İndex Bilgisayar, yeni markalarla güçlü büyümeye odaklandı
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

Yeni markalarla güçlü büyümeye odaklandı

22 Nisan 2021 | 08:51:03
Haberler, Özel Haberler, Teknoloji
A A
0
Yeni markalarla güçlü büyümeye odaklandı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Uzaktan eğitim, çalışma ve alışveriş gibi koşullar teknoloji ürünlerine talebi de artırdı. Bu artışla satışlarında geçen yıl yüzde 93’lük artış yakalayan İndeks Bilgisayar, geçen yılı 10,2 milyar TL ciro ile kapattı. Şirket yeni markalarla büyümeye odaklandı.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

18 Nisan 2021 tarihli sayıdan

Pandemiyle evlere kapanan çalışanlar, teknoloji ürünlerine talebi de artırdı. Bireysel ve kurumsal satışlardaki artış bu alanda faaliyet gösteren şirketlerin bilançolarına da pozitif yansıdı. Erol Bilecik tarafından 32 yıl önce kurulan ve bugün bilişim teknolojileri dağıtımında Türkiye’nin önde gelen markası İndeks Bilgisayar, pandemiyle büyüme rüzgârını arkasına alan şirketlerden biri oldu.

Geçen yılı 10 milyar 250 milyon TL ciro ile kapatan şirket, bu yıl da yeni markalarla hızlı büyümeye odaklandı. Şu an 100’ün üzerinde teknoloji devi ile 200’ün üzerinde kontratta imzası olan şirket, bu yıl mevcuda yeni kontratlar eklemek üzere görüşmeler yürütüyor.

Bilişim teknolojileri pazarında faaliyet gösteren distribütör bir grup olarak dağıtımını yaptıkları marka sayısını ve ürün çeşitliliğini artırmaya odaklandıklarını aktaran İndeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek, hedeflerinin mevcut kontrat sayısını güçlü markalarla uzun vadeli iş birliği yaparak artırmak olduğunu söylüyor.

IT dağıtım ürünleri, akıllı cep telefonları, akıllı ev teknolojileri, üç boyutlu yazıcılar, yapay zeka teknolojileri, giyilebilir teknolojiler, IoT ürünleri ve bulut teknolojilerine yüksek talebin sürmesini beklediklerini aktaran Sürek, “Bu alanlarda bireysel ve endüstriyel kullanım yaygınlaşacak. Bizimde bu alanlardaki yeni markalarla görüşmelerimiz sürüyor” diyor.

YÜZDE 93 BÜYÜDÜ

Pandemi sürecinde iş, eğitim ve sosyal görüşmelerin evlerde ekranlara taşınması sektöre ciddi bir büyüme olarak yansıdı. İndeks de bu rüzgardan olumlu etkilendi ve satışlarda 2019’a göre yüzde 93 artış yaşadı.

Net kârın ise yüzde 55 oranında yükseldiğini ifade eden İndeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek, salgınla evlere çekilen tüketicilerin teknolojik ürünlere talebinin beklenenin üzerinde arttığını aktarıyor.

Uzaktan eğitim ve çalışma koşullarının mobil ürünlerde büyümeyi katladığını ve başta diz üstü bilgisayarlar olmak üzere tablet ve akıllı telefonda ciddi talep artışı olduğunu belirtiyor.

Bu süreçte tedarikte sorunlara karşılık doğru bir planlamayla ürünleri Türkiye’ye getirmeyi başardıklarını aktaran Banu Sürek, “Gerek kişisel gerek kurumsal boyutta hemen herkes dijital dönüşümün önemini kavrayarak, bu değişimin bir parçası oldu.

Öyle görünüyor ki, önümüzdeki süreçte hibrit yaşam koşullarında kalıcı hale gelecek” diyor. İndeks gibi pek çok teknoloji şirketi, yeni dönem planlarında mutlaka hibrit çalışma modellerine göre stratejiler üretiyorlar.

Sürek, “Dolayısıyla bu bir ihtiyaca doğru gidiyor. Keşke sağlık nedeniyle olmasaydı. Fakat evden çıkaçıkamadığımız dönemlerde alışveriş, çalışma, eğitimler hep teknolojinin bize sağladığı yüksek olanaklarla yürütüldü. Sonuçlar bize doğru bir noktada olduğumuzu gösteriyor” diye konuşuyor.

HEDEF 12 MİLYAR TL

Kariyer yolculuğunun 18 yılını grupta geçiren ve birçok görevi üstlenen Banu Sürek, İndeks olarak hep sektör üzerinde büyüyerek ilerlediklerini kaydediyor.

Bütçeleri yaparken Türkiye’deki bilişim pazarını aşan hedeflerle ilerlediklerini dile getiren Sürek, bu yıl sektörün yüzde 10-15 üzerinde bir büyüme planladıklarını ifade ediyor. Sürek, “Bu yıl da pazar payımızı artırmak ve yeni markalarla, yeni teknolojileri portföyümüze katarak bir miktar daha pazar üzerinde büyümeyi hedefledik.

Bu yıl İndeks Bilgisayar’ın satış hedefi 12 milyar TL’yi aşmak” diye konuşuyor. Aslında teknoloji ürünleri satışında şimdiden net bir rakam vermek için henüz erken olduğunu söylemek gerekiyor.

