Koç Holding’e bağlı satın alma ve tedarik zinciri yönetimi şirketi KoçZer, 2018 yılında WPP ortaklığıyla kurduğu Ingage’in tüm hisselerini devralarak medya, yaratıcılık ve teknolojiyi ‘OneIngage’ çatısı altında entegre bir ajans modeline dönüştürdü. OneIngage yeni dönemde çatısı altındaki InMedia360, InCrea360 ve InTechno360 şirketleri ile Körfez bölgesine iddialı bir giriş yaptı.
Ekonomist’in 22 Haziran - 5 Temmuz 2025 tarihli sayısından
KoçZer olarak 2024’ü 2 milyar dolarlık ciro ile kapattıklarını kaydeden KoçZer Genel Müdürü ve OneIngage Yönetim Kurulu Üyesi Serhan Turfan, OneIngage ile yurt dışında stratejik bir hamle yaptıklarını belirterek, “2025 sonunda hedefimiz geçen yıla göre büyümemizi yükseltmek" diye konuşuyor.
YENİ YAPILANMAYA GEÇTİ
Yapılanmanın ilk adımı 2024 yılı sonunda, KoçZer bünyesinden doğan ve 2018 yılında global reklam ve halkla ilişkiler ajansı WPP ortaklığıyla kurulan Ingage’in tüm hisselerinin KoçZer tarafından satın alınmasıyla başladı. Böylece Ingage, yüzde 100 Koç Topluluğu şirketi haline geldi ve bu stratejik hamle ile KoçZer medya yatırımlarını yeni bir faza taşıdı. Bu dönüşümle birlikte KoçZer bünyesindeki offline medya yönetimi, Ingage’in online medya yönetimi, teknoloji ve yaratıcılık hizmetleri tek bir yapı altında birleşerek “OneIngage” oldu. KoçZer Genel Müdürü ve OneIngage Yönetim Kurulu Üyesi Serhan Turfan, yatırımın stratejik boyutuna işaret ederek, “KoçZer olarak; OneIngage’ın 360 derece uluslararası pazarlama ve teknoloji çözümleri sunan lider bir oyuncuya dönüşme sürecine katkı sağlayacağız” diyor.
“360 DERECE HİZMET AMAÇLIYORUZ”
OneIngage; medya satın alma, yaratıcılık ve teknoloji alanlarındaki uzmanlıkları entegre bir yapı altında birleştirerek, pazarlama iletişiminde 360 derece çözüm sunmayı hedefliyor. Oluşturulan yeni yapının sektörün değişen ihtiyaçlarına yanıt vermeyi amaçladığını kaydeden OneIngage Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Pınar Ercan Tursun, “Artık markalar yalnızca görünür olmakla yetinmiyor; anlamlı, ölçülebilir ve stratejik iletişim kurmak istiyor. OneIngage olarak, ‘One Stop Shop’ yaklaşımımızla medya satın alma & planlama, yaratıcılık ve teknolojiyi bir araya getiriyor; tüm hizmetleri entegre şekilde sunuyoruz” şeklinde konuşuyor.
Dünyanın en büyük dört teknoloji şirketi olan Amazon, Google, Meta ve TikTok’un Türkiye’deki stratejik iş ortağı olduklarını vurgulayan Tursun, “Türkiye’nin ilk lokal network ajansı OneIngage olarak, yurt dışı açılımımızı Dubai’den başlattık. MENA Bölgesi’nin en büyük dijital ve e-ticaret fuarı olan Seamless Middle East 2025’e katılarak ilk görünürlüğümüzü gerçekleştirdik. Yakın zamanda Suudi Arabistan da radarımızda” diye konuşuyor.
Pazarlamada yeni teknolojiler kullanacak
OneIngage çatısı altında oluşturulan üç şirket, medya, yaratıcılık ve teknoloji alanlarında uzmanlaşarak, küresel çapta pazarlama dünyasına bütüncül çözümler sunmayı amaçlıyor. InMedia360, KoçZer bünyesindeki offline medya operasyonları ve Ingage’in online medya yönetim yetkinliklerinin birleşimiyle hizmet verecek. Geçtiğimiz yıl KoçZer’in yeni medya yatırımları ile Digital Panorama’yı bünyesine katmasıyla birlikte Ingage’in yaratıcı alanlardaki kabiliyetlerini geliştirme yolunda önemli bir adım atılmıştı. Digital Panorama, yeni yapıda yoluna InCrea360 olarak devam edecek. InTechno360 teknoloji şirketi ise veri, teknoloji ve yapay zeka destekli pazarlama ve reklam teknolojileri geliştirerek hizmet sunacak.