Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Salgın ile birlikte satışlar yüzde 25 arttı

Sevda Köyüstü ile girişimcilik hikayesini ve gelecek planlarını konuştuk.

30 Haziran 2020 | 11:22:49
Girişim / Kobi
A A
0
Son Güncellenme: 09 Temmuz 2020 | 14:17:38
Salgın ile birlikte satışlar yüzde 25 arttı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Koronavirüs salgını döneminde evlerine çeken milyonlarca insan, hazır yemekler yerine sağlıklı ve organik ev yemeklerine yöneldiler. Bu trendi iyi değerlendiren girişimci Sevda Köyüstü, “Medulammaxx” markasıyla evlere ilikli kemik suyu üretiyor.

Aram Ekin Duran
eduran@ekonomist.com.tr

Ülke genelinde kargoyla, İstanbul’da ise motorlu kurye ile hizmet verdiklerini anlatan Köyüstü, “Bu dönemde evlerinden çıkamayan insanlar için servis ağımızı genişlettik. Pandemiyle birlikte, yüzde 25 oranında artış oldu” diyor.

Son yıllarda giderek yaygınlaşan ‘sağlıklı ve organik beslenme’ trendi, bu alandaki girişimlerde de patlama yarattı. Özellikle doğal ve organik besinler konusunda pek çok girişim ve ürün ortaya çıktı. Bunlardan biri de girişimci Sevda Köyüstü tarafından kurulan “Medulammaxx”. Köyüstü, yarattığı markasıyla kendi elleri ile yüzde yüz doğal ve katkısız ilikli kemik suyu üretiyor.

Sevda Köyüstü ile girişimcilik hikayesini ve gelecek planlarını konuştuk. Sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

Girişiminiz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Medullammax, tamamen kendi ihtiyacımdan doğan bir girişim esasen. Ben uzun yıllardır haftanın 7 günü düzenli spor yapan biriyim. Bir süre dışarıdan kolajen almayı denedim ama açıkçası bende istediğim sonucu vermedi. Bunun üzerine evde ilikli kemik suyu hazırlamaya başladım. İlk etapta kendim için hazırladığım ilikli kemik sularını, yakın çevremle de paylaştım.

Gelen istekler ve olumlu geri dönüşler üzerine ise Medullamax’ı kurmaya karar verdim. “Medulla” Latince de ilik, öz anlamıyla geliyor. Beraberindeki “Max” ise sağlımızın üzerinde yarattığı maksimum olumlu etkiyi ifade ediyor. Medullamax markasını hayata geçirmeden önce, en iyi tedarikçiler ile bir araya geldim. En doğru malzemeyi temin ettim. Düzenli aralıklarla kaynattığım kemik sularının testlerini yaptırdım. Hâlâ da bunu belirli aralıklar ile sürdürüyorum.

Ürün çeşitliliğini ya da satış kanalını artırmayı düşünüyor musunuz?

Bu konuda çalışmalarım var. Balık kılçığı suyu ve kuzu kemiğine yönelik çalışmalar yürütüyorum. Ama ben fabrikasyon üretim yapmak istemiyorum. Kalitesinden yüzde 100 emin olduğum ürünler hazırlamak benim hedefim.

Dana ilikli kemik suyum hâlihazırda kasaplarda, otellerde ve restoranlarda kullanılıyor ya da satılıyor. Ayrıca üst düzey beyaz yakalı yöneticilere ve sporculara adrese teslim satış yapıyorum. Ticari kaygılarla ölçeği kontrolsüz büyüte-rek, kaliteden taviz vermek istemiyorum ama talepteki büyüme gelecekte butik üretimden daha büyük ölçekli bir üretime geçişi gerektirecek gibi görünüyor. Bunun için de hazırlıklarımızı yapıyoruz. Yaptığım işten gurur duyuyorum.

Üretim, sipariş ve satış nasıl oluyor?

Güvenilir kaynaklardan ilikli kemikleri aldıktan sonra üretimi evde bizzat kendim yapıyorum. Üretim aşaması tamamen benim kontrolüm altında oluyor. Ürünlerimi -isteğe bağlı olarak- çeşitli boyutlardaki cam kavanozlara ya da tek kullanımlık karton bardaklara dolduruyor ve dondurulmuş olarak satışa sunuyorum. Ürünler, saklama koşullarına uygun olarak, özel kurye aracılığıyla ve güvenli bir şekilde kısa sürede adrese teslim ediliyor.

Salgın nedeniyle insanların evlere kapanması, sizin işlerinizi nasıl etkiledi?

Salgın nedeniyle hepimiz hayatımızda pek çok şeye daha dikkat eder olduk. Bunların başında bağışıklık sistemi geliyor. Uzmanların da özellikle güçlü bir bağışıklık sitemi ile hastalıklara yakalanma riskimizin daha düşük olacağını söylüyorlar. Corona nedeniyle her alanda kendine dikkat etmeye çalışan bilinçli bir insan topluluğu olmaya başladı. Yüzyıllardır kemik suyunun güçlü bağışıklık sistemine olan katkısını biliyoruz.

Salgın ile birlikte kemik suyu kullanımında da önemli bir artış oldu. Bu dönemde evlerinden çıkamayan insanlar için servis ağımızı genişlettik. Daha hızlı ve güvenilir teslimat yapabiliyoruz. Halihazırda zaten sadık bir müşteri kitlem oluşmuştu, pandemiyle birlikte, yüzde 25 oranında artış oldu diyebilirim. Medullamax ilikli kemik suyu Corona günlerinde herkesin mutfağında yemeklerinde yer aldı. Tadını alan kimse bırakamadı.

İstanbul dışına gönderiyor musunuz?

Kargoyla Türkiye’nin her yerine gönderiyorum, İstanbul içine de motorlu kurye aracılığıyla.

Marketlere giriyor musunuz?

Marketlere girmek istemiyorum çünkü fabrikasyon bir ürün yapmayı hiçbir şekilde istemiyorum. Bu çok hassas olduğum bir konu, market raflarında değil, müşterimle birebir iletişimde olmayı istiyorum. Bu iş benim için sadece bir ürün yapıp satmaktan ibaret değil, hiç olmadı. Ben bundan para da kazanıyorum, evet ama aynı zamanda kendi izlediğim sağlıklı yaşam yolunu birebir temasla paylaştığımı düşünüyorum.

Ürünümün iyi geldiği insanlardan aldığım geri dönüşlerin mutluluğu da var. Ben yaşadığım evin mutfağında ürettiğim bir ürünü satıyorum, kemiklerini, baharatını bizzat seçtiğim, saatlerce kaynattığım, tekrar tekrar kontrol ettiğim bir ürün. Marketlere girecek hacimde üretmeye kalkarsam, aynı ihtimamı gösterebilir miyim? Belki, ileride, küçük bir imalathanede… Bilmem, zor görünüyor.

Gelecekle ilgili hedefleriniz nelerdir?

Ben sürekli eğitim ve gelişime inanan biriyim. Hayatımın her safhasında kendime çok odaklandım, önceliğim hep kendim oldu ama bunu yaparken çevremdeki herkese de çok katkım oldu. Her zaman sivil toplum çalışmalarına, çocuklara ve gençlere odaklandım. Ben açıkçası insanların sonradan girişimci olduğuna inanmıyorum bence girişimci olunmaz doğulur. Bu düşünceyle ileri de muhakkak başka girişimlerim de olacaktır. Sağlıklı beslenmeyle ilgili üzerinde çalıştığım yeni projeler var, onları da olgunlaştıklarında paylaşacağım.

“İKİ GÜÇLÜ KADINI ÖRNEK ALDIM”

“Daha temiz bir çevre ve sıfır atık düşüncesiyle yola çıkan Müzeyyen Erakman ve Ayşe Tükürükçü hikâyeleriyle beni çok etkiliyorlar. Müzeyyen Hanım’ın ihtiyacı iyi analiz etmesi ve kişisel duyarlılığı, kendi projesini herkese rağmen hayata geçirmesi bence çok etkileyici.

Benzer şekilde Ayşe Hanım’ın hayatın tüm zorluklarına rağmen, yılmamış olması ve sonunda açtığı Hayata Sarıl Lokantası ile hem kendi geçimini sağlayıp hem de benzer kaderdeki insanlara kucak açması beni derinden etkiliyor.

Ayşe Hanım, şu an evsizlere, işsizlere, ücretsiz yemek dağıtıyor çünkü onların hâlinden en iyi o anlıyor. Bu iki kadın da hayatın tam da göbeğinden gelen insanlar, bence günümüzün popüler deyimiyle gerçek amazon onlar. Zorlukları maksimumda deneyimlemişler ama yılmamışlar.”

Etiketler: Aram Ekin DuranKobi / GirişimKöyüstüMedulammaxxSevda Köyüstü
Paylaşım1TweetGönder

Benzer Haberler

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek
Girişim / Kobi

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

6 Mart 2021
Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak
Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021
ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz
Girişim / Kobi

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021
İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu
Girişim / Kobi

İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu

4 Mart 2021
Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak
Girişim / Kobi

Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak

4 Mart 2021
Türkiye’den dünyaya açılacağız
Girişim / Kobi

Türkiye’den dünyaya açılacağız

4 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

50 pet şişeden bir takım elbise üretiyor
Haberler

50 pet şişeden bir takım elbise üretiyor

6 Mart 2021

Damat, Tween, D'S Damat'ın sahibi ve Orka Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, üretimde dünyaya ve çevreye saygılı bir tutum...

Daha fazla oku

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda kazananlar belli oldu

Bu hafta borsa ve dolar kazandırdı: Haftanın en çok prim yapan hissesi

Yeni haftada hangi veriler takip edilecek?

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın


Son Haberler

Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

6 Mart 2021
Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı

Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı

6 Mart 2021
Fiat, Egea Ailesi için Mart kampanyasını açıkladı

Fiat, Egea Ailesi için Mart kampanyasını açıkladı

6 Mart 2021
Citroen mart ayına özel kampanyasını duyurdu

Citroen mart ayına özel kampanyasını duyurdu

6 Mart 2021

Dünya Haberleri

New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi
Dünya

New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi

New York'un Times Meydanı'nda eski ABD Başkanı Donald Trump lehine bayrak açmak isteyen göstericilerle karşıt grup arasında çıkan arbede sonucu...

6 Mart 2021
Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi
Dünya

Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Avrupa Direktörü Hans Kluge, salgının yaklaşık 10 ay sonra biteceğini tahmin ettiklerini açıkladı. Ancak Hans Kluge,...

6 Mart 2021
ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi
Dünya

ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi

ABD'de tarım dışı istihdam, şubatta 379 bin kişi artarak beklentileri geride bırakırken, işsizlik oranı yüzde 6,2'ye geriledi. ABD Çalışma Bakanlığı,...

5 Mart 2021
Yunan ekonomisi yüzde 8,2 küçüldü
Dünya

Yunan ekonomisi yüzde 8,2 küçüldü

Yunanistan ekonomisi yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) etkisiyle 2020’de yüzde 8,2 daraldı. Yunanistan İstatistik Kurumu’nun (ELSTAT) verilerine göre, ülkenin 2020’de Gayri...

5 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

Brent petrolün varil fiyatı 69 doları aştı

5 Mart 2021

Brent petrolün varili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ile OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun mevcut üretim...

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

6 Mart 2021

Yıldız Ventures Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Yahya Ülker, "2021’in girişim ekosistemi için önceki yıllara göre daha hareketli olacağını tahmin...

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.