Çünkü teknoloji ürünleri satışında belirleyici olan yılın son dört aylık performansı oluyor. Bunun iki sebebi var. Kurumsal ve bireysel tüketiciler ağırlıklı olarak yılın son aylarında bu işe bütçe ayırıyorlar. Kara Cuma ve benzeri birçok kampanya perakende zincirlerde eylülle başlıyor ve yılbaşına kadar sürüyor. Dolayısıyla tüketiciler satın almada bu kampanya sürecini bekliyor.

HANGİ ALANLAR BÜYÜYECEK?

Dünyada bilişim teknolojileri harcaması 5 trilyon dolar ve Türkiye’de ise bu rakam, 30 milyar dolar. Bilişim teknolojilerine yapılan harcamanın 2023’te dünyada 5,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

Türkiye’nin de yer aldığı gelişmekte olan ülkelerde ise 10 yılda GSMH’nın iki katı kadar büyüme olacağı tahmin ediliyor. Büyümenin de dört alandan gelmesi bekleniyor. Bulut teknolojiler, mobil ürünler, büyük veri ve analitik alandan büyümenin geleceği tahmin ediliyor.

LOJİSTİKTE DE İDDİALI

Teknoloji ürünleri satışının yanı sıra iş ortaklarını desteklemek üzere lojistik alanında da önemli adımlar attıklarını kaydeden Banu Sürek, şöyle konuşuyor: “Lojistik olarak da desteklemek üzere e-ticaret siteleriyle entegre satışa sunulan ürünlerin lojistik hizmetini sağladık.

Şirketimiz Teklos ile değişen ihtiyaçlara yönelik kendi IT ekibimizi bu alanda güçlendirerek Şekerpınar’da 25 bin metrekarelik bir alanda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu alan konumu ile de oldukça iyi noktada.”

Etiketler: e-ticaretevden çalışmaManşet2satışSibel Atikteknoloji ürünleriuzaktan eğitim
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Marketing Analytics & Cognitive (MAC) Zirvesi için geri sayım başladı

Sonraki Haber

Market alışverişlerinde avuç içi ile ödeme dönemi

Benzer Haberler

İngiltere faizi sabit tuttu
Haberler

İngiliz ekonomisi 2. çeyrekte daraldı

12 Ağustos 2022
Tarım üretici enflasyonunda artış sürüyor 
Haberler

32,6 milyon liralık tarımsal destek ödemesi bugün yapılacak

12 Ağustos 2022
Mobilya sektör buluşmalarında geri sayım başladı… İlk durak Kayseri
Haberler

Mobilya sektör buluşmalarında geri sayım başladı… İlk durak Kayseri

12 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

12 Ağustos 2022
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde çalışma yapılacak
Haberler

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde çalışma yapılacak

12 Ağustos 2022
Dijital  göçebe: Aylık 19 bin dolar kazanıyor, sadece 8 bin dolar harcıyor
Haberler

Dijital  göçebe: Aylık 19 bin dolar kazanıyor, sadece 8 bin dolar harcıyor

12 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Dijital  göçebe: Aylık 19 bin dolar kazanıyor, sadece 8 bin dolar harcıyor
Haberler

Dijital  göçebe: Aylık 19 bin dolar kazanıyor, sadece 8 bin dolar harcıyor

12 Ağustos 2022

ABD’de yaşarken ülke değiştirip dünyayı gezmeye karar veren CEO, aylık kazancı ve harcaması ile dikkat çekiyor... CNBC'nin haberine göre Jesse...

Daha fazla oku

Gram, çeyrek, yarım altın bugün ne kadar? 12 Ağustos altın yorumları

TCMB anketinde yıl sonu dolar ve enflasyon beklentisi yükseldi 

Samsung Yönetim Kurulu Başkanı Lee Jae-yong’a af çıktı

Haziran ayı sanayi üretim rakamları açıklandı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

İngiltere faizi sabit tuttu

İngiliz ekonomisi 2. çeyrekte daraldı

12 Ağustos 2022
Tarım üretici enflasyonunda artış sürüyor 

32,6 milyon liralık tarımsal destek ödemesi bugün yapılacak

12 Ağustos 2022
Mobilya sektör buluşmalarında geri sayım başladı… İlk durak Kayseri

Mobilya sektör buluşmalarında geri sayım başladı… İlk durak Kayseri

12 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

12 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

Johnson & Johnson (J&J), talk bazlı bebek pudrasını gelecek yıldan itibaren dünya çapında yapmayı ve satmayı bırakacak. Duyuru, sağlık devinin...

12 Ağustos 2022
ABD-Ukrayna görüşmesi sonrası Rusya’ya sert mesaj: Ağır bedeller ödetiriz
Dünya

ABD’de üretici fiyatları temmuzda beklentilerin aksine düştü

ABD'de Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE), temmuzda beklentilerin aksine aylık yüzde 0,5 azalırken, yıllık yüzde 9,8 ile beklenenden az artış kaydetti....

11 Ağustos 2022
İspanya enerji tasarruf planını devreye aldı, uygulama neleri içeriyor?
Dünya

İspanya enerji tasarruf planını devreye aldı, uygulama neleri içeriyor?

İspanya'da sol koalisyon hükümetinin enerji tasarruf planı yürürlüğe girdi. Ülkede belirsizliklere ve tartışmalara yol açan planın ilk gününde, uygulamada aksaklıklar...

11 Ağustos 2022
ABD, Rus tahvil ödemelerini durdurdu
Dünya

ABD bütçe açığı temmuzda yüzde 30 geriledi

ABD federal hükümetinin bütçe açığı, temmuzda geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 30 azalışla 211 milyar dolar oldu. ABD Hazine...

11 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.