Bist 100
9058,2
2,86%
Bist 100
Dolar/TL
32,3159
0,1332%
Dolar/TL
Euro/TL
34,9017
-0,1122%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,08
-0,2392%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2299,57
0,94%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Yeni markalarla güçlü büyümeye odaklandı

22 Nisan 2021
Yeni markalarla güçlü büyümeye odaklandı
Uzaktan eğitim, çalışma ve alışveriş gibi koşullar teknoloji ürünlerine talebi de artırdı. Bu artışla satışlarında geçen yıl yüzde 93'lük artış yakalayan İndeks Bilgisayar, geçen yılı 10,2 milyar TL ciro ile kapattı. Şirket yeni markalarla büyümeye odaklandı.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

18 Nisan 2021 tarihli sayıdan

Pandemiyle evlere kapanan çalışanlar, teknoloji ürünlerine talebi de artırdı. Bireysel ve kurumsal satışlardaki artış bu alanda faaliyet gösteren şirketlerin bilançolarına da pozitif yansıdı. Erol Bilecik tarafından 32 yıl önce kurulan ve bugün bilişim teknolojileri dağıtımında Türkiye'nin önde gelen markası İndeks Bilgisayar, pandemiyle büyüme rüzgârını arkasına alan şirketlerden biri oldu.

Geçen yılı 10 milyar 250 milyon TL ciro ile kapatan şirket, bu yıl da yeni markalarla hızlı büyümeye odaklandı. Şu an 100'ün üzerinde teknoloji devi ile 200'ün üzerinde kontratta imzası olan şirket, bu yıl mevcuda yeni kontratlar eklemek üzere görüşmeler yürütüyor.

Bilişim teknolojileri pazarında faaliyet gösteren distribütör bir grup olarak dağıtımını yaptıkları marka sayısını ve ürün çeşitliliğini artırmaya odaklandıklarını aktaran İndeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek, hedeflerinin mevcut kontrat sayısını güçlü markalarla uzun vadeli iş birliği yaparak artırmak olduğunu söylüyor.

IT dağıtım ürünleri, akıllı cep telefonları, akıllı ev teknolojileri, üç boyutlu yazıcılar, yapay zeka teknolojileri, giyilebilir teknolojiler, IoT ürünleri ve bulut teknolojilerine yüksek talebin sürmesini beklediklerini aktaran Sürek, "Bu alanlarda bireysel ve endüstriyel kullanım yaygınlaşacak. Bizimde bu alanlardaki yeni markalarla görüşmelerimiz sürüyor" diyor.

YÜZDE 93 BÜYÜDÜ


Pandemi sürecinde iş, eğitim ve sosyal görüşmelerin evlerde ekranlara taşınması sektöre ciddi bir büyüme olarak yansıdı. İndeks de bu rüzgardan olumlu etkilendi ve satışlarda 2019’a göre yüzde 93 artış yaşadı.

Net kârın ise yüzde 55 oranında yükseldiğini ifade eden İndeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek, salgınla evlere çekilen tüketicilerin teknolojik ürünlere talebinin beklenenin üzerinde arttığını aktarıyor.

Uzaktan eğitim ve çalışma koşullarının mobil ürünlerde büyümeyi katladığını ve başta diz üstü bilgisayarlar olmak üzere tablet ve akıllı telefonda ciddi talep artışı olduğunu belirtiyor.

Bu süreçte tedarikte sorunlara karşılık doğru bir planlamayla ürünleri Türkiye’ye getirmeyi başardıklarını aktaran Banu Sürek, “Gerek kişisel gerek kurumsal boyutta hemen herkes dijital dönüşümün önemini kavrayarak, bu değişimin bir parçası oldu.

Öyle görünüyor ki, önümüzdeki süreçte hibrit yaşam koşullarında kalıcı hale gelecek” diyor. İndeks gibi pek çok teknoloji şirketi, yeni dönem planlarında mutlaka hibrit çalışma modellerine göre stratejiler üretiyorlar.

Sürek, “Dolayısıyla bu bir ihtiyaca doğru gidiyor. Keşke sağlık nedeniyle olmasaydı. Fakat evden çıkaçıkamadığımız dönemlerde alışveriş, çalışma, eğitimler hep teknolojinin bize sağladığı yüksek olanaklarla yürütüldü. Sonuçlar bize doğru bir noktada olduğumuzu gösteriyor” diye konuşuyor.

HEDEF 12 MİLYAR TL


Kariyer yolculuğunun 18 yılını grupta geçiren ve birçok görevi üstlenen Banu Sürek, İndeks olarak hep sektör üzerinde büyüyerek ilerlediklerini kaydediyor.

Bütçeleri yaparken Türkiye'deki bilişim pazarını aşan hedeflerle ilerlediklerini dile getiren Sürek, bu yıl sektörün yüzde 10-15 üzerinde bir büyüme planladıklarını ifade ediyor. Sürek, "Bu yıl da pazar payımızı artırmak ve yeni markalarla, yeni teknolojileri portföyümüze katarak bir miktar daha pazar üzerinde büyümeyi hedefledik.

Bu yıl İndeks Bilgisayar'ın satış hedefi 12 milyar TL'yi aşmak" diye konuşuyor. Aslında teknoloji ürünleri satışında şimdiden net bir rakam vermek için henüz erken olduğunu söylemek gerekiyor.

Çünkü teknoloji ürünleri satışında belirleyici olan yılın son dört aylık performansı oluyor. Bunun iki sebebi var. Kurumsal ve bireysel tüketiciler ağırlıklı olarak yılın son aylarında bu işe bütçe ayırıyorlar. Kara Cuma ve benzeri birçok kampanya perakende zincirlerde eylülle başlıyor ve yılbaşına kadar sürüyor. Dolayısıyla tüketiciler satın almada bu kampanya sürecini bekliyor.

HANGİ ALANLAR BÜYÜYECEK?


Dünyada bilişim teknolojileri harcaması 5 trilyon dolar ve Türkiye'de ise bu rakam, 30 milyar dolar. Bilişim teknolojilerine yapılan harcamanın 2023'te dünyada 5,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

Türkiye'nin de yer aldığı gelişmekte olan ülkelerde ise 10 yılda GSMH'nın iki katı kadar büyüme olacağı tahmin ediliyor. Büyümenin de dört alandan gelmesi bekleniyor. Bulut teknolojiler, mobil ürünler, büyük veri ve analitik alandan büyümenin geleceği tahmin ediliyor.

LOJİSTİKTE DE İDDİALI


Teknoloji ürünleri satışının yanı sıra iş ortaklarını desteklemek üzere lojistik alanında da önemli adımlar attıklarını kaydeden Banu Sürek, şöyle konuşuyor: "Lojistik olarak da desteklemek üzere e-ticaret siteleriyle entegre satışa sunulan ürünlerin lojistik hizmetini sağladık.

Şirketimiz Teklos ile değişen ihtiyaçlara yönelik kendi IT ekibimizi bu alanda güçlendirerek Şekerpınar'da 25 bin metrekarelik bir alanda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu alan konumu ile de oldukça iyi noktada."
0


  • ALTIN GRAM - TL 2299,57 0,94%
  • ALTIN ONS 2213,48 0,85%
  • BIST 100 9058,2 2,86%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,227 -0,067%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35487 -0,13489%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,6995 0,4018%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3159 0,1332%
  • EURO/DOLAR 1,08 -0,2392%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9017 -0,1122%
  • STERLIN/DOLAR 1,26346 0,0285%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL