DeFacto'nun hedefi: 2026’ya kadar 500 yeni mağaza açacağız
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

2026’ya kadar 500 yeni mağaza açacağız

3 Nisan 2022 | 19:20:50
Haberler, Özel Haberler, Söyleşi
A A
0
2026’ya kadar 500 yeni mağaza açacağız
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Yerli ortakların ocak ayında Templeton’un hisselerini geri aldığı DeFacto, ciroda hedef büyüttü. Bu yıl yurtdışı ve online satışların da katkısıyla 14 milyar TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “2026’ya kadar 500 yeni mağaza açacağız” diyor.

SİBEL ATİK satik@ekonomist.com.tr

20 Mart – 2 Nisan 2022 tarihli sayıdan

Tekstil sektöründe üretim tarafında 57 yıllık bir deneyimle yatırımlarını sürdüren DeFacto, bu yıl ciroyu ikiye katlamayı hedefliyor. 15 bin çalışanla yıllık 130 milyon adet ürün üreterek satışını gerçekleştiren marka, özellikle yeni pazarlara açılarak büyümeyi hızlandırmayı amaçlıyor.

Yılbaşında önemli bir adımla ortaklık yapısı değişen marka, bu yıl 14 milyar TL ciroya ulaşmayı planlıyor. 2015 yılında Templeton Fonu markanın yüzde 8 hissesini satın alarak DeFacto’ya ortak olmuştu.

Yedi yılın ardından fonun hisselerini satın aldıklarını aktaran DeFacto CEO’su İhsan Ateş, global marka olma yolunda önemli adımlar attıklarını söylüyor.

Yeni dönemde markanın satışlarında yurtdışının payını daha da artıracaklarını kaydeden Ateş, hem online hem mağaza yatırımlarına aralıksız devam edeceklerini ifade ediyor.

2026 yılına kadar 500 mağaza daha açmak üzere yatırımlar yapacaklarını belirten Ateş ile markanın yeni dönem hedeflerini konuştuk.

Öncelikle 2021 yılını ciro, büyüme ve ihracat gelirleri açısından değerlendirir misiniz?

Sektörümüz açısından zor ama DeFacto adına başarılı geçen bir yılı geride bıraktık. 2021 yılının 56 gününde mağazalarımızı kapatmak zorunda kaldık. Buna rağmen yıl sonu rakamlarımız beklenilenin üzerinde.

Tüm satış kanallarımızda, 93 ülkede, 30 bini aşkın çeşitte 130 milyonun üzerinde ürün satışı gerçekleştirerek yılı 7,5 milyar TL ciro ve yüzde 80’in üzerinde büyüme ve 1 milyar 27 milyon EBİTDA ile kapattık. Cironun
yüzde 45’i ise ihracattan geliyor. Büyümemizi bu yıl da devam ettirmeyi hedefliyoruz.

Bu yıl için büyüme hedefiniz nedir?

2021’deki başarı grafiğimizi bu yıl da sürdürme hedefindeyiz. Yeni yıldan büyüme beklentimiz yüzde 90. Ciro hedefimiz 14 milyar TL. Çok kanallı perakendecilik uygulamalarımızla büyümemizi sürdüreceğiz.

Ciromuzun yüzde 45’i yurtdışı satışlardan geldi. 2026 yılında bu oranı yüzde 70’e ulaştırmak ve 2026 yılında 1 milyar dolar ihracat hedefimiz için bu yıl bu alanda en az yüzde 15 artış bekliyoruz.

Mağazalaşma anlamında nasıl bir dönem geçirdiniz?

Geçen yıl markamızın globalleşme yolculuğu için önemli adımlardan birini Almanya’da ilk mağazamızı açarak attık. Berlin’de akıllı mağazamızı açtık. Mağaza sayımıza baktığımız zaman adet olarak büyümek yerine verimsiz lokasyonlardaki küçük mağazalarımızı kapatarak farklı lokasyonlarda daha büyük mağaza açılışları yapmak yönünde aksiyonlar aldık.

Global standartlara sahip fiziksel mağazalarımızda, lokal ihtiyaçları gözeterek müşterilerin beklentilerini karşılamak için one stop shop mağazacılık anlayışıyla çalışıyoruz. 2021’de 10 ülkede 23, yurtiçinde ise 14 yeni mağaza açtık, toplam mağaza sayımızı 504’e ulaştırdık.

Bunun 304 tanesi yurtiçinde, diğerleri yurt-dışında. 2026 yılında 180 ülkede fiziksel ve online olarak varlık göstermeyi hedefliyoruz. Gelişmekte olan pazarlarda hali hazırda etkin rol oynuyorduk, geçtiğimiz yıl gelişmiş pazarlarda da yerimizi aldık.

Mağaza tarafında yeni yatırımlar olacak mı?

Evet, yatırımlarımız devam ediyor. Önümüzdeki beş yılda 500 mağaza açma hedefimiz var. Her yıl ortalama 100 mağaza açmayı planlıyoruz. Mağazalarımızın yüzde 80’i yurtdışı olacak.

Peki online satışlarda durum ne oldu?

2019’da e-ticaretin cirodaki payı yüzde 3 idi. Bu payı 2021’de yüzde 20’ye ulaştırdık. Bu oranı 2026 yılında yüzde 50’ye çıkarmayı öngörüyoruz. Tüm yeniliklerimizi müşterilerimizin talepleri ve ihtiyaçlarını gözeterek tasarlıyor ve hayata geçiriyoruz. Pandemide aldığımız yeni kararlar var. Mesela dijital alt markalar oluşturduk.

DeFacto Kids, DeFactoFİT, DeFacto Coool, DeFacto Plus, DeFacto Modest ve Fall in Love gibi alt markalarımız var. Bu alt markalar cirodan çok önemli pay aldılar ve almaya devam ediyorlar. Dolayısıyla hem ülke sayısını artırıyor olmamız hem alt markalar hem de online kanallardaki büyümemiz bize ortalamanın üzerinde bir büyüme performansı katıyor.

E-ticaret boyutu hızlandı. Yurtdışına gelecek olursak orada online satışlar ne durumda?

Aslında biz pandemiye girdiğimizde 35 ülkedeydik. Pandemiden sonra 93 ülkeye çıktık. Online satış yaptık. Dolayısıyla şunu gördük, online dünyaya yayılmak çok hızlı oluyor. Örneğin yarın Kanada’da satışa başlayalım diyoruz, akşam bu ülkede satışa başlayabiliyoruz.

Offline tarafta, mağazacılıkta ise buna bugün karar verseniz bile 1-2 yıl sonra yapabiliyorsunuz. Online tarafta daha az yatırımla bunu gerçekleştirmeniz mümkün. Online, bizler için hızlı büyüme ve dünya markası olma adına büyük fırsat olarak önümüze çıktı.

“UKRAYNA KRİZİNDE SAĞDUYU KAZANACAKTIR

Ukrayna’da 13, Rusya’da 16 ve Belarus’ta 13 mağazası bulunan markanın Rusya-Ukrayna savaşından nasıl etkilendiği konusunu sorduğumuz İhsan Ateş şunları aktarıyor: “Ukrayna’daki mağazalarımızı güvenlik tedbirleri nedeniyle 24 Şubat günü kapattık.

Rusya operasyonlarımız ise bu süreçten etkilenmedi. Hatta bazı global markaların çekilmesi bizim cirolarımızı artırdı diyebiliriz. Globalleşme stratejimiz içinde Batı Avrupa pazarı önemli bir yer tutuyor. Bu konjonktürde yönümüzü Batı Avrupa’da derinleşme üzerine devam ettiriyoruz.

Savaşın ise uzamamasını temenni ediyorum. Bu uluslar aslında aynı coğrafyanın insanları. Yıllarca beraber yaşayan insanlar ve bir şekilde uzlaşı yakalayıp barışçıl bir çözüm bulacaklarına inanıyorum. Sağduyu galip gelecektir. Çünkü iki taraf halkının bu savaşın devam etmesi konusunda istekli olmadığını biliyorum.”

HADIMKÖY’DE DEPO KURDU

Online satışlara hizmet etmek üzere İstanbul’da sadece depo yatırımını devreye alan DeFacto, Hadımköy’de 45 bin metrekarelik bir depo kurdu.

Ana depoları Çerkezköy’de yer alan marka, bu yeni depoyla online satışlardaki artışı sürdürülebilir kılmayı hedefliyor. İhsan Ateş, online satışların 2026 yılında ciroda yüzde 50’ye yükselmesini istediklerini söylüyor.

 

Etiketler: DefactoManşet
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Şirketler enerjilerini fabrika çatılarına taşıyor

Sonraki Haber

Melek ağların 2022 planları: Hangi alanlara ilgi yoğun? Şirketlerde neler ararlar?

Benzer Haberler

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı
Borsa

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

11 Ağustos 2022
Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu
Haberler

Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

10 Ağustos 2022
Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var
Haberler

Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

10 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)
Haberler

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

10 Ağustos 2022
Küresel piyasalar, tedarik sıkıntılarıyla karışık seyrediyor
Haberler

ABD’de beklentilerin altında kalan enflasyon piyasalarda risk iştahını artırdı

10 Ağustos 2022
Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı
Haberler

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı

10 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı
Haberler

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı

10 Ağustos 2022

Gözde Yeniova Saylak gyeniova@ekonomist.com.tr Teknoloji ve aksesuar pazarında 25 yıllık tecrübesi bulunan Aztek Teknoloji, halka arz oluyor. Aztek Teknoloji’nin halka...

Daha fazla oku

ABD’de enflasyon beklentilerin altında kaldı

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

Elon Musk, Twitter nedeniyle 6,88 milyar dolarlık Tesla hissesi sattı

Libya’nın milyar dolarlık inşaat firmaları İstanbul’a geliyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

11 Ağustos 2