Bist 100
10268,58
0,2%
Bist 100
Dolar/TL
32,2603
0,0301%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7649
0,2299%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0776
0,2792%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2419,27
1,05%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

3 milyar TL yatırımla 21 yeni otel geliyor

Turizmde yıldızı parlayan Türkiye’de otel yatırımları da hız kesmeden devam ediyor. Nisan ayında yedisi 5 yıldızlı olmak üzere İzmir’den Van’a, 3,1 milyar TL’lik 21 yeni otel için teşvik alındı.

26 Temmuz 2023
3 milyar TL yatırımla 21 yeni otel geliyor

Turizmde yıldızı parlayan Türkiye'de otel yatırımları da hız kesmeden devam ediyor. Nisan ayında yedisi 5 yıldızlı olmak üzere İzmir'den Van'a, 3,1 milyar TL'lik 21 yeni otel için teşvik alındı. Bu yatırımlarla 4 bin 962 yeni yatak devreye alınmış olacak.

09-22 Temmuz 2023 tarihli sayıdan

Türkiye'nin bacasız sanayii olan turizm sektörü, pandemi döneminde aldığı yaraları sarıp yükseliş dönemine geçti. İstanbul ve Antalya Türkiye'nin dünyaya açılan yüzleri olsalar da ülke geneline yayılan bir turizm hareketliliği söz konusu. Bu durum teşvik alan turizm yatırımlarının dağılımından da okunuyor. 

Nisan ayında İzmir'den Van'a, Muğla'dan Trabzon'a kadar Türkiye genelinde yedisi 5 yıldızlı, beşi 4 yıldızlı, dokuzu 3 yıldızlı olmak üzere 21 yeni otel için 3,1 milyar TL'lik teşvik alındı. Bu yatırımların hayata geçmesi ile birlikte toplamda 4 bin 962 yeni yatak devreye alınmış olacak.

SEGMENT ÇEŞİTLEMESİ

Türkiye'de bir dönem 5 yıldızlı oteller öne çıkarken günümüzde butik otellerden 3 ve 4 yıldızlıya kadar her türlü müşteri profiline hizmet verecek şekilde çeşitli segmentlerde oteller geliştiriliyor. Wyndham'dan Dede-man'a, Hilton'dan Elite World'e kadar ulusal ve uluslararası zincirler de tüketici talepleri doğrultusunda hemen her türlü segmente hizmet veren markalarını sunuyor.

İnsan Kaynakları Derneği (İNKAY) Başkanı İlhami Yıldırım, turizmde yeni yatırımların önemli olduğunu ancak sektörde eleman açığının da her geçen yıl giderek büyüdüğünü söylüyor. 

Yıldırım, ülkemiz için son derece önemli olan turizm sektörünün dünyayla rekabet edebilmesinin yolunun iyi hizmet vermekten geçtiğine dikkat çekerek, sektörün eleman sorununun çözecek adımların acilen atılması gerektiğini vurguluyor.

YERLİ ZİNCİRLER BÜYÜYOR

Türkiye'nin en eski ve köklü markalarından Dedeman Hotels & Resorts International, Türkiye'nin 81 ilini Dedeman markasıyla buluşturma hedefiyle zincirine yeni halkalar ekliyor. 

Kastamonu, Tokat, Zonguldak ve Trabzon'daki otelleri ile Karadeniz'de hizmet veren zincir, Karadeniz Bölgesi'nin en büyük kenti Samsun'da aynı yatırımcı ile ikinci otelini açmaya hazırlanırken bölgedeki otel sayısı da altıya çıkacak.

Dedeman Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, Samsun'da aynı yatırımcı ile ayn anda iki otel projesi imzalamanın, markanın güçlü algısının bir göstergesi olduğunu söylüyor. 

Dedeman, "Son bir yılda Kartepe Kocaeli, Sarıkamış, Cizre, Kayseri, Eskişehir ve Van'da yeni markalarımızdan 'Smart by Dedeman' ve 'Ready to Stay by Dedeman'ın ilk otellerinin de bulunduğu toplam altı otel açtık. Markalarımızı kâğıt üzerinde bırakmadan hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz" diyor.

Hedeflerinin Dedeman kalitesini herkes için ulaşılabilir kılmak olduğunu belirten Banu Dedeman, şunları söylüyor: "Oda sayısı düşük ama hizmet kalitesi ile butik hizmetler veren otellerin yatırımcılarından da yoğun teklif alıyorduk. 

Halihazırda var olan ve çoğu zaman kendi markasına, kimliğine sahip otelleri de çatımız altında işletebilmek için Managed by Dedeman markasını oluşturduk. Olanakları dahilinde yalnızca yılın belli bir dönemi misafir ağırlayabilen otellerin Dedeman hizmet kalitesiyle, dört mevsim işler hale gelmesine olanak yarattık."

YURTDIŞINA AÇILACAK

Yerli otel zincirleri yurt içinde büyümenin yanı sıra yurtdışına da açılma planları yapıyorlar. Bu kapsamda Avrupa ülkelerinden komşu ülkelere kadar dünyanın çeşitli ülkeleri Türk otel zincirlerinin yakın markajında. 

Yurt içinde ve yurt dışında büyüme planları yapan Türk zincirlerinden biri de Elite World Hotels& Resorts. İsim hakkı vererek management ve franchise işletme modelleri çalışmalarına başlayan Elite World Hotels & Resorts, turizm sektörüne dört yeni marka kazandırırken, 2030'da 40 otele ulaşmayı hedefliyor.

Elite World Hotels & Resorts Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Beza-roğlu, Türkiye'nin yedi bölgesinde ve yurtdışında isim hakkı vererek büyüme planları yaptıklarını, bu kapsamda araştırmalarının sürdüğünü söylüyor.

Teşviklerin artmasının ve Türkiye genelinde otel sayısının artmasının en büyük arzuları olduğuna dikkat çeken Bezaroğlu, otel daha yapım aşamasındayken bir zincirle anlaşma imzalanınca daha iyi yol alınabildiğini vurguluyor.

İş geliştirme departmanı kurup markalaşma çalışmalarına hız kazandırdıklarını belirten Bezaroğlu, hedeflerinde Türkiye'nin tüm bölgeleri ile yurtdışının da bulunduğunu söylüyor.

Bezaroğlu, "Türkiye genelinde yeni yapılacak tesisler ile halihazırda var olan, bir marka çatısı altına girmek isteyen tesisler işletme konusunda hedefimizde. Bu kapsamda yatırımcılara bilgi birikimimizi sunup markalarımızla zincirimizi büyümeyi planlıyoruz" diye konuşuyor.

YENİ MARKALAR

Türkiye, kıyı bölgelerinin yanı sıra Anadolu'nun gelişen kentleri ve İstanbul'da iş otelleri ile de büyümesini sürdürüyor. İş yaşamındaki gelişmeler ve Z kuşağının seyahat talepleri dünya markalarının Türkiye'deki portföylerine yeni markalarını eklemelerini sağlıyor. 

Türkiye, yerli ve yabancı zincirlerin 5 yıldızlısından 3 ve 4 yıldızlısına kadar çeşitli yelpazede markalarının da üssü haline gelmiş durumda. Dünyada 95'in üzerinde ülkede yaklaşık 9 bin 100 oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketlerinden olan Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye'deki ilk Trademark Collection by Wyndham oteli olan 68 odalı İstanbul New Airport Hotel'i geçtiğimiz haftalarda açtı. 

Türkiye genelinde faal durumdaki 95'ten fazla otelinin yanı sıra 20'nin üzerinde oteli kapsayan bir proje stokuna sahip olan Wyndham, Türkiye'deki büyümesini sürdürüyor.

Wyndham Hotels & Resorts Türkiye Ülke Direktörü Murat Özel, Türkiye'de orta ve üst segmentteki oteller açısından çok büyük fırsatlar bulunduğunu söylüyor.

Trademark Collection by Wyndham'ın dünyanın franchise veren en büyük otel şirketinin desteğini arkalarına alarak konaklama sektöründe iz bırakmak isteyen girişimcilerin kendine özgü özelliklerini ve vizyonlarını öne çıkardığını belirten Özel, dünyanın en gözde şehirlerinden İstanbul'da gerçekleştirdikleri bu açılışın Türkiye'de büyümeye devam etme kararlılıklarının yanı sıra markanın global varlığına da güç kattığını vurguluyor.
 

0


  • ALTIN GRAM - TL 2419,27 1,05%
  • ALTIN ONS 2332,52 1,02%
  • BIST 100 10268,58 0,2%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,65 0,105%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36845 -0,26565%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,55 0,94%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,2603 0,0301%
  • EURO/DOLAR 1,0776 0,2792%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7649 0,2299%
  • STERLIN/DOLAR 1,251 0,10843%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL