Avrupa’nın eıı büyük beş havalandırma sistemleri üreticisinden biri olan Silverline Ankastre, giderek yaygınlaşan ‘nesnelerin interneti’ teknolojisine yatırım yapacak.
ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Geçen yılı 286 milyon TL ciro ile kapattıklarını ve 40 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını anlatan Silverline Ankastre CEO’su Mustafa Laçin, “Bu yıl 12 milyon TL yatırımla AR-GE merkezimizi açacağız. Hedefimiz 5 yılda 1 milyar TL ciro ve 100 milyon dolar ihracat” diyor
Amasya Merzifon’da 1994 yılında bin metrekarelik bir alanda kurulan Silverline Ankastre, aradan geçen 23 yılda 103 bin metrekarelik üretim alanı, bin 200 kişilik istihdamı ve 70 ülkeye ihracatı ile dünya genelinde havalandırma sistemleri sektörünün önde gelen oyuncularından biri oldu.
Yılda ortalama 1,2 milyon adetlik üretimi ile dünyanın en büyük 10, Avrupa’nın ise en büyük beş üreticisi arasında olan Silverline Ankastre, yeni dönemde ‘nesnelerin interneti’ teknolojisine yatırım yapma kararı aldı.
Yeni yatırım planlarını Ekonomist’e anlatan Silverline Ankastre Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Mustafa Laçin, “Bir dünya markası haline gelmek için teknolojideki ve tasarımdaki değişime ayak uyduracağız” diyor.
Bu yıl 1-6 Eylül tarihlerinde Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen Uluslararası Tüketici Elektroniği Fua-rı’nda (IFA 2017) 200 metrekarelik alanda boy gösteren Silverline Ankastre’nin Almanya, Ürdün, Azerbaycan ve Gürcistan’da yüzde 10, Danimarka, Fas ve Tunus’ta yüzde 15’e yakın pazar payı var. Laçin, “Dünya genelinde ise havalandırma ürünleri pazarında yüzde 4 payımız var” diyor.
HEDEF UZAKDOĞU VE ABD
Yeni dönemde küresel trendlerin de etkisi ile teknoloji ve tasarıma ağırlık vereceklerini anlatan Laçin, eylül ayı içerisinde açılacak ilk AR-GE merkezleri ile kendi alanında dünya çapında bir oyuncu olmayı hedeflediklerini kaydediyor.
Son 3 yıldır Latin Amerika, Uzakdoğu ve ABD pazarlarındaki tüketici eğilimlerini analiz ettiklerini dile getiren Laçin, “Bu yıl 12 milyon TL yatırımla AR-GE merkezimizde geleceğin teknolojilerine odaklanacağız.
Hedefimiz beş yıl içinde ciromuzu 1 milyar TL’ye, ihracatımızı ise 100 milyon TL’ye çıkarmak” diye konuşuyor. Özellikle artık ‘nesnelerin interneti’nin giderek yaygınlaştığına işaret eden Laçin, şunları söylüyor: “Globalleşen dünyada tüketici yeni nesil teknolojilere yöneliyor. Eğer bu yeni teknolojiyi özgün tasarımımızla birleştirmezsek, ihracat yapamayız.”
ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Geçen yılı 286 milyon TL ciro ile kapattıklarını ve 40 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını anlatan Silverline Ankastre CEO’su Mustafa Laçin, “Bu yıl 12 milyon TL yatırımla AR-GE merkezimizi açacağız. Hedefimiz 5 yılda 1 milyar TL ciro ve 100 milyon dolar ihracat” diyor
Amasya Merzifon’da 1994 yılında bin metrekarelik bir alanda kurulan Silverline Ankastre, aradan geçen 23 yılda 103 bin metrekarelik üretim alanı, bin 200 kişilik istihdamı ve 70 ülkeye ihracatı ile dünya genelinde havalandırma sistemleri sektörünün önde gelen oyuncularından biri oldu.
Yılda ortalama 1,2 milyon adetlik üretimi ile dünyanın en büyük 10, Avrupa’nın ise en büyük beş üreticisi arasında olan Silverline Ankastre, yeni dönemde ‘nesnelerin interneti’ teknolojisine yatırım yapma kararı aldı.
Yeni yatırım planlarını Ekonomist’e anlatan Silverline Ankastre Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Mustafa Laçin, “Bir dünya markası haline gelmek için teknolojideki ve tasarımdaki değişime ayak uyduracağız” diyor.
Bu yıl 1-6 Eylül tarihlerinde Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen Uluslararası Tüketici Elektroniği Fua-rı’nda (IFA 2017) 200 metrekarelik alanda boy gösteren Silverline Ankastre’nin Almanya, Ürdün, Azerbaycan ve Gürcistan’da yüzde 10, Danimarka, Fas ve Tunus’ta yüzde 15’e yakın pazar payı var. Laçin, “Dünya genelinde ise havalandırma ürünleri pazarında yüzde 4 payımız var” diyor.
HEDEF UZAKDOĞU VE ABD
Yeni dönemde küresel trendlerin de etkisi ile teknoloji ve tasarıma ağırlık vereceklerini anlatan Laçin, eylül ayı içerisinde açılacak ilk AR-GE merkezleri ile kendi alanında dünya çapında bir oyuncu olmayı hedeflediklerini kaydediyor.
Son 3 yıldır Latin Amerika, Uzakdoğu ve ABD pazarlarındaki tüketici eğilimlerini analiz ettiklerini dile getiren Laçin, “Bu yıl 12 milyon TL yatırımla AR-GE merkezimizde geleceğin teknolojilerine odaklanacağız.
Hedefimiz beş yıl içinde ciromuzu 1 milyar TL’ye, ihracatımızı ise 100 milyon TL’ye çıkarmak” diye konuşuyor. Özellikle artık ‘nesnelerin interneti’nin giderek yaygınlaştığına işaret eden Laçin, şunları söylüyor: “Globalleşen dünyada tüketici yeni nesil teknolojilere yöneliyor. Eğer bu yeni teknolojiyi özgün tasarımımızla birleştirmezsek, ihracat yapamayız.”