Turizm sektörünün öne çıkan gruplarından biri olan Dorak Holding, yeni yatırımlarla büyümesine devam ediyor. 1971’de Dorak Tour olarak başlayan serüven bugün 26 şirket, 60 marka 4 bin çalışan ve 350 milyon dolar ciro büyüklüğe ulaştı.
Ekonomist’in 8 - 21 Haziran 2025 tarihli sayısından
2025’i ise 650 milyon dolar ciro ile kapatmayı planlayan grubun 2026 ciro hedefi ise 1 milyar dolar. Üçü İstanbul, biri Kuşadası ve sekizi Kapadokya’da olmak üzere toplamda 12 oteli bulunan grubun Kapadokya’da 8 binin üzerinde, İstanbul, Denizli, Kuşadası’nda yaklaşık 10 bin civarında yatak kapasitesi var.
70 MİLYON DOLAR YATIRIM
Halihazırda 12 oteli bulunan Dorak Holding, Denizli Pamukkale’de yaklaşık 70 milyon dolarlık yatırımla 300 odalı bir otel ile Bodrum’da yeni bir otel inşa etmeyi planlıyor. Dorak Holding Kurucu Ortağı Mustafa Pilav, kültür turizmine hizmet vermek üzere Anadolu’nun gelişen kentlerinde yeni oteller açmayı planladıklarını, İtalya ve İspanya’da satın almak için şehir oteli aradıklarını söylüyor. Pilav, “Denizli dışında başka şehirlerde de otel yapma planımız var. Şu anda PKK’nın silah bırakması, barış ortamı Türkiye’ye müthiş bir açılım sağlayacak. Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya müthiş bir akın olacak. 100 milyon turist, 100 milyar dolar turizm geliri hedefi bu şekilde gerçekleşebilir” diyor.
SUR BALIK DUBAİ YOLCUSU
Crowne Plaza İstanbul Old City Hotel, DoubleTree by Hilton, Exedra Hotel, Hagia Sofia Curio Collection By Hilton, Le Bleu Hotel & Resort Kuşadası, Nino Cave Suites, Ramada by Wyndham Cappadocia, Cappadocia Marriott, Uçhisar Cave, Sacred House ve devam oteli Sacred Mansion Dorak Holding’e ait oteller. Kaya otelciliğine öncülük ettiklerini bu kapsamda Pamukkale’de planladıkları 300 odalı otelin arsasını satın aldıklarını kaydeden Pilav, “Oteller dışında altı şubeli Sur Balık zincirimizi de büyütüyoruz. Yedinci şubemizi Dubai’de açmaya hazırlanıyoruz. Dubai’nin performansına göre Londra ve New York’a da açılacağız” diye konuşuyor.
Dorak Holding bünyesinde tur operatörlüğünden kuyuma, deriden seramiğe, halıdan tekstile, yeme-içmeden madenciliğe kadar onlarca marka bulunuyor. Dünyaca ünlü markaların franchise’larını işletmenin yanı sıra Take Sushi Restoranları, The Sarnıç Restoran ile Kapadokya Balon, Rainbow Balon ve Hera Balon gibi kendilerine ait pek çok marka olduğunu ifade eden Pilav, “Kapadokya’da havalanan 100 balondan 40’ı grubumuza ait. Ayrıca holding bünyesinde Dorak Maden adıyla Sivas Şarkışla’da oniks ve mermer çıkaran bir şirketimiz de bulunuyor” diyor.
ATA TURİZM HALKA AÇILACAK
Dorak Holding’in amiral gemilerinden biri olan ve cirosun yüzde 65’ini sağlayan Ata Turizm’in halka arz çalışmalarında sona yaklaşıldı. Bu yılın ikinci yarısında halka arz takvimi açıklanacak. Mustafa Pilav’ın verdiği bilgilere göre, Ata Turizm 21 ülkede 24 ofisiyle hizmet veriyor. Şirket Arjantin, Peru, Japonya, Çin gibi niş pazarların da aralarında bulunduğu 54 ülkeden turist getiriyor. Ata Turizm’in 2025’te 350 bin turist, 2026’da 450 bin turist getirme hedefi bulunuyor.