniz? 2021 yılı büyüme hedefiniz nedir?

2020 yılında yüzde 20 büyüdük. 2021 büyüme hedefimiz olumlu ve olumsuz senaryolarla yüzde 15-20 arasında. Bizim geleneksel araştırma müşterisi sayımız yıllık 40 civarındadır. Koşullar pandemi nedeniyle çok uygun olmamasına rağmen, dijital araştırma çözümlerimizle bu sayıyı yıl içinde altı kat artırdık. Önümüzdeki yıl koşulların uygunluğuna bağlı olarak yüzde 50 daha artırmayı hedefledik.

KOBİ’lere yönelik ürün fikri nasıl ortaya çıktı?

Barem hem bir KOBİ hem de KOSGEB üyesi. Hem bu açıdan hem de yaptığımız sayısız araştırmalardan ülkemizdeki KOBİ’leri ve ihtiyaçlarını yakından tanıma fırsatı bulduk. Türkiye’deki kuruluşların yüzde 99’unun KOBİ olduğu ve özellikle küçük KOBİ’lerin araştırma yatırımı için bütçe ayıramadığı gerçeğinden yola çıktık.

Özellikle AB ve ABD’de KOBİ’lerin başarılı olabilmeleri için araştırmaya yatırım yaptıkları aşikar. Aslında bu gerçek hep önümüzdeydi ancak dijital teknolojiler ekonomik ve kolay uygulanan araştırmaları gerçekleştirilebilir hale getirdiğinde biz de harekete geçtik.

KOBİTrackSM’i ne zaman geliştirdiniz?

KOBİTrack’i geliştirmeye 2017 yılında başladık. KOBİTrackSM mobil internet üzerinden müşteri memnuniyeti ve geri bildirimlerinin anket yoluyla toplandığı, anında raporlara dönüştürülerek, gelişmiş bir portal üzerinden yöneticiler ve ilgililerle paylaşılan, uyarı sistemlerini de içeren bir yönetim aracıdır.

KOBİ’lerin bu alandaki temel ihtiyaçlarını iyi analiz ettik ve karşılamaya özen gösterdik. KOBİTrack, müşteri geri bildirimlerini anlık ve sürekli olarak gösteriyor, ISO 10002 uyumlu olarak şikayet takibi ve yönetimini yapıyor. Herkesçe hızla anlaşılabilen aksiyona dönük raporlar sunuyor ve KOBİ’lere uygun ekonomik maliyetle ulaşılabiliyor.

Yeni ürününüz nasıl bir fark yaratıyor?

Daha sonra, gördüğümüz ihtiyaç üzerine orta ve büyük ölçekli KOBİ’ler için daha detaylı ikinci bir versiyonu olan KOBITrack Pro’yu 2020 yılında tamamladık. KOBITrack, halihazırda müşteri memnuniyeti araştırması yapan firmalar için yukarıda saydığım özellikleri ile ciddi verimlilik artışı sağlıyor. Bununla beraber bugüne kadar memnuniyet araştırması yapmayan daha küçük firmalara, iş yapma biçimini değiştirip onları müşteri odaklılığa yönlendirerek müşterilerini memnun etme ve elde tutma yoluyla iş kazandırıyor.

KOBİTrack bu özelliği ile çok önemli bir alana hizmet ediyor ve ülkemizdeki KOBİ’lerin çağdaş normlarla işlerini yönetebilmeleri için bir aksiyon havuzu oluşturuyor. Böylece hem KOBİ’ler profesyonel anlamda ekonomik olarak ulaşabilecekleri pazar araştırmasına ulaşabiliyorlar hem de sürekli veri ile sürekli iyiyi ve nihayetinde müşteri bağlılığını sağlayabiliyorlar.

Önümüzdeki dönemde yeni projelerinizden bahsedebilir misiniz?

Amacımız Türkiye’deki tüm KOBİ’leri öncelikle müşteri memnuniyeti takibiyle pazar araştırması ile tanıştırmak. Bunu sağlarken, bir sonraki adımın işletmelerin ihtiyacı olan aksiyon alanlarını bu araştırma verisine dayandırarak almalarına yardımcı olmak istiyoruz. Keza yine burada ekonomik koşullar karşımıza çıkıyor ve bunu da aşmanın yöntemi olarak yine teknolojiyi projelerimizin merkezine yerleştiriyoruz.

Özellikle makine öğrenmesi ve sanal zeka ile elde ettikleri araştırma verisiyle, işletmelere ileri iş aksiyonlarını söyleyebilmeyi mümkün kılmak istiyoruz. Böylece profesyonel destek verdiğimiz KOBİ işletmelerinin hem ekonomideki paylarını artırmaya hem de uluslararası arenada boy gösterebilecekleri yetkinliklere ulaşabilmelerine yardımcı olmayı hedefledik.

Koronavirüs salgını tüm dünyayı değiştiriyor. Sektörünüz bu süreçten nasıl etkiledi?

Koronavirüs salgını küçük bir kısmını olumlu olmak üzere bütün sektörleri etkiledi. Hepimiz işimizi dijital teknolojileri kullanarak yapmayı biliyorduk ama yapmıyorduk. Koronavirüs salgını sırasında biraz geliştirmiş olsak da, var olan teknolojileri kullanmaya başladık. Bu tüm sektörlerin yararına oldu.

Hatırlar mısınız bilmem ama 70’lerde Türkiye, petrol krizi ve başka krizler döneminde ithalat kısıntıları nedeniyle dışardan alamadığı ürünleri içerde üretmek zorunda kalmış ve sanayiini bayağı geliştirmişti. Bu salgından çıktığımızda da dijital teknolojiler açısından böyle kalıcı bir yarar bekliyorum.

