DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İstanbul’da en pahalı oteller hangileri?

27 Ekim 2022 | 12:45
İstanbul’da en pahalı oteller hangileri?

Hemen her semtinde 5 yıldızlı otel bulunan İstanbul'un en pahalı otellerini Trivago.com verileriyle araştırdık. Four Seasons at The Bosphorus 3 bin 183 TL'lik oda fiyatıyla birinciyken, Les Ottomans Hotel ikinci, Four Seasons Sultanahmet üçüncü sırada.





LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
[email protected]





Dünyanın en merak edilen kentlerinden biri olan İstanbul, 5 yıldızlı otel zengini bir kent olarak da öne çıkıyor. Ekonomist Dergisi olarak Beşiktaş'tan Büyükçekmece'ye, Sultanahmet'ten Tuzla'ya kadar kentin hemen her semtinde yer alan oteller arasından en pahalılarını araştırdık.





Tabloyu görmek için görsele tıklayın.









Karşılaştırma sitesi Trivago.com verilerinden yararlandığımız araştırmaya göre, Four Seasons at The Bosphorus 3 bin 183 TL'lik oda fiyatıyla birinci olurken, 3 bin 47 TL'lik oda fiyatıyla Les Ottomans Hotel ikinci, 2 bin 907 TL'lik oda fiyatıyla Four Seasons Hotel Sultanahmet üçüncü sırada yer aldı.





Araştırmamızda kullandığımız veriler, 27 Haziran tarihinde Trivago.com'da yer alan, 22-24 Temmuz 2019 tarihlerine ait olan, 8,5 ve üzeri müşteri puanı alan lüks otellerin ilk ekran fiyatlarını içeriyor.





Fiyatların otellerin doluluklarına göre anlık değişim gösterebildiğini ve araştırmamızın otellerin Trivago'ya bildirdikleri fiyatları içerdiğini, kral daireleri gibi Trivago'ya bildirilmeyen daha pahalı odaları ise içermediğini vurgulamakta fayda var.





Bu araştırmayla son yıllarda terör olayları, siyasi krizler gibi nedenlerle kan kaybeden İstanbul otellerinin fiyat bakımından hangi seviyelere geldiğini ortaya koymayı hedefledik.





İSTANBUL YENİDEN YÜKSELİŞTE
Fourseasons Hotels İstanbul Otel Müdürü Nihat Yücel, 2016 yılında yaşanan talihsiz olaylardan olumsuz etkilenen ülkemizde İstanbul'un destinasyon olarak yeniden yükselişe geçtiğini söylüyor.









Yücel, İstanbul'un daha kârlı bir destinasyon olabilmesi için öncelikle bir marka haline getirilerek bu markanın en iyi şekilde pazarlanması gerektiğini vurguluyor.





Nihat Yücel, İstanbul'a gelen turist sayısının yılın ilk beş aylık döneminde 2018'e oranla yüzde 24 arttığına dikkat çekiyor. Doluluk oranlarındaki artışa rağmen ortalama oda fiyatlarındaki artışın ise beklenen düzeyde seyretmediğini belirtiyor.





Yücel, "İstanbul'da fiyatların en iyi olduğu 2011, 2012 ve 2013'te gerçekleşen ortalama 160 Euro'luk rakamlara henüz ulaşılamadı. Bu durum otelimiz için de geçerli olup henüz olması gereken gerçek fiyatlara ulaşamadık" diyor.






İSTENİLEN SEVİYEDE DEĞİL





Türkiye'nin dünyaya açılan yüzü olarak tanıtılan İstanbul 3-4 yıl öncesine kadar turizmde başroldeyken günümüzde bu rolünü kaybetti ve fiyat düşüşleri yaşadı.





Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) verilerine göre, İstanbul'da en yüksek fiyatlara ulaşılan 2012 yılında doluluklar ortalama yüzde 69,7 iken ortalama oda fiyatı 152,9 Euro, oda başı ortalama gelir ise 110,8 Euro düzeyindeydi. 2018 yılında ise doluluklar yüzde 66,2 iken ortalama oda fiyatı 70,4 Euro, oda başı gelir ise 46,6 Euro oldu.





Yani doluluklar hemen hemen aynı ama ortalama oda fiyatı 2012 yılından yüzde 54, oda başına gelir de yüzde 58 daha düşük. Bu yılın ilk dört aylık döneminde ise doluluklar yüzde 71,8'e, ortalama günlük oda fiyatı 80,7 Euro'ya, oda başı gelir 58 Euro'ya yükseldi.





Ancak bu fiyatların dünyanın gelişmiş kentlerindeki fiyatlarla kıyaslandığında henüz olması gereken düzeye ulaşamadığına dikkat çekiliyor. Özellikle 3-4 yıl öncesine kadar 150200 Euro ortalama oda fiyatlarına sahip olan İstanbul'un yeniden bu fiyatları görebilmesi için geliri artırmaya yönelik çalışmalar yapılması gerekiyor.





İSTANBUL MARKASI





TÜROB Başkanı Müberra Eresin, Türkiye'nin turizmde gelişebilmesi için İstanbul markasının öne çıkarılması gerektiğini söylüyor. Eresin, "Kapa-dokya, İzmir, Antalya da elbette marka olarak öne çıkarılmalı ama İstanbul çok önemli. İstanbul, sadece turizmde değil hemen her alanda Türkiye'nin en büyük markasıdır. Bu markanın üzerine özenle titrememiz gerekiyor" diye konuşuyor.





Bu noktada İstanbul'un güvenlik açısından insanların rahatlıkla seyahat edebilecekleri bir şehir olduğunun ve bir destinasyon olarak neler sunduğunun hedef pazarlarda anlatılması gerektiği ifade ediliyor.





Uluslararası kongre ve toplantıların yönünün yeniden Türkiye'ye ve İstanbul'a dönmesinin önemine dikkat çeken Müberra Eresin, bu sayede İstanbul'un yeniden 'moda şehir' olabileceğini vurguluyor.





FİYAT NASIL YÜKSELİR?
İstanbul otellerinin fiyatlarının yükselmesini sağlayacak en önemli itici güç olarak gelir düzeyi yüksek kongre ve cruise turistini kente getirebilmek gösteriliyor. İstanbul'u yeniden kongre turizminin gözde kentleri arasına sokacak adımlar atılıyor.





Kongre ve cruise turizminin yanı sıra İstanbul'da kültürel etkinliklerin artması, kentin daha çok spor ve sanatla anılması, eğlence imkanlarının artması ve gastronomi alanındaki gelişmelerle nitelikli turistin kente çekilebileceğine işaret ediliyor.





Müberra Eresin, "Önümüzdeki yıldan itibaren canlanacak olan cruise ve kongre turizmiyle fiyatların biraz daha artacağı umudumuz var. Bu yıl oda fiyatlarında ve doluluklarda minimum yüzde 10-15'lik artış bekliyoruz" diyor.





Lütfi Kırdar Kongre Merkezi Genel Müdürü Handan Boyce de İstanbul'un kongre destinas-

yonları arasında hala cazibesini koruduğunu, imajın düzelmesi halinde uluslararası kongrelerin İstanbul'a gelmeye istekli olduğunu söylüyor.





KDV MUAFİYETİ BEKLENİYOR?
Sektör temsilcileri, uluslararası kongre ihalelerinde ülkemizin avantajlarıyla öne çıkması için ihale özelinde kongre kapsamına KDV muafiyeti uygulanmasının faydalı olacağına dikkat çekiyor.





Bu kapsamda kongre turizmi için ülkemize gelmesi talep edilen dernek, şirket veya kurumların kongre harcamalarının (kongre merkezi, konaklama, aracılık hizmetleri) KDV'den muaf olması öneriliyor.





Novisa turizm Yönetim Kurulu Başkanı Tolgar Bıyıklı, cruise gemilerinin İstanbul'dan çekilmesinin turizme olumsuz yansıdığına dikkat çekiyor. Bıyıklı, 2020 yılında Galataport'un açılmasıyla cruise gemilerinin yeniden İstanbul'a geleceğini bunun da kentin turizmini besleyeceğini söylüyor.


0


  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL