Bist 100
9645,02
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5598
0,0399%
Dolar/TL
Euro/TL
34,8683
0,101%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0709
0,0593%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2430,84
0,04%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

Arzum hedefine yurtdışı piyasaları koydu

13 Temmuz 2021
Arzum hedefine yurtdışı piyasaları koydu
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Geçen yıl aralık ayında halka arz olan Arzum, 2021 yılı için yüzde 20-25 büyüme hedefi koydu. Arzum CEO'su Mete Zadil, "Hayalimiz iş modelimizi yurtdışına taşımak. Yıl sonunda ihracatın ciro içindeki payı yüzde 12 olacak" diyor.

Küçük ev aletleri denilince akla gelen ilk markalar arasında yer alan Arzum, 2020 sonunda önemli bir adım atarak halka arz oldu.

Halka arzın ardından yüzde 51 ile Kolbaşı Ailesi'nin hakim ortaklığı devam ederken, Mediterra'nın ise yüzde 49 oranındaki payının yüzde 47,5'lik kısmı halka arz edildi. Bu adımın ardından şirket büyümesine hız kattı.

KÂRINI ARTIRDI


Arzum, 2021 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre net kârını yüzde 493 artırarak 25,9 milyon TL yaptı. İlk üç ayda 40,4 milyon TL esas faaliyet kârı elde etti. Arzum, yılın ilk üç ayında 202,5 milyon TL'lik satış gerçekleştirerek, satışlarını yüzde 75,3 oranında artırdı.

Geçen yıl 9,1 milyon TL olan FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı) sonucu da yüzde 245 artışla 31,5 milyon TL olarak gerçekleşti.

2021 sonuna kadar yüzde 20-25 büyüme hedefi koyan Arzum'un odağında ihracat olacak. Şirket, halka arzla birlikte daha güçlü bir kurumsal yapıyla, ihracatta da büyümeyi hedefliyor. Şu an Arzum 43 ülkede faaliyet gösteriyor.

İHRACATIN PAYI YÜKSELECEK


Yıl sonunda ihracatın ciro içindeki payını artıracaklarını söyleyen Arzum CEO'su Mete Zadil, "İyi bir iş modelimiz var ve düzgün çalışıyor. Hayalimiz iş modelini yurtdışında yaygınlaştırmak. Çok fazla yeni ülkeye girmek yerine odaklanmayı planlıyoruz. Ortadoğu'da pazar lideri olduğumuz ülke var.

Avrupa ve Amerika'da başarı elde ettik" diyor. Kendi markasıyla ihracat yapan şirket, başta stratejik ihracat pazarları olmak üzere planladığı ve yaptığı etkili online pazarlama aktiviteleriyle bir ivme bekliyor.

Arzum'un kurduğu stratejide önemsediği konulardan bir diğeri de tasarım ve inovasyon. Tespit edilen ihtiyaçlar kapsamında ürünlerin çeşitliliğinin ve sayısının artırılması hedefleniyor.

u doğrultuda Arzum, start up'lara yatırım yapmaya da sıcak bakıyor. Küçük ev aletlerinde fark yaratacak projelerle ilgilendiklerini belirten Mete Zadil, "Henüz yatırım yapmadık ama destek olduğumuz start up'lar oldu. İş birliklerine açığız" diyor.

KÜÇÜK EV ALETLERİ PAZARI BÜYÜYOR


Küçük ev aletleri (KEA), dünya genelinde yaklaşık 100 milyar Euro cirosu olan bir sektör. Geçtiğimiz yıl dünyada KEA sektörü yüzde 8 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 18,1 oldu.

Pandemide evde kalınan süre arttıkça insanların mutfağa yönelmesi sektörü olumlu etkiledi. Türkiye'de pazar 6,4 milyar TL'ye ulaştı. Arzum ise Türkiye KEA pazarında yüzde 12,1 pazar payıyla birinci, ciro bazında yüzde 7,8 pazar payıyla üçüncü marka konumunda.
0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL