9 mobilya markası 233 bayi arıyor!

9 mobilya markası 233 bayi arıyor!

Özellikle bayilik sistemiyle hızla büyüyen yatak ve mobilya markaları, bu sayede yeni girişimcileri de ekosisteme kazandırıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, bu sektörde faaliyet gösteren dokuz marka, 2020 sonuna kadar 233 bayilik verecek.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Ekonominin zor bir dönemden geçtiği bugünler kimileri için de yatırım fırsatı sunuyor. Bu ortamda franchise veren markalar girişimciler için bir umut ışığı yakabiliyor. 2018 yılı itibariyle 36 bin üreticinin faaliyet gösterdiği mobilya ve yatak sektöründeki bazı markalar da işte bunu yapıyor. Bir taraftan ihracata yüklenen sektör öte taraftan iç pazarda da büyümeye çalışıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Özellikle bayilik sistemiyle sayılarını hızla artıran yatak ve mobilya markaları, bu sayede yeni girişimcileri de ekosisteme kazandırıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, dokuz marka, 2020 yılının sonuna kadar 233 bayilik verecek. Biz de haberimizde bu markaların bayilik koşullarını araştırdık.

YÜKSEK CİRO HEDEFİ
Yataş Grup, yurtiçinde ve yurtdışında, 355’i franchise olmak üzere toplam 429 adet mağazayla hizmet veriyor. 2019 yılı için hedefi ise 70
franchise mağaza daha açmak.

Şirket girişimcilerden franchise giriş bedeli almıyor. Yataş Grup Yurtiçi Bayi Satış Direktörü Ertan Boğa, “Yapılan yatırımın dönüş hızı ortalama 24-30 ay olarak hesaplanıyor” diyor.

Yataş’ta herhangi bir royalty bedeli de alınmıyor. Aylık ciro hedefi bulunan lokasyona göre değişiklik gösteriyor. Yatırım yapılan noktanın fizibilite çalışmasına göre değişmekle birlikte, ortalama yüzde 50 kâr marjı ile çalışılıyor.

Şu anda 154 konsept mağazası olan İşbir Yatak, yıl sonunda 160 şubeye ulaşmayı hedefliyor. 2020 yılında ise yer almadığı bölgelerde 15 yeni bayilik açmayı planlıyor. Franchise giriş bedeli olarak 37 bin TL alınıyor. Toplam yatırım bedeli ise metrekareye göre değişiyor. Ciro hedefi de şubelerin bulunduğu bölgeye göre aylık 80 bin ile 300 bin TL arasında değişkenlik gösteriyor.

Kâr marjı yüzde 45 olarak ifade edili- yor. İşbir Yatak Türkiye Satış Müdürü Tufan Boy-nuyoğun, “İşbir Yatak bayilerimizin sorunlarını tespit ederek gerekli iyileştirmeleri sağlamak için düzenli ziyaretler gerçekleştiriyoruz” diyor.

MAĞAZA İÇİ BAYİLİĞİ
Doğtaş, 2018 yılını 300’e yakın mağazayla tamamladı. Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, önümüzdeki yıl ağırlıklı olarak büyük illerde olmak üzere 30’a yakın franchise vereceklerini belirtiyor. Şubeler için aylık ciro hedefi 300 bin ile 500 bin TL arasında bulunuyor. Bayiler satışlarından brüt olarak yüzde 40-45 oranında kâr elde ediyor.

Armis Yatak için mağaza içi ‘shop in shop’ şeklinde bayilik veriliyor. Bunun için ilk girişte ön ödemeyle sipariş bağlantısı yapılıyor. Bu da yaklaşık 60 bin ile 80 bin TL arasında bir bedele denk geliyor. Armis Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Batallı, “Royalty almıyoruz. Ortalama yüzde 70 kâr marjı öngörüyoruz” diyor.

Yatsan’ın Türkiye genelinde 85 satış noktası bulunuyor. Yatsan CEO’su Gökalp Bahçeli, ortalama 300 m2’lik Yatsan mağazası için 200 bin TL yatırım maliyeti bulunduğunu belirtiyor. Yatsan şubeleri için aylık ciro hedefi ise yaklaşık olarak 200 bin TL olarak ifade ediliyor.

YÜZDE 100 YERLİ SERMAYE
Kilim Mobilya, üçü konsept ve 167’si franchise olmak üzere toplam 170 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Kilim Mobilya Genel Müdürü Cihat Şahin, “Yıl sonunda yurtiçinde aramıza yeni katacağımız noktalarla 200 bayiye ulaşmayı hedefliyoruz. Anadolu’da yapılanmamız devam ediyor” diye konuşuyor. Kilim Mobilya’da franchise giriş bedeli alınmıyor.

255 şubeye ulaşan Bambi Yatak, 2020 sonuna kadar konsept mağaza sayısını 300’e çıkarmayı hedefliyor. 100 m2’lik anahtar teslim bir Bambi Yatak mağazası açmanın ortalama yatırım bedeli 150 bin TL olarak ifade ediliyor.

İsim hakkı bedeli alınmıyor. Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, “520 kişilik tecrübeli ekibimizle günlük 800 adet yatak, 600 adet baza ve başlık üretimi yaparak müşterilerimize hizmet veriyoruz. Yüzde 100 Türk sermayesiyle ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyoruz” diyor.

GİRİŞ BEDELİ ALINMIYOR
Tepe Home’un konsept mağazacılık yaklaşımına uygun şekilde sunulması için, mobilya ve aksesuarların teşhir tanzim çalışmaları iç mimar ve danışman ekiple yapılıyor. Yeni bir bayiliğin açılması yaklaşık 1 milyon TL yatırım gerektiriyor.

Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan, franchising benzeri yeni bir sistem üzerinde çalışmalarının devam ettiğini söylüyor. Çapan, “Tüm işlemlerin mağazalarımızla aynı ağ üzerinden gerçekleşeceği bir altyapı kurma hazırlığındayız. Bu yeni uygulamayla bayilik açmak için çok daha az bir yatırım yeterli olacak” diye konuşuyor.

Ege bölgesi ağırlıklı olmak üzere 50 mağazası bulunan Çetmen Mobilya için 2020 yılı içerisinde 20 franchise şube açılması planlanıyor. 2 bin m2’lik bir mağaza için ilk yatırım maliyeti 600 bin TL civarında bulunuyor.

Royalty bedeli de talep edilmiyor. Çetmen Mobilya Pazarlama Direktörü Erhan Güngör, “Şubeler için ciro hedefi, bulunduğu bölgeye göre aylık en az 300 bin TL” diyor. Bayilere dekorasyon ve tabela desteğinin yanı sıra teşhir ürünlerinde ek vade ile ödeme imkanı da sunuluyor.




İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap