Dukaan’ın kurucusu Suumit Shah, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, sohbet robotlarının müşteri taleplerine ilk yanıt verme ve çözüm sunma sürelerini önemli ölçüde iyileştirdiğini söyledi. Bu tweet sosyal medyada büyük bir tepki çekti. Shah'ın, personeli işten çıkartma kararını bir pazarlama ve başarı hikayesi gibi sunduğu yorumları yapıldı, tepki mesajları geldi.
BBC Türkçe'de yer alan habere göre Shah’ın açıklaması, yapay zekanın özellikle hizmet sektöründe insanların işlerini elinden aldığı yönündeki tartışmaların büyüdüğü bir dönemde geldi. Bir milyondan fazla görüntülenen tweet serisinde Shah, şirketinin sohbet robotu kullanma kararıyla ilgili konuştu.
Shah, personelini işten çıkarmanın “zorlu” ama “gerekli” olduğunu savundu: “Ekonominin durumu düşünüldüğünde, start up firmalar kârlılığı tercih ediyor ve biz de öyle yapıyoruz."
Shah ayrıca müşteri destek biriminin firması için uzun süredir bir zorluk olduğunu ve bu durumu düzeltmeye çalıştığını da ekledi.
Shah, sohbet robotunu ve yapay zeka platformunu, firmanın her bir müşterisinin yapay zeka asistanı olması için nasıl kısa bir sürede oluşturduklarından bahsetti, robotun her tür talebe hızlı ve doğru yanıtlar verdiğini de vurguladı.
Shah, şirketinin başka pozisyonlarına personel aldığını da anlattı.
'Kalpsiz karar'
Ancak birçok kullanıcı Shah’ın tweetlerini eleştirdi ve CEO’yu “kalpsiz” bir kararla personelinin hayatını zorlaştırmakla suçladı.
Bir kullanıcı “Beklediğim gibi, işten çıkartılan yüzde 90'lık personelin kimler olduğundan bahsetmiyor. Onlara nasıl bir yardım verildi?” diye sordu.
Bir başka kullanıcı da “Belki işletme için doğru karar ama bunu kutlamaya yönelik bir pazarlama tweetlerine dönüştürmek yanlış.” dedi.
Shah ise bir tweete yanıt olarak “beklendiği gibi bazıları başkalarının yerine alınmış” dedi ve işten çıkartılanlara yapılan yardımları Linkedln’de açıklayacağını belirtti.
Son yıllarda ChatGPT gibi yapay zeka araçları daha erişilir oldu. Bazı şirket ve kurumların üretkenliği artırıp, maliyetleri kısmak için bu araçları kullandığı haberleri geliyor. Bu da çalışanlarda, işlerini teknolojiye kaptıracakları korkusu oluşturdu.
Mart ayında Goldman Sahcs’ın yayımladığı raporda, yapay zekanın 300 milyon tam zamanlı pozisyonun yerini alabileceği belirtilmişti.
Hindistan’da da bazı şirketlerin yapay zeka ürünleri geliştirmesi, istihdam kaybı kaygısı yarattı.