2020 büyüme stratejileri

2020 büyüme stratejileri

2019 yılında daralan iç talep karşısında yurtdışına odaklanan Türk iş dünyası, 2020 yılına daha iyimser giriyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

2019 yılını mevcudu koruma ve enflasyonun üzerinde büyümeyle kapatmaya hazırlanan liderler, 2020’nin daha öngörülebilir bir yıl olmasını bekliyor.

Ekonominin baş aktörleri, Türkiye’nin yanı sıra dünya ekonomisine dair belirsizlikler, ticaret savaşları, ABD’deki başkanlık seçimi, AB’deki durgunluk ve Brexit gibi zorluklar nedeniyle 2020’nin ikinci yarısında düzelme öngörüyor.

NİHAT ÖZDEMİR LİMAK HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“YURTDIŞI PROJELERİNE HIZ VERDİK”

“Hızlı geçen 2019 yılı, hem mikro hem de makro olarak eş zamanlı planlama yapmak zorunda olduğumuz bir dönem oldu. Bu bağlamda yurtdışı projelerimize hız verdik.

Türkiye’deki yatırımlarımıza da ara vermeden devam ettik. İstihdamımız 70 bine yaklaşırken, ciromuz da büyüme ivmesini sürdürdü. Ciromuzu 4,6 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyoruz.

2020 için ciro hedefimiz ise yaklaşık yüzde 10 artış gerçekleştirerek 5 milyar dolara ulaşmak. Küresel fırsatları yakından takip ederek başlattığımız yurtdışı yatırım hamlemize de hız kesmeden devam edeceğiz.

Kuzey Makedonya, Suudi Arabistan, Rusya, Afrika, Kosova, Arnavutluk, Gürcistan ve Ukrayna gibi farklı bölgelerde fırsatları yakından takip ediyoruz. 2020 yılı genelinde Türkiye ekonomisini iyimser bir tablonun beklediğini, en kötü kısmın geride kaldığını düşünüyorum.”

FUAT TOSYALI TOSYALI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“2020’DE 5 BİN YENİ İSTİHDAM YARATACAĞIZ”

“2019’u 4 milyar dolar ciroyla tamamladık. İstihdamımız ise yurtdışı yatırımlarımızla birlikte 10 bini aşmış durumda.

İstihdamımızın yeni yatırımlarla birlikte 2020 yılında 15 bin kişiyi aşacağını öngörüyoruz. 6 milyar dolarlık Tosyalı Algerie yatırımında 4’üncü faza geldik. Üretim tesislerimiz, 4 milyon ton sıvı çelik kapasitesiyle bugün Cezayir’in en büyük çelik üreticisi konumunda.

Beş yıl içinde sadece bu yatırımın yıllık cirosunun 5 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz. Ayrıca Senegal’de özel bir ekonomi bölgesi oluşturmak için hazırlıklarımızı tamamladık.

Ülkemizde ise 2018’de üretime başlayan Tosyalı-Toyo ile kendi sektörümüzde adeta bir devrime imza attık. Türkiye’nin ilk ileri teknolojiye sahip ve yüksek katma değerli yassı çeliği bu tesiste üretiliyor.

Bu tesisle cari açığın kapanmasına yılda 300 milyon doları aşkın katkı sağlıyoruz. 2020 ve sonrasında Tosyalı-Toyo tarafında büyüme yönünde çalışmalarımız sürecek.”

VAHAP KÜÇÜK LC WAIKIKI YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“CİRONUN YÜZDE 50’Sİ YURTDIŞINDAN GELECEK”

“2019 yılında büyümeyi daha çok yurtdışında gerçekleştirdik. Yurtdışında yaklaşık 100 yeni mağaza açarak mağaza sayımızı 500’ün üzerine çıkardık.

Global satışlarımızın yüzde 45’i yurtdışından gelmeye başladı. 2019’dan aldığımız ivme ile 2020 yılında daha çok yurtdışında büyümeyi hedefliyoruz. Türkiye’de 15, yurtdışında ise 115 yeni mağaza ile müşterilerimizle buluşmaya devam edeceğiz.

Ciromuzu yüzde 30 oranında yükselterek yaklaşık 26 milyar TL’ye ulaşmayı öngörüyoruz. 2020 yılında radarımızda, Macaristan, Fildişi Sahili, Zambiya, Senegal, Peru, Angola ve Gana gibi yeni ülkeler var.

Yıl sonunda satışlarımızın yüzde 50’sinin yurtdışından geleceğini öngörüyoruz. E-ticaret ve lojistik alanındaki yatırımlarımız sürecek. Şu anda e-ticarette stratejimizi tamamen yerel operasyonlar üzerine kurduk.

Her ülkeye özel, kendi dili ve para biriminde, yerelde tutulan stoklarla hizmet veren siteler kurmayı amaçlıyoruz. Bunun ilk adımlarını tamamladık. 2020’de bu modelle hızlı bir genişleme sürecine gireceğiz.”

YÜKSEL YILDIRIM YILDIRIM HOLDİNG İCRA KURULU BAŞKANI
“İKİNCİ YARIDA DÜZELME BEKLİYORUM”

“Dünyada çok negatif bir ortam var. Avrupa’daki durgunluk, Brexit, ticaret savaşları küresel ekonomiyi negatif etkileyen unsurlar.

Avrupa’da yüzde 1’in altında büyüme beklenirken, ABD’de seçim var ve büyümenin yüzde 1-2 arasında kalması öngörülüyor. Türkiye’de ise yüzde 2-3 gibi bir büyüme bekliyorum. Enflasyon düşüyor ama satın alma gücü de azalıyor.

Döviz kurları, seçim gündemi, yurtdışı ilişkilerdeki ani iniş-çıkışlar, belirsizlikleri artırıyor. Tüm bu gelişmeler ışığında ilk altı ayın dünya ve Türkiye için çok iyi geçmeyeceğini düşünüyorum.

İkinci yarıda ise bir düzelme bekliyorum. Biz bu ortamda 2020 yılında grup olarak Türkiye’de yenileme, kapasite artışı ve fırsat olursa satın almayla ilerlemek istiyoruz. Gemlik’te gübre fabrikasına 350 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz.

Elimizdeki maden ve liman projelerinin yenileme ve kapasite yatırımlarıyla ilgileneceğiz. Haziran ayında Kazak Soda Sanayii şirketinin temel atma töreni olacak. Özbekistan’da ise gübre ve soda için görüşmelerimiz var.

İtalya, Portekiz, Ekvador gibi dünyanın önemli noktalarındaki limanlarımızda da ciddi bir yenileme yatırımı olacak. Elimizdeki portföyün kapasite artışına odaklandık.”

NEŞE GÖK İNCİ HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“2020’DE YÜZDE 17 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ”

“67 yıllık geçmişimizle İnci Holding olarak katma değerli işler üretmeye, tüm iştiraklerimizde büyüme ve yatırım planları yapmaya devam ediyoruz.

Bugün, Türkiye’de dokuz şirket ve 2 bin 800 çalışanımızla, ağırlıklı olarak otomotiv tedarik sanayiinde faaliyet gösteren köklü firmalardan biri olarak üretimimizi sürdürüyoruz.

Otomotiv tedarik sanayinin yanı sıra lojistik, otel ekipmanları ve girişim sermayesi sektörlerinde de faaliyet gösteriyoruz. 2019’da açılışını gerçekleştirdiğimiz üçüncü akü fabrikamızla ve 2020’de açılışını yapacağımız beşinci jant fabrikamızla birlikte toplam dokuz fabrikada üretime devam ediyoruz.

2019 stratejimizi, grup şirketlerinde sürdürülebilir büyümenin devamlılığı, dijital dönüşüm ve yurtdışı yatırım planları üzerine yoğunlaştırdık. Bu dönemde üretimimizin yüzde 65’ini ihraç eder noktaya geldik ve ülke sayısını 100’ün üstüne çıkardık.

2020’de de bu odaklarımız doğrultusunda çalışmaya devam edeceğiz. 2019 yılını TL bazında yüzde 17 büyümeyle kapattık. 2020 için de hız kesmeyip yine TL bazında yüzde 17’lik büyüme hedefi belirledik.”

AHMET ÖKSÜZ KİPAŞ HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“ÜRETİM VE İHRACAT ODAKLI BÜYÜYECEĞİZ”

“2019 yılında ticaret savaşlarının da etkisiyle piyasalarda bir daralma yaşandı. Özellikle ana pazarımız olan Avrupa Birliği’nde bu daralmanın etkisi ciddi bir şekilde hissedildi.

