70 ülkeden 10 milyon şirketi buluşturan online ticaret platformu Kompass, Ekonomi Bakanlığı’nın teşvik verdiği üç e-ticaret şirketinden biri.
ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Kompass International CEO’su Patrick Coupier, Türkiye’de her yıl 11 bin yeni şirketin ihracatçı olduğunu ancak bunların yalnızca 4 bininin bir sonraki yıl da ihracat yaptığını söylüyor.
Coupier, “Türk şirketlerini Kompass’a üye olmaya çağırıyoruz” diyor. Dünya genelinde 70 ülkede 10 milyon şirketin birbiriyle bağlantı kurup ticaret yapmasını sağlayan online platform Kompass, Ekonomi Bakanlığı’nın verdiği teşvikle şimdi Türk ihracatçıları radarına aldı.
19 yıldır faaliyette oldukları Türkiye’de son altı ayda büyük bir atılım yaptıklarını dile getiren Kompass International CEO’su Patrick Coupier, “Hedefimiz üyelerimizi sürekli ihracat yapabilecekleri şirketlerle buluşturmak” diye konuşuyor.
Kompass, şirketlerin uluslararası ticarette yeni pazarlara açılabilmelerine destek olmak amacıyla 1946 yılında İşviçre’de kuruldu. 1962 yılında dünyanın ilk resmi sektör sınıflandırması kılavuzunu yayımlayan Kompass, 1997 yılında ise www.kompass.com web sayfasını kurarak, kitapçık ve kılavuz şeklinde sunduğu hizmetlerini internet ortamına taşıdı.
ONLINE FUAR OLANAĞI
Geçtiğimiz günlerde Türkiye’yi ziyaret eden Kompass International CEO’su Patrick Coupier, Ekonomist’e yaptığı açıklamada, Kompass’ın dünya genelinde doğruluğu teyit edilmiş 10 milyon şirket ve 18 milyon yönetici bilgisinden oluşan geniş bir veritabanına sahip olduğunu söylüyor.
Platformun şirketler için adeta “ihracatın facebo-ok’u” olduğunu dile getiren Coupier, “Kompass’ı kullanan şirketler ürünlerini 26 dilde otomatik çeviri özelliği sayesinde kaydedebiliyor.Kompass üyeleri adeta 7x24 açık bir online fuar imkanına kavuşuyor” diyor.
Patrick Coupier’in verdiği bilgilere göre, 2016 yıl sonu itibariyle Türkiye’de yaklaşık 67 bin adet ihracatçı şirket var. İhracatçı şirketlere her yıl ortalama 11 bin yeni şirket ekleniyor ama bunların sadece 4 bini ertesi yıl da ihracat yapıyor.
TEŞVİK KAPSAMINDA
Kompass olarak Türk firmalarının sürekli ihracatçı haline gelebilmesi için önemli bir fırsat sunduklarını anlatan Patrick Coupier, platformun nasıl kullanılacağına ilişkin ise şu bilgileri veriyor: "Eski sistemde Kompass üyeliği 16 bin TL olarak ücretlendirilmişti.
Ekonomi Bakanlığı’nın yeniteşviğinde 250 şirket bir araya gelip üye olduğu için Kompass’tan çok ciddi bir indirim alındı. Ücret 5 bin 944 TL’ye indi. 250 şirket zorunluluğu böyle bir indirimi beraberinde getirdi. Bu rakamın sadece yüzde 20’sini ödemek bir şirketin Kompass üyeliği için yeterli. Bu bin 189 TL TİM’e ödeniyor ve dekontu Kompass’a yollanıyor. 250 şirket bir araya geldiğinde bu liste TİM’e sunuluyor. Onaylandığında kullanım başlıyor."
“TÜRKİYE’DE ÜÇ HANELİ BÜYÜDÜK”
Patrick Coupier, Ekonomi Bakanlığı'nın Mart 2017'de kendisi tarafından belirlenen e-ticaret sitelerinde mağaza açan şirketlerin masraflarının yüzde 80'ini devletin karşılayacağını duyurduğunu söylüyor.
Coupier, "TİM öncülüğünde Ekonomi Bakanlığı tarafından belirlenen ve teşvik kapsamında işbirliği yapılan üç e-ticaret firmasından biri Kompass oldu. Teşviğin etkisiyle bu yıl üç haneli büyüdük. Geçen yıl 120 üyemiz varken şu anda 500 üyenin üzerine çıkmış durumdayız” diye konuşuyor.
ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Kompass International CEO’su Patrick Coupier, Türkiye’de her yıl 11 bin yeni şirketin ihracatçı olduğunu ancak bunların yalnızca 4 bininin bir sonraki yıl da ihracat yaptığını söylüyor.
Coupier, “Türk şirketlerini Kompass’a üye olmaya çağırıyoruz” diyor. Dünya genelinde 70 ülkede 10 milyon şirketin birbiriyle bağlantı kurup ticaret yapmasını sağlayan online platform Kompass, Ekonomi Bakanlığı’nın verdiği teşvikle şimdi Türk ihracatçıları radarına aldı.
19 yıldır faaliyette oldukları Türkiye’de son altı ayda büyük bir atılım yaptıklarını dile getiren Kompass International CEO’su Patrick Coupier, “Hedefimiz üyelerimizi sürekli ihracat yapabilecekleri şirketlerle buluşturmak” diye konuşuyor.
Kompass, şirketlerin uluslararası ticarette yeni pazarlara açılabilmelerine destek olmak amacıyla 1946 yılında İşviçre’de kuruldu. 1962 yılında dünyanın ilk resmi sektör sınıflandırması kılavuzunu yayımlayan Kompass, 1997 yılında ise www.kompass.com web sayfasını kurarak, kitapçık ve kılavuz şeklinde sunduğu hizmetlerini internet ortamına taşıdı.
ONLINE FUAR OLANAĞI
Geçtiğimiz günlerde Türkiye’yi ziyaret eden Kompass International CEO’su Patrick Coupier, Ekonomist’e yaptığı açıklamada, Kompass’ın dünya genelinde doğruluğu teyit edilmiş 10 milyon şirket ve 18 milyon yönetici bilgisinden oluşan geniş bir veritabanına sahip olduğunu söylüyor.
Platformun şirketler için adeta “ihracatın facebo-ok’u” olduğunu dile getiren Coupier, “Kompass’ı kullanan şirketler ürünlerini 26 dilde otomatik çeviri özelliği sayesinde kaydedebiliyor.Kompass üyeleri adeta 7x24 açık bir online fuar imkanına kavuşuyor” diyor.
Patrick Coupier’in verdiği bilgilere göre, 2016 yıl sonu itibariyle Türkiye’de yaklaşık 67 bin adet ihracatçı şirket var. İhracatçı şirketlere her yıl ortalama 11 bin yeni şirket ekleniyor ama bunların sadece 4 bini ertesi yıl da ihracat yapıyor.
TEŞVİK KAPSAMINDA
Kompass olarak Türk firmalarının sürekli ihracatçı haline gelebilmesi için önemli bir fırsat sunduklarını anlatan Patrick Coupier, platformun nasıl kullanılacağına ilişkin ise şu bilgileri veriyor: "Eski sistemde Kompass üyeliği 16 bin TL olarak ücretlendirilmişti.
Ekonomi Bakanlığı’nın yeniteşviğinde 250 şirket bir araya gelip üye olduğu için Kompass’tan çok ciddi bir indirim alındı. Ücret 5 bin 944 TL’ye indi. 250 şirket zorunluluğu böyle bir indirimi beraberinde getirdi. Bu rakamın sadece yüzde 20’sini ödemek bir şirketin Kompass üyeliği için yeterli. Bu bin 189 TL TİM’e ödeniyor ve dekontu Kompass’a yollanıyor. 250 şirket bir araya geldiğinde bu liste TİM’e sunuluyor. Onaylandığında kullanım başlıyor."
“TÜRKİYE’DE ÜÇ HANELİ BÜYÜDÜK”
Patrick Coupier, Ekonomi Bakanlığı'nın Mart 2017'de kendisi tarafından belirlenen e-ticaret sitelerinde mağaza açan şirketlerin masraflarının yüzde 80'ini devletin karşılayacağını duyurduğunu söylüyor.
Coupier, "TİM öncülüğünde Ekonomi Bakanlığı tarafından belirlenen ve teşvik kapsamında işbirliği yapılan üç e-ticaret firmasından biri Kompass oldu. Teşviğin etkisiyle bu yıl üç haneli büyüdük. Geçen yıl 120 üyemiz varken şu anda 500 üyenin üzerine çıkmış durumdayız” diye konuşuyor.