Araştırma sektöründe taleplerde nasıl bir değişim oldu?

Araştırma sektörüne gelince, müşteriler böyle dönemlerde değişen tüketiciyi anlamaya çalışır ve bu nedenle araştırma yatırımları, diğer sektörler kadar azalmaz. Ancak koronavirüs Türkiye’de araştırma yatırımlarının yarıdan fazlasını üreten yüz yüze araştırmayı çok azalttı. Bu durumda kaçınılmaz olarak bir miktar ciro kaybedildi. Yüz yüze araştırma, CATI (bilgisayar destekli telefonla anket sistemi) ve online araştırmaya döndü.

Bu yöntemlerin yüz yüze araştırmalara göre bazı kısıtları var tabii ki; örneğin ürün testi yapamıyorsunuz, soru formunu kısa tutmak zorundasınız. Zor araştırmalarda cevap oranını artırmak için hediye verilir, o konu biraz daha zorluyor. Ancak her şeyiyle olmasa da sorunların çoğu mecburen çözüldü ve araştırma devam ediyor.

Dünyada ve Türkiye’de koronavirüs’ün hayatlarımıza getirdiği değişikliklerle ilgili çok sayıda araştırma yapılıyor, ancak bunların küçük bir kısmı bütçeli, diğerleri ise araştırma firmalarının kendilerinin finanse ettiği işler. Dolayısıyla ciroya bir katkısı olmuyor.

“ÜRÜNLERİMİZİ YURTDIŞINDA PAZARLAMAYA BAŞLADIK”

“BAREM olarak global bir araştırma ağı olan WIN’ın (Dünya Bağımsız Araştırma Network’ü) Türkiye ayağıyız. Ayrıca yine global bir ağ olan GIA (Gallup International Association) ile iş birliği içindeyiz. Bu gruplarla çalışarak gerek bizim müşterilerimizin yurtdışındaki, gerekse farklı ülkelerdeki meslektaşlarımızın Türkiye’deki araştırma ihtiyaçlarını karşılıyoruz.

Bunun dışında İngiltere ve Hollanda’da bulunan temsilciliklerimizle KOBİTrack’in de dahil olduğu BaremTracks modellerini yurtdışında da pazarlamaya başladık. Burada beş yıl içinde Türkiye’deki kadar bir iş potansiyeli yaratılacağını düşünüyoruz, o nedenle hedeflerimiz yüksek.”

Etiketler: BaremKOBİKOBİTrackKOSGEBManşetmüşteriSencer Binyıldız
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (5.3.2021)

5 Mart 2021
Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak
Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021
ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz
Girişim / Kobi

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021
Pandemi Gölgesinde Yeni Rota Arayışı: Çin’e karşı bir avantaj var
Araştırmalar

Pandemi Gölgesinde Yeni Rota Arayışı: Çin’e karşı bir avantaj var

4 Mart 2021
İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu
Girişim / Kobi

İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu

4 Mart 2021
Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak
Girişim / Kobi

Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak

4 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

12 Mart’ta başlıyor: Pay piyasaları işlem esaslarında değişiklik
Borsa

12 Mart’ta başlıyor: Pay piyasaları işlem esaslarında değişiklik

5 Mart 2021

Borsa İstanbul, belirlenmiş istisnalar kapsamında teminat almaksızın alım emri kabul edilebilmesine yönelik hükümleri, bireysel yatırımcı için sadece Yıldız Pazar, yatırım...

Daha fazla oku

Piyasalarda gün ortası

Altın fiyatları için son beklentiler neler? 7 analist değerlendirdi

Jeep, Cherokee ismini değiştirecek mi? CEO’dan açıklama var

2021’in ikinci halka arzı: Borsada gong Turk İlaç için çaldı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın


Son Haberler

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

5 Mart 2021
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (5.3.2021)

5 Mart 2021
Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

5 Mart 2021
Sokağa çıkma yasağı ne zaman? Kısıtlama ne zaman başlıyor?

Hafta sonu sokağa çıkma yasağı hangi illerde kalktı?

5 Mart 2021

Dünya Haberleri

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta
Dünya

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

Katoliklerin ruhani lideri Papa Franciscus'u taşıyan uçak Irak’ın başkenti Bağdat’a indi. Papa Franciscus’u havalimanında Irak Başbakanı Mustafa el-Kazımi resmi törenle...

5 Mart 2021
‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi
Dünya

‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın sahibi Elon Musk, hammadde sıkıntısı içine düşmemek için hızlı davranarak elektrikli araçlar için gerekli olan hammadde...

5 Mart 2021
Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda
Dünya

Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı istediği ve daha önce Temsilciler Meclisinden geçen 1,9 trilyon dolarlık ekonomik...

5 Mart 2021
Fed Başkanı Powell’dan koronavirüs uyarısı
Dünya

FED Başkanı Powell tahvil faizlerindeki artış için ne dedi?

ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, bankanın mevcut para politikası duruşunun uygun olduğunu belirterek, istihdam ve enflasyon hedeflerine ulaşılana kadar mevcut faiz oranlarının...

5 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

5 Mart 2021

Rusya, mevsimsel nedenlerle üretimini nisanda günlük 130 bin, Kazakistan ise 20 bin varil artıracak. Suudi Arabistan, gönüllü olarak uyguladığı günlük...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021

Hedefi karşı karşıya olunan yapısal ve karmaşık sorunlara tasarım odaklı çözümler bulmak olan ATÖLYE, girişimcilik kaslarını geliştirecek. ATÖLYE, Stratejik Tasarım...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.