Bu durum yeni pazarlara açılma ihtiyacını daha da perçinledi. Böylelikle ihracatı pazar çeşitlendirilmesiyle artırmış olduk. 2020 yılında piyasaların daha istikrarlı olacağını tahmin ediyorum.

Büyüme daha çok üretim ve ihracat kaynaklı olacak. 2018 ve 2019 yıllarında yaptığımız yatırımların neticesini 2020’de görmeyi planlıyoruz. Bu dönemde ajandamızdaki üç önemli başlık ise şöyle olacak: Farkındalık yaratacak yeni yatırımlar yapmak, katma değerli daha iyi ürünler üretmek, teknoloji ve dijitalleşmeye daha fazla yatırım yapmak.”

ABDULLAH KİĞILI KİGILI YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“HEDEFİMİZ YÜZDE 20 BÜYÜMEK”

“Bugün perakende sektörü için global ve yerel bazda farklı dinamiklerden bahsediyoruz. Bu nedenle sektörün zor bir dönemeçten geçtiğini söyleyebiliriz.

Özellikle ülkemizde AVM sayısında ve mağazalaşmada belli bir doygunluğa ulaştık. Bu doygunluk erkek giyim markalarında da kendini gösteriyor. Öte yandan sektörün önünde iki büyük fırsat bulunuyor.

Bunlardan biri yurtdışına açılma ve büyüme, diğeri ise büyük bir ivmeyle artan e-ticaret. Biz de son yıllarda bu iki fırsata odaklanarak, yatırımlarımızı bu alanlarda gerçekleştiriyoruz.

Tüm bunların yarattığı olumlu ivmeyle 2019’u ciromuzu yüzde 15 civarında artırmış olarak 100 milyon Euro ile kapatacağız. 2020 için hedefimiz ise yüzde 20 büyümek.”

HURŞİT ZORLU ANADOLU GRUBU İCRA BAŞKANI
“HER ŞEYE RAĞMEN BÜYÜDÜK”

“2019 yılı grubumuz için makro dengelerdeki değişimlere rağmen büyümemizi başarıyla sürdürdüğümüz, şirketlerimiz bünyesinde yatırımlarımızı yaptığımız ve gelecek odaklı çalışmalarımızda önemli aşamalar kat ettiğimiz bir yıl oldu.

Portföyümüzün büyük bir bölümünü oluşturan hızlı tüketim malları pazarlarında güçlü satış ve operasyonel kârlılıklar elde ettik. Faaliyet gösterdiğimiz diğer sektörlerde ihracata daha çok yöneldik ve ciro büyümemizi sürdürdük.

Bu yıl ekonomik açıdan öngörüde bulunmak zor. Şirketler için bir yandan planlı ve temkinli davranırken, bir yandan da değişimlere açık ve esnek olabilmek büyük önem taşıyor.”

HALUK KAYABAŞI KİBAR HOLDİNG CEO’SU
“YURTDIŞINDA ÖNEMLİ ADIMLAR ATACAĞIZ”

“Bu yılı 7 milyar dolar civarında ciroyla kapacağız. 2018 bütçelerimizi bütün şirketlerimizde tutturduk, biraz da üzerine çıktık. 2019 sonunda yüzde 3 büyüme hedefini yakalayacağız.

2019’da dışarıdaki ihraç pazarlarımıza yönelerek, hem geleneksel pazarlardaki payımızı artırdık hem de içinde bulunmadığımız Doğu Avrupa, ABD, Afrika gibi pazarlara yönlenip oralara satışlar yaptık.

2020’de de yine yüzde 3 civarı büyüme hedefliyoruz. Yurtdışında da Assan Alüminyum ABD’deki şirketiyle üç yıldır büyük bir pazar payı elde etti. Orada bir yatırım yapıp pazarı besleme kararı aldık.

Assan Hanil şirketimizde bir yatırım gündemi var. Avrupa’da otomotiv yedek parça üretimi yapan bir şirketi satın almayı planlıyoruz.”

AHMET DÖRDÜNCÜ AKKÖK HOLDİNG CEO’SU
“BELİRSİZLİĞİN KALKTIĞI BİR YIL DİLİYORUM”

“Bu yıl için bizim en önemli konulardan biri sahayı muhafaza etmekti, küçülmemekti. Bu doğrultuda oldukça muhafazakar bir bütçe yaptık. Önemli olan nakit akışıydı.

Faaliyet kârlılığında bütçelediğimizin ve geçen yılın ötesinden daha iyi duruyoruz. 2019 için ne söylediysek gerçek oldu. 2019’u 2,9 milyar dolarlık ciro ile kapatacağız.

Bu yıl bazı sektörlerimizde geçen yıla göre yüzde 3-5 büyüme yakalayabildik. Öngörülebilirliğin çok az olduğu bir yıl olan 2019’un iyi bitmesini bekliyoruz. 2020 içinse bir projeksiyon yapmak güç.

Önümüzdeki yıl için dileğim, belirsizliğin kalktığı, daha öngörülebilir bir yıl olması ve planladığımız bütçeleri üç ayda bir değiştirme ihtiyacını hissetmemek.”

MEHMET TÜTÜNCÜ YILDIZ HOLDİNG CEO’SU
“ÇİFT HANELİ BÜYÜME HEDEFLİYORUZ”

Yıldız Holding olarak 2018 ve 2019 yıllarında olduğu gibi 2020 yılında ana işlerimize yatırım yapmaya devam ederek çift haneli büyümeyi hedefliyoruz.

2018 yılında konsolide brüt satışımız 54 milyar TL oldu. 2019’da çift haneli büyüme göstererek yılı 65 milyar TL’yi aşan bir ciro ile kapatmayı hedefliyoruz.

2020’de başta atıştırmalık olmak üzere gıda ve perakende işlerimiz, odağımız olmaya devam edecek. Bu doğrultuda portföyümüzü de sadeleştiriyoruz.

Kurulduğumuz günden bu yana israfsız ve verimli üretim prensibiyle çalışırken, sürdürülebilirlik için kalıcı ve etkili yöntem olduğu bilinciyle hareket ediyoruz. Yıldız Holding olarak 2020 yılında organik büyümeye odaklanıyoruz.”

HAKKI YILDIZ YILDIZLAR YATIRIM HOLDİNG YKB
“YATIRIMLARDA HIZ KESMEYECEĞİZ”

“Son üç yıl içinde şirketlerimize yurtiçinde ve yurtdışında yaklaşık olarak 500 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yaptık. 2019 bu yatırımlarımızın meyvelerini aldığımız bir yıl oldu.

Bu yılın başında grup olarak büyümemizi yüzde 35 olarak belirlemiştik. Bu hedefimize ulaşacağımızı öngörüyoruz. 2020 yılı hem ülkemiz ekonomisi hem de bizim için çok daha verimli ve başarılı bir yıl olacak.

2020 yılında da yatırımlarımız sürecek. Yıldız Demir Çelik’in ikinci faz yatırımını 2020 yılının ilk aylarında tamamlayacağız.

Yıldız Demir Çelik’in ikinci faz yatırımı için 100 milyon dolarlık bir bütçe söz konusu. Yıldız Entegre’nin Slovenya’da satın aldığı fabrikamızın modernizasyonu için de yatırımımız devam ediyor.”

RIFAT DEDEMAN DEDEMAN HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“ODAKLI HİZMETLE BÜYÜYECEĞİZ”

“Madencilik ve turizm sektöründe yer alıyoruz, her iki sektörün dinamiklerini yakından takip ediyoruz.

Madencilik sektöründe, cevher zenginleştirme tesislerimizde verimlilik artışı sağlamayı hedefliyoruz. Turizm sektöründe ise işletme anlaşmalarıyla grubumuza yeni oteller ilave etmeyi planlıyoruz.

Turizm alanında değişen tüketici alışkanlıkları, turizm grubumuzu her talebi karşılayacak ürün çeşitliliğine yönlendirdi. Özellikle ‘odaklı hizmet’ prensibinde yapılacak yatırımlarımız öncelikli büyüme alanımızı oluşturacak.

Odaklı hizmet prensibinden hareketle, büyüme stratejimizde 2020 ve sonraki yıllarda Smart By Dedeman ve Park Dedeman otelleriyle büyümeye devam edeceğiz.”

ERHAN BOYSANOĞLU MESA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“2020’DE YURTDIŞINA ODAKLANACAĞIZ”

“2020 yılında Türkiye’nin büyümesi yüzde 3’ler seviyesinde olacak ama konutun bu büyümede çok etkisi olacağını düşünmüyorum.

Ancak bu süreçte 400 binleri aşan müteahhit sayısının 200 binlere kadar düşeceğini, sonradan müteahhitlik yapmaya başlayanların bu işi bırakacağını tahmin ediyorum.

Doğal olarak geliştirilen projelerin sayısı da azalacak. Biz Mesa olarak 2020 yılında yurtdışına odaklandık. Hem yüklenici hem de yap-sat olarak yurtdışında büyümeyi planlıyoruz.

Halihazırda Polonya’da yap-sat işleri yapıyoruz. Rusya’da ve Sırbistan’da da birkaç projede ihale aşamasındayız. Önümüzdeki aylarda bu ihaleler sonuçlanmış olur. 1,4 milyar TL olan ciromuzu gelecek yıl yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz.”

SABRİ ÜNLÜTÜRK SUN HOLDİNG YKB
“İMALAT SEKTÖRÜNÜN PERFORMANSI ARTACAK”

“2020’de imalat sektörünün performansının daha iyi olmasını bekliyorum. 2019 yılında perakende tarafındaki yavaşlamayla imalat negatif etkilenmişti.

2020’de ise bir toparlanma öngörüyorum. İmalattaki toparlanma ile ithalat ve ihracat tarafında da artış olacağını tahmin ediyorum. İki taraf birden hareketlenecektir.

Faizlerdeki düşüşün etkisiyle ikinci yarıda belki gayrimenkulde de hareketlenme olur. Grup olarak ise bu yılı 300 milyon dolar ciro ile kapatacağız. Bunun yaklaşık 240 milyon doları ihracattan geliyor.

Biz ihracatçı bir şirketiz. İhracat ana işimiz olduğu için 2020’de de yine ihracatla büyümeyi hedefliyoruz. 2020 sürdürülebilirlik ve insan kaynaklarının etkin yönetimine odaklanacağımız bir yol olacak.”

NURETTİN EROĞLU EROĞLU HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“2020 BÜYÜME VE DERİNLEŞME YILI OLACAK”

“Eroğlu Holding için 2020, mevcut sektörlerimizde derinleşme ve büyüme, yeni sektörlerde ise potansiyelleri değerlendirme yılı olacak.

Eroğlu Holding olarak üç ana alanda, tekstil üretimi, perakende ve gayrimenkul sektörlerinde faaliyet gösteriyoruz. Holding olarak kurulduğumuz günden beri işimizi büyütmediğimiz, yatırım yapmadığımız bir yıl geçirmedik.

Köklerinde girişimcilik olan bir holding olarak 2020’yi de aynı tempoda sürdüreceğiz. Global moda markamız Colin’s 38 ülkede 600’ü aşkın mağazayla faaliyette.

Yıllık ortalama yüzde 20 büyüyen Colin’s önümüzdeki dönemde de istikrarlı büyüyecek. Üç yıl içinde Kuzey Afrika ülkelerine yatırım yapmayı planlıyoruz.

MEHMET KUTMAN GLOBAL YATIRIM HOLDİNG YKB
“YABANCI ORTAKLIKLARI DEĞERLENDİRECEĞİZ”

“Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi olan iştirakimiz Global Ports Holding, 2019’da yolcu trafiği bakımından dünyanın önde gelen kruvaziyer limanlarından olan, Bahamalar’daki Nassau, Antigua ve Barbuda’daki Antigua kruvaziyer limanlarının işletmelerini aldı. Nassau ve Antigua limanları ile 2018 yılında 8,4 milyon olan toplam yolcu sayısının 2020 yılında 13 milyon seviyesine çıkması bekleniyor.

Karayipler’de küresel liman ağımıza yeni limanlar ekleyeceğimizi öngörüyoruz. Asya’da da hamlelerimiz olacak.

Sıkılaştırılmış doğalgaz (CNG) sektöründe faaliyetimizi Naturelgaz iştirakimizle sürdürüyoruz. 2020’de organik ve inorganik büyüme ve yabancı ortaklık fırsatlarının takipçisi olacağız.”

DAVUT DOĞAN DOĞANLAR YATIRIM HOLDİNG YKB
“2020 DAHA İYİ BİR YIL OLACAK”

“2019 yılı mobilya sektörü açısından yüzde 10 daralma ile kapanıyor. Zorlu bir yıl oldu fakat son çeyrekte ufak ufak toparlanma işaretleri de gelmeye başladı.

Mesela Kelebek ve Doğtaş olarak bize gelen bayilik taleplerinde artış oldu. Biz son çeyrekte yıl için planladığımız 60 yeni mağaza hedefine ulaşmış olacağız. Son çeyrekte yoğunlaşan 60 yeni mağaza sözleşmesiyle 2020’nin ilk çeyreğinde açılışlarımız sürecek.

Bu açıdan 2020’nin daha iyi bir yıl olmasını bekliyoruz. Hatta ben kendi işlerimiz açısından yüzde 35 büyüme öngörüyorum.

Bunda da üretim artışının önemli bir payı olacak. 2019’da 1,1 milyar TL’ye gerileyen ciromuzu 2020’de 2 milyar TL’ye taşımak istiyoruz.”

ÖZCAN TAHİNCİOĞLU TAHİNCİOĞLU YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“PROJELERİMİZİ TESLİM ETMEYE ODAKLANDIK”

“2020 yenilenme, toparlanma ve yılın ikinci çeyreğinden sonra eski günlere kavuşma yönünde ivmelenme yaşanacak bir yıl olacak.

Tahincioğlu olarak 2020’de ajandamızdaki üç ana başlık, sektördeki mevcut lider durumumuzu korumak, iş akış süreçlerimizin devamlılığı sağlamak ve devam eden projelerimizin satışına ve teslimine odaklanmak olacak.

Nidapark Ayyıldız, Nidapark Küçükyalı ve Nidapark İstinye projelerimizin inşaatlarını tamamlayıp sahiplerine teslim edeceğiz.

Kartal, Kozyatağı, Beykoz, Beylerbeyi, Ataşehir, Bahçelievler, Zeytinburnu ve Çengelköy gibi birçok bölgede planlama aşamasında olan projelerimiz mevcut. Önümüzdeki dönemlerde bu projelerimizi de hayata geçirmeyi planlıyoruz.”

MEHMET NANE PEGASUS HAVA YOLLARI CEO’SU
“FİLOMUZA 16 AİRBUS UÇAK EKLEYECEĞİZ”

“2019 yılında turizmin katkısıyla havayoluyla seyahat eden yolcu sayısının da artacağını öngörmüştük. Planlamalarımızı buna uygun şekilde yaptık.

Öngördüğümüz üzere bu yıl özellikle dış hat yolcu trafiği büyüme kaydetti. 11 aylık toplam misafir rakamlarına baktığımızda ise 27,5 milyon misafirimizi dilediği şehre uçurduk.

Bu yıl Türkiye toplam yolcu rakamının 159 milyona ulaşması öngörülüyor. Biz ise 2019’u 30 milyona yakın sayıda misafir taşıyarak kapatmayı bekliyoruz.

Pegasus Hava Yolları olarak 5,3 yaş ortalamasıyla Türkiye’nin en genç filosuna sahibiz. 2020 yılında beşi A321 Neo, 11’i A320 Neo tipi olmak üzere toplam 16 yeni Airbus uçağımızı daha teslim alacağız.”

GALİP AYKAÇ BİM COO’SU
“2020’Yİ MEYVE-SEBZE YILI İLAN ETTİK”
“2020 yılını meyve-sebze yılı ilan ettik. Sebze ve meyveleri ambalajdan çıkarıp açık olarak satacağız. Üretim bacağına kadar ineceğiz. Bunun projesi hazırlanıyor.

Bunun da temel nedeni ara maliyetlerden kurtulmak. Tüm mağazalarda bu uygulamaya geçtik. Şimdiden birçok ürünün satışı ikiye, üçe katlandı. Önümüzdeki yıl bunu geliştireceğiz ve ilave ürünler ekleyeceğiz.

Yeni ürünler üzerinde çalışıyoruz. Tüketici ve müşteri kazanmak üzere yeni jenerasyona yönelik ürünler üzerinde çalışıyoruz. Mevcut private label ürünlerin geliştirilmesine yönelik çalışmalarımız var.

2020’de büyüme yeni ürünlerden, fiziki büyümeden ve mevcut ürünlerden gelecek. 2020’de çift haneli büyüyeceğiz.”

YENAL GÖKYILDIRIM MEDİAMARKT TÜRKİYE CEO’SU
“İNOVASYONA ODAKLANIYORUZ”
“Zor bir dönem yaşadık ve perakende de bu çok fazla hissedildi. Ancak geçtiğimiz 3-4 aydır rüzgar arkamızdan esmeye başladı.

Ertelenmiş taleplerin gün yüzüne çıkmasıyla sektör rahatlamaya başladı. Türkiye’nin kuvvetli dinamikleri var.

Bunlar harekete geçti. 2020’de ajandamızda birkaç konu var. Müşteriyi daha iyi anlama konusu ajandamızdan çıkmıyor. Burada inovasyona da odaklanıyoruz. Modern dinleme kanallarını kullanıyoruz ve sosyal medyadan müşterimizi dinliyoruz.

Onu çok iyi yönetmeniz lazım. Üçüncüsü big datayı iyi kullanmaya uğraşıyoruz. Bu doğrultuda doğru sayıda ürünü doğru yerde bulundurmak istiyoruz. Fiyatlandırmalarımızı doğru noktaya getirmeye çalışıyoruz. Mağazalarımızı inovasyon alanlarına çeviriyoruz.”

SAMİ KARİYO PENTİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“YÜZDE 30 ÜZERİNDE BÜYÜYECEĞİZ”

“Penti’nin Türkiye pazarında göstermiş olduğu güçlü büyümesini global pazarda da devam ettirmek üzerine gelecek projeksiyonumuzu şekillendirdik.

2020 yılı sonuna kadar yurtiçinde 400’ün üzerinde ve yurtdışında ise 200’ün üzerinde mağazaya ulaşma hedefimiz bulunuyor. 2020 yılı sonu için öngörümüz bu yıl olduğu gibi yüzde 30’ların üzerinde büyümek.

2023 yılı için ise hedefimiz 4,6 milyar TL cirolu bir şirket olmak ve bin 100 mağazaya ulaşarak bir dünya markası haline gelmek.

Ajandamızda öne çıkan üç başlık arasında, müşteri odaklı bakış açımızı güçlendirmenin, dijital transformasyonla mükemmelleştireceğimiz iş süreçlerimizle müşteriye dokunmanın ve sürdürülebilirliğin ön planda olacağını söyleyebilirim.”

Z. ALTAN ELMAS SUR YAPI YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“2020’DE DAHA İYİ BİR TABLO BEKLİYORUZ”

“Yılın ilk yarısında zorlandık, ancak sonunu iyi toparladık. Yaz ortasından itibaren, 2019’u toparlanmayla kapatmamızı sağlayan gelişmeler oldu.

Ağustos ayından itibaren de ertelenen talepler alıma dönmeye başladı. Ekonomide dengelenme sürecinin kazanımları da moral verici oldu. Kredi maliyetlerinin düşmesiyle krediyle konut almak pek çok insan için makul hale geldi.

Sektörümüz adına bu moral verici rakamların devam etmesini ve 2019 yılını geçtiğimiz yıla yakın bir satış hacmiyle kapatmayı ümit ediyoruz. Bizim sektörümüz de artık negatiften pozitife döndü.

2020’de dünyadan da iyi tablolar olacak. Türkiye 2020’yi çok daha iyi bir performansla geçirecek. Konut satışları da öyle olacak.”

BURAK ERTAŞ SAHİBİNDEN.COM CEO’SU
“KULLANICI DENEYİMİNİ İLERİYE TAŞIMA HEDEFİMİZ VAR”

“sahibinden.com kullanıcılarının değişen istek ve beklentilerini karşılayabilmek adına, teknoloji alanındaki çalışmalara, büyük veri ve yapay zeka/makine öğrenimi konularındaki yatırımlarımıza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde Oto360 ve Emlak360 platformunun kullanımının daha da artırılmasına yönelik çalışmalarımıza hız vereceğiz. Bugün geldiğimiz noktada 46,8 milyona ulaşan aylık kullanıcı sayımızla Türkiye nüfusunun neredeyse yarısından fazlasıyla her ay etkileşim içindeyiz.

Kullanıcıların beklentilerine cevap verebilmek için AR-GE merkezimizde sürekli yeni ürün ve servisler geliştiriyoruz. 2020’de de kullanıcı deneyimini daha da ileriye taşıma adına önceliğimiz teknolojiye yatırım yapmak olacak.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap