Boyner Holding'in e-ticaret yatırımı Morhipo, ihracat yapmaya hazırlanıyor. Bu yaz pilot çalışmalara başlayan şirket, 2020'de ihracatın ciro içindeki payını yüzde 20'ye çıkarmayı hedefliyor. Morhipo'nun bu yıl sonuna ilişkin ciro hedefi ise 1 milyar TL'yi buluyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Boyner Holding'in 2011 yılında kurduğu e-ti-caret sitesi Morhipo, hedef büyüttü. 2018 yılını 1 milyar TL ciroyla kapatmaya hazırlanan şirket, 2019'da yüzde 50 büyüme hedefliyor. Morhipo'nun 2019'daki diğer önemli adımı ise ihracat olacak. Bunun için pilot çalışmalara başlayan şirket, 2019'un ikinci yarısından itibaren ihracata hız vermeye hazırlanıyor.
Hedef ise 2020'de ihracatın ciro içindeki payını yüzde 20'ye çıkarmak. Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban, modadaki uzmanlıklarını yurtdışına taşıyacaklarını söylüyor. Şirketin ilk aşamada gündeminde Ortadoğu, Azerbaycan ve Gürcistan olacak.
“RAKİPLER SEKTÖRÜ BÜYÜTÜR"
8 milyon üyesi bulunan Morhipo'nun 2,5 milyon müşterisi var ve ayda 40 milyon ziyaret alıyor. 2017 yılını 650 milyon TL ciroyla kapatan şirket, 2018 yılında ise 1 milyar TL ciro hedefliyor. Morhipo'nun son dönemde mobilde büyümesi hızlandı. Mobil ciro son iki yılda yedi katına çıktı ve toplam ciro içindeki payı yüzde 75'e ulaştı.
Son dönemde Amazon ve Alibaba gibi global oyuncuların pazara girmesini değerlendiren Şule Kuban, "Bu yatırımlar nihayetinde sektörü büyütüyor. Bizim de performansımıza olumlu yansıyacak. Planımız ürün ve marka çeşitliliği alanındaki liderliğimizi kısa sürede moda ve yaşam tarzı e-ticaret'te ciro liderliğine çevirmek yönünde" diyor.
ÖZEL MARKALAR
Morhipo.com, 3 binden fazla markanın ürününü bir arada sunmasının yanı sıra 2012 yılından bu yana kendi özel markalarıyla koleksiyonlar yaratıyor. Şirketin geçtiğimiz yıl özel markalardan elde ettiği gelir yüzde 100 büyüme gösterdi.
İki giyim bir de ayakkabı çanta özel markası bulunan Morhipo, bu yıl portföyüne çocuk ve ev yaşam kategorilerinde iki yeni marka daha ekledi. Özel markaların ciro üzerindeki etkisi yüzde 35'in üzerinde seyrediyor.
Morhipo, rekabette farklılaşmak için dijital dönüşüm ve mobil geliştirmelere odaklanıyor. Şirketin projeler üreten 44 kişilik bir AR-GE ekibi var. Şule Kuban, 2019'da da büyümeye devam edecekleri alanın AR-GE olduğunu söylüyor.
AR-GE ekibi halihazırda sesli komutla çalışan arayüzler, görsel arama teknolojilerinin gelişmesi, veriye göre kendini geliştiren yapay zeka teknolojileri, artırılmış ve sanal gerçeklik gibi teknolojileri kullanarak ürünleri daha fazla deneme olanağı sunan teknolojiler üzerinde çalışıyor.
KADIN ÇALIŞAN ORANI YÜZDE 55
Morhipo.com bünyesinde toplam 277 çalışan bulunuyor. Şirkette çalışanların yüzde 55'inin kadın olduğuna dikkat çeken Kuban, bu oranla hem Türkiye'de hem dünyada iş dünyası ortalamasının çok üzerinde olduklarını belirtiyor. Avrupa'da ve Türkiye'de yüzde 30'un altında olan üst yönetimde kadınların oranı Morhipo'da yüzde 50'nin üzerinde.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Boyner Holding'in 2011 yılında kurduğu e-ti-caret sitesi Morhipo, hedef büyüttü. 2018 yılını 1 milyar TL ciroyla kapatmaya hazırlanan şirket, 2019'da yüzde 50 büyüme hedefliyor. Morhipo'nun 2019'daki diğer önemli adımı ise ihracat olacak. Bunun için pilot çalışmalara başlayan şirket, 2019'un ikinci yarısından itibaren ihracata hız vermeye hazırlanıyor.
Hedef ise 2020'de ihracatın ciro içindeki payını yüzde 20'ye çıkarmak. Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban, modadaki uzmanlıklarını yurtdışına taşıyacaklarını söylüyor. Şirketin ilk aşamada gündeminde Ortadoğu, Azerbaycan ve Gürcistan olacak.
“RAKİPLER SEKTÖRÜ BÜYÜTÜR"
8 milyon üyesi bulunan Morhipo'nun 2,5 milyon müşterisi var ve ayda 40 milyon ziyaret alıyor. 2017 yılını 650 milyon TL ciroyla kapatan şirket, 2018 yılında ise 1 milyar TL ciro hedefliyor. Morhipo'nun son dönemde mobilde büyümesi hızlandı. Mobil ciro son iki yılda yedi katına çıktı ve toplam ciro içindeki payı yüzde 75'e ulaştı.
Son dönemde Amazon ve Alibaba gibi global oyuncuların pazara girmesini değerlendiren Şule Kuban, "Bu yatırımlar nihayetinde sektörü büyütüyor. Bizim de performansımıza olumlu yansıyacak. Planımız ürün ve marka çeşitliliği alanındaki liderliğimizi kısa sürede moda ve yaşam tarzı e-ticaret'te ciro liderliğine çevirmek yönünde" diyor.
ÖZEL MARKALAR
Morhipo.com, 3 binden fazla markanın ürününü bir arada sunmasının yanı sıra 2012 yılından bu yana kendi özel markalarıyla koleksiyonlar yaratıyor. Şirketin geçtiğimiz yıl özel markalardan elde ettiği gelir yüzde 100 büyüme gösterdi.
İki giyim bir de ayakkabı çanta özel markası bulunan Morhipo, bu yıl portföyüne çocuk ve ev yaşam kategorilerinde iki yeni marka daha ekledi. Özel markaların ciro üzerindeki etkisi yüzde 35'in üzerinde seyrediyor.
Morhipo, rekabette farklılaşmak için dijital dönüşüm ve mobil geliştirmelere odaklanıyor. Şirketin projeler üreten 44 kişilik bir AR-GE ekibi var. Şule Kuban, 2019'da da büyümeye devam edecekleri alanın AR-GE olduğunu söylüyor.
AR-GE ekibi halihazırda sesli komutla çalışan arayüzler, görsel arama teknolojilerinin gelişmesi, veriye göre kendini geliştiren yapay zeka teknolojileri, artırılmış ve sanal gerçeklik gibi teknolojileri kullanarak ürünleri daha fazla deneme olanağı sunan teknolojiler üzerinde çalışıyor.
KADIN ÇALIŞAN ORANI YÜZDE 55
Morhipo.com bünyesinde toplam 277 çalışan bulunuyor. Şirkette çalışanların yüzde 55'inin kadın olduğuna dikkat çeken Kuban, bu oranla hem Türkiye'de hem dünyada iş dünyası ortalamasının çok üzerinde olduklarını belirtiyor. Avrupa'da ve Türkiye'de yüzde 30'un altında olan üst yönetimde kadınların oranı Morhipo'da yüzde 50'nin üzerinde.