DOLAR
34,87
0,09%
DOLAR
EURO
36,67
-0,13%
EURO
GRAM ALTIN
3022,63
0,24%
GRAM ALTIN
BIST 100
10054,06
-0,45%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İkinci kuşak rotayı e-ticarete çevirdi

27 Ekim 2022 | 17:16
İkinci kuşak rotayı e-ticarete çevirdi
Silk and Cashmere'de ocak ayında CEO'luk koltuğunu annesi Ayşen Zamanpur'dan devralan Ferhat Zamanpur, şirketin yeni büyüme rotasını e-ticaret olarak belirledi. Ferhat Zamanpur, "E-ticaretin ciro içindeki payını yüzde 60-70'e çıkaracağız" diyor.

AYŞEGÜL SAKARYA
[email protected]

İç Moğolistan'a yaptığı seyahat sırasında kaşmirle tanışan Ayşen Zamanpur, kaşmir ve ipeği birleştirdiği özel koleksiyonlarla Silk and Cashmere markasını yarattı.

Silk and Cashmere, 1992 yılında Ayşen Zamanpur tarafından kuruldu. 2014 yılında ikinci neslin ekibe katılmasıyla dönüşüm sürecine giren şirkette bu yılın başında önemli bir değişim oldu.

İKİNCİ KUŞAK GEÇTİ


Ferhat Zamanpur, ocak ayında annesi Ayşen Zamanpur'dan CEO'luk koltuğunu devraldı. Şirketin başına geçtikten kısa bir süre sonra pandemi kriziyle karşı karşıya kalan Ferhat Zamanpur, radikal kararlar alarak bazı mağazalarını kapattı.

Pandeminin önümüzdeki 3-4 yıllık planları öne çektiğini belirten Ferhat Zamanpur, "Hem AVM'lerle hem de mülk sahipleriyle yaşadığımız sorunlar nedeniyle hem de pandeminin etkisiyle mağazaların bir kısmını kapattık" diyor. Bu süreçte 15 olan mağaza sayısını beşe düşüren şirket, önümüzdeki dönemde e-ticaret odaklı bir büyüme stratejisi izleyecek.

E-TİCARETİN PAYI ARTACAK


100 milyon TL'nin üzerinde cirosu olan şirkette e-ticaretin ciro içindeki payı pandemi döneminde yüzde 30'dan yüzde 40'a ulaştı. Ferhat Zamanpur, "2021 sonuna kadar cironun yüzde 60-70'inin e-ticaretten gelmesini hedefliyoruz" diyor.

Şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda e-ticarete yönelik yatırımlara devam ediyor. Müşterilerinin evlerine özel randevulu servise başlayan şirket, internet sitesinde ürünleri videolu anlatımla paylaşan ilk marka oldu.

YÜZDE 40-45 BÜYÜYECEK


Şirketin yurtdışında da büyüme planları var. Yurtdışının ciro içindeki payı, kur farkına bağlı olarak geçtiğimiz yıllarda yüzde 10-15 arası değişiyordu. Gelecek yıl silkandcashmere.co.uk büyüyecek olmasına rağmen Türkiye web kanalının çok daha fazla büyümesi bekleniyor.

Zamanpur, iç pazardaki büyüme nedeniyle yurtdışının payının yüzde 10'un altına ineceğini söylüyor. Toplamda ise 2021 yılı için yüzde 45-50 arasında iddialı bir büyüme hedefleniyor. Bu hedefe ulaşmakta en büyük katkı yurtiçi, yurtdışı e-ticaret büyümesi ve Avrupa, Orta Asya ve Kuzey Amerika'da franchise/e-ticaret projelerinden gelecek.

Temmuz sonu itibariyle ofisi tamamen kapatarak uzaktan çalışmaya geçen şirket, toplantılar için Assembly Ferko Signature binasını kullanmaya başladı. Çalışma konusunda hibrit bir modele geçtiklerini belirten Zamanpur, "Özelikle batı perakendesinin uygulamalarını yakından takip ediyoruz. Bir süredir bu yönde eğilim vardı. Pandemi bu süreci hızlandırdı" diyor.

GÜNDEMDE İKİ PROJE VAR


Ferhat Zamanpur, zamanının önemli bir kısmını Silk&Cashmere'e harcasa da aklında yeni projeler de var. Eşi ve bir arkadaşıyla iki yeni dijital proje üzerinde çalışan genç yönetici, "Bu iki projeyi bir iki yıl içinde hayata geçirmek istiyorum. Projelerde biri telefon uygulaması diğeri ise e-ticaret üzerine olacak" diyor. Zamanpur'un uzun vadede ise yeme içme sektörüne girme planı var.
Etiketler
e-ticaret
0

  • ALTIN GRAM - TL 3022,63 0,24%
  • ALTIN ONS 2696,15 0,16%
  • BIST 100 10054,06 -0,45%
  • DOLAR/JAPON YENI 152,649 0,468%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,41816 0,05962%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 105,01 2,4215%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,8699 0,085%
  • EURO/DOLAR 1,0505 -0,2071%
  • EURO/TURK LIRASI 36,6687 -0,1251%
  • STERLIN/DOLAR 1,27365 -0,28576%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL