Yeni Toyota Hilux, 252 bin TL’den başlayan lansman fiyatı ile satışa sunuluyor. Bu yıl için 1000 adet satış hedefi olan Hilux’ın 2021 satış hedefi ise 4 bin adet.
Türkiye lansmanı dijital ortamda gerçekleştirilen Yeni Toyota Hilux; yeni ınvincible versiyonu ve çok daha geliştirilmiş araç dinamikleriyle birlikte lansmana özel 252 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. İlk kez tanıtıldığı 1968’den bu yana en çok tercih edilen pick-up unvanına sahip Hilux’ın lansmanında konuşma yapan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, pick-up segmentinin çok rekabetçi bir segment olduğunu belirtti. Bozkurt şöyle devam etti:
"Hilux yenilmez ve durdurulamaz kimliği ile kendini kanıtlayan ve çok tercih edilen bir model. Yeni Hilux’ın güçlü duruşu ve konforuyla bu potansiyeli çok daha yukarıya taşıyacağına inanıyoruz. Avrupa’daki emisyon normlarına uyan Hilux ile bugüne kadar 52 bin 155 adetlik satış gerçekleştirdik. Yeni Hilux için 2020 sonuna kadar 1000’e yakın, 2021 yılında ise 3.500-4.000 adetlik satış hedefimiz var. Hafif ticari araç segmentinde Hilux ile yer alırken, gelecek yıl da CDV modelimiz olan Proace City’nin ürün gamımıza katılmasıyla hafif ticari araç pazarında iddiamızı güçlü bir şekilde ortaya koyacağız."
Pick-up segmentinin SUV pazarından da pay almaya başladığını sözlerine ekleyen Bozkurt “Yeni Hilux Invincible modelinde SUV’da bile olmayan özellikler var. SUV kitlesinden pick-up’a doğru bir kayma yaşanacaktır. Şehirde de SUV konforunu Hilux’ta hissedenler günlük kullanım için bu modelimizi tercih edeceklerdir. Bu amaçla tasarımının yanı sıra yüksek konforu ve donanımlarıyla dikkat çeken Yeni Hilux’ların yüzde 70’lere yakını üst donanımlı Invincible ve High-Cruiser versiyonlarından oluşacak. Perakende satışlarda ise Invincible versiyonu satışlarımızın yüzde 50’den fazlasını oluşturur” şeklinde konuştu.
Otomotiv pazarı ile ilgili de değerlendirmelerde bulunun Ali Haydar Bozkurt, yıla girerken 550 binlerde olan toplam pazar beklentisinin pandemiyle birlikte daha düşük çıkacağı endişelerini hatırlattı. Ancak pandemi sonrası özel araçlara olan talep artışına dikkat çeken Bozkurt, bu ortamda 730-750 bin bandında bir Pazar büyüklüğünün olabileceği kanaatinde. Pandemi nedeniyle duran fabrikaların talebi karşılamakta güçlük çektiğini söyleyen Bozkurt “Eğer markalar artan talebi karşılayacak şekilde ülkeye araç getirebilirse, 750 binli rakamlar da yukarı yönlü değişebilir. Ancak bu süreçte en azından 2021’in ilk çeyreğine kadar bu süreç devam edecektir” dedi.
Ali Haydar Bozkurt, Toyota olarak bu yılı 42 binlerde araç satışı ile tamamlamayı beklediklerini sözlerine ekliyor.
Türkiye lansmanı dijital ortamda gerçekleştirilen Yeni Toyota Hilux; yeni ınvincible versiyonu ve çok daha geliştirilmiş araç dinamikleriyle birlikte lansmana özel 252 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. İlk kez tanıtıldığı 1968’den bu yana en çok tercih edilen pick-up unvanına sahip Hilux’ın lansmanında konuşma yapan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, pick-up segmentinin çok rekabetçi bir segment olduğunu belirtti. Bozkurt şöyle devam etti:
"Hilux yenilmez ve durdurulamaz kimliği ile kendini kanıtlayan ve çok tercih edilen bir model. Yeni Hilux’ın güçlü duruşu ve konforuyla bu potansiyeli çok daha yukarıya taşıyacağına inanıyoruz. Avrupa’daki emisyon normlarına uyan Hilux ile bugüne kadar 52 bin 155 adetlik satış gerçekleştirdik. Yeni Hilux için 2020 sonuna kadar 1000’e yakın, 2021 yılında ise 3.500-4.000 adetlik satış hedefimiz var. Hafif ticari araç segmentinde Hilux ile yer alırken, gelecek yıl da CDV modelimiz olan Proace City’nin ürün gamımıza katılmasıyla hafif ticari araç pazarında iddiamızı güçlü bir şekilde ortaya koyacağız."
SUV PAZARINDAN PAY ALIYOR
Pick-up segmentinin SUV pazarından da pay almaya başladığını sözlerine ekleyen Bozkurt “Yeni Hilux Invincible modelinde SUV’da bile olmayan özellikler var. SUV kitlesinden pick-up’a doğru bir kayma yaşanacaktır. Şehirde de SUV konforunu Hilux’ta hissedenler günlük kullanım için bu modelimizi tercih edeceklerdir. Bu amaçla tasarımının yanı sıra yüksek konforu ve donanımlarıyla dikkat çeken Yeni Hilux’ların yüzde 70’lere yakını üst donanımlı Invincible ve High-Cruiser versiyonlarından oluşacak. Perakende satışlarda ise Invincible versiyonu satışlarımızın yüzde 50’den fazlasını oluşturur” şeklinde konuştu.
TALEP KARŞILANAMIYOR
Otomotiv pazarı ile ilgili de değerlendirmelerde bulunun Ali Haydar Bozkurt, yıla girerken 550 binlerde olan toplam pazar beklentisinin pandemiyle birlikte daha düşük çıkacağı endişelerini hatırlattı. Ancak pandemi sonrası özel araçlara olan talep artışına dikkat çeken Bozkurt, bu ortamda 730-750 bin bandında bir Pazar büyüklüğünün olabileceği kanaatinde. Pandemi nedeniyle duran fabrikaların talebi karşılamakta güçlük çektiğini söyleyen Bozkurt “Eğer markalar artan talebi karşılayacak şekilde ülkeye araç getirebilirse, 750 binli rakamlar da yukarı yönlü değişebilir. Ancak bu süreçte en azından 2021’in ilk çeyreğine kadar bu süreç devam edecektir” dedi.
Ali Haydar Bozkurt, Toyota olarak bu yılı 42 binlerde araç satışı ile tamamlamayı beklediklerini sözlerine ekliyor.