Paylaşımlı ofisler start up’ları bekliyor!

Paylaşımlı ofisler start up’ları bekliyor!

Paylaşımlı ofis ya da ortak ofis alanı anlamına gelen coworking kavramı son dönemde Türkiye’de büyük ilgi görüyor. Düşük kira maliyeti ve networking gibi imkanlar sunan bu alanların sayısı hızla artiyor. Bu alanlar özellikle start up’lara önemli avantajlar sağlıyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Birçok insanın çalışmak için kullandıkları ve paylaşımlı ofis veya ortak ofis alanları olarak tanımlanan “coworking” kavramı, dünyada ve ülkemizde start up ve iş insanlarından büyük ilgi görüyor. Gerek ekonomik avantajından gerek sağladığı network olanaklarından dolayı coworking alanlarına yönelim hızlı bir şekilde artıyor.

Zira bu alanlar start up’lar için çeşitli avantajlar sunuyor. Girişimcileri coworking alanlarına en çok yönelten temel neden düşük kira maliyeti. Kira pek çok işletme için önemli bir gider kalemi. İş hayatında yeni olan ya da çalışan sayısı az olan firmalar için aylık kirası 650 liradan başlayan hazır ofisler ideal bir çalışma ortamı sunuyor.

Ayrıca tam işlevli bir çalışma alanında masa, beyaz tahta, wi-fi internet, fotokopi makineleri ve ofis ekipmanları sunulan bu ortamlarda potansiyel müşterilere yerleşik bir adres göstermek de ayrı bir prestij sağlıyor.

Ortak çalışma ortamları, kahvaltılar, eğitimler, paneller ve ikramlar sayesinde yaşayan bir ofis ortamı da sunuyor. Biz de haberimizde Türkiye’de hizmet veren sekiz coworking şirketinin sunduğu hizmet olanaklarını araştırdık.

FARKLI ÜYELİK SEÇENEKLERİ
Workinton, İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir ve Katar’daki 18 farklı lokasyonda, coworking, sanal ofis, hazır ofis, toplantı odası ve kuluçka merkezi hizmeti veriyor. 15 binden fazla üyeye ve 2 binden fazla şirkete hizmet sağlıyor.

Gün içerisinde farklı sektörlerde çalışan üyeler birbirleriyle yeni bağlantılar kurarak işbirliği yapabiliyor, ihtiyaçları doğrultusunda toplantıodalarını kullanabiliyor, çoklu lokasyon ağı sayesinde günün farklı saatlerinde diledikleri şubede çalışabiliyorlar. Üyelere kahvaltı, meyve, atıştırmalık ve sınırsız çay ve kahve ikramı yapılıyor.

Bir saatlik kullanım ücreti 16 TL, bir günlük ücret ise 58 TL olarak ifade ediliyor. Workinton CEO’su Cihan Seyithanoğlu, “Coworking alanlarımızda girişimcilerin farklı sektörlerden şirketler ve kişilerle bir arada çalışması ve iş ağlarını geliştirmesi için çalışıyoruz” diye konuşuyor.

YURTDIŞINA AÇILACAK
İstanbul, Ankara ve İzmir’in toplam 11 noktasında hazır ofis hizmeti sağlayan Plaza Cubes, hizmet verdiği markalara teknolojik ve geniş bir ofis deneyimi sunuyor. Şirketin satış takımı lideri Işıl Işık Demir, Plaza Cubes’un toplam 17 bin 700 metrekare alanıyla hazır ofis hizmeti sağlayıcıları arasında metrekare bazında en geniş ofis alanı veren markalardan biri olduğunu söylüyor. Ekim ayında Nida Kule Levent’in açılacağı bilgisini de veriyor.

Demir, “İlk yurtdışı lokasyonumuzu Almanya’nın Duesseldorf şehrinde 2020 yılında açacağız. Yurtdışında ikinci yatırımımız Lizbon’da planlanıyor” diyor. Şirketin hedefi önümüzdeki beş yıl içinde iki katı alan büyüklüğüne ulaşmak.

5 YILDIZLI OFİS ORTAMI
Avustralya merkezli Servcorp’un İstanbul’da iki, dünya çapında ise 160’tan fazla lokasyonda ofisi bulunuyor. Lokasyonlar, iş hayatının en yoğun olduğu plaza bölgelerinde yer alıyor. Servcorp katlarının tamamı firma logolarından ve müşteri listelerinden arındırılmış, markasız tam paylaşıma açık alanlardan oluşuyor.

İstanbul’da Nişantaşı Louis Vuitton Orjin Binası’nda 800 m2 alanda ve Tekfen Tower Levent’te bin m2’lik alanda hizmet veren şirket, start up’lara esnek çalışma imkanı, saatlik, günlük, aylık veya yıllık kiralama olanakları sunuyor. Ayrıca taahhüt mecburiyeti bulunmuyor.

Servcorp Türkiye Direktörü Damla Özgö-nül, “Ayrıca prestijli lokasyonlarda 5 yıldızlı ofis ortamı ve son teknoloji altyapı ile işlerini makul ücretler ödeyerek geliştirme imkanı sunuyoruz.

Global bir firmanın altyapısına ve lokasyonlarının tamamına sahip olma fırsatı veriyoruz” diyor. Sanal ofis kiraları paketlere göre farklılık gösteriyor ve minimum aylık 225 TL’den başlarken, coworking alanı paketleri bin TL’den ve hazır ofis kiraları ise ortalama 4 bin TL’den başlıyor.

SOSYAL ETKİ ODAKLI
2005 yılında Londra’da kurulan ve bugün beş kıtadaki 80’den fazla şehirde 13 binin üzerinde üyesi bulunan Impact Hub, 2016 yılında İstanbul’da da hizmete açıldı. Impact Hub İstanbul’da, ortak çalışma, toplantı ve etkinlik alanlarında etki odaklı birey ve kurumları fiziksel olarak bir araya getirerek kurulan mul-tidisipliner ortamda, bilgi paylaşımı ve ortak yaratma kültürü teşvik ediliyor.

Ofiste yaklaşık 250 kişi çalışabiliyor. Bireysel üyelik paketleri 120 TL + KDV’den başlıyor. Bu pakette Impact Hub’ı ayda 10 saat kullanma olanağı, iletişim ağından ve topluluk faaliyetlerinden ücretsiz faydalanma imkanları bulunuyor.

En üst paket ise 930 TL+ KDV’lik limitsiz üyelik paketi. Impact Hub Kurucu Ortağı Semih Boyacı, “Yakın dönemde birçok yerel ve global sosyal etki odaklı programı iş ortaklarımızla birlikte geliştirerek girişimlerimize ve iş fikirlerine yatırım yapmaya devam edeceğiz” diyor.

HUKUKİ DESTEK
Joint Idea’nın dört yıl önce Arnavut-köy’deki ortak çalışma alanı Life Works Club ile başlayan hizmeti, Kanyon’da Life Works Labs adı verilen dönüşümsel eğitim platformuyla gelişti. Joint Idea Arnavutköy’de 75 kişilik bir ortak çalışma mekanı bulunuyor. Kanyon mekanı ise 200 kişilik alanı ve 500 m2’lik şehir bahçesiyle kurumların toplantı, lansman ve eğitim ihtiyaçlarına yanıt veriyor.

Joint Idea Kurucu Ortağı Eda Çarmıklı, “Start up ekosis-temini daha çok eğitimsel bazda destekliyoruz. Bireysel masalar 1.000 TL + KDV’ye kiralanıyor, odaların kiraları ise ölçeklerine göre değişiklik gösteriyor” diye konuşuyor.

Workhub ise Ataşehir’de 2 bin 500 m2’lik bir plazada hizmet veriyor. Yedi adet toplantı odası, 25 adet hazır ofis ve 30 kişilik coworking alanıyla faaliyet gösteriyor. Workhub CEO’su İsmail Ülkü, “İşletme içinde avukatımız ve mali müşavirimizle şirket kuruluşundan her türlü hukuki danışmanlığa kadar destek veriyoruz. Çok yakında Bağdat Caddesi’ndeki projemiz de hayata geçecek” diye konuşuyor.

AHMET ONUR KOLEKTİF HOUSE KURUCU ORTAĞI VE CEO’SU
“YENİ LOKASYONLAR AÇACAĞIZ’

“Kolektif House’da üye olmanın en büyük ayrıcalıklarından biri kira, aidat, ek operasyonel maliyetleri tek fatura altında toplamak. Yatırımlarımızın en büyük kısmını yeni lokasyon açılışlarımızda kullanacağız.

Açılışlarla beraber hem merkez hem lokasyon ekiplerimizi büyütmek, üye deneyimini kuvvetlendirecek yeni işbirlikleri ve Kolektif deneyimini teknolojik alanda geliştirmek ise bizim için diğer öncelikli konular arasında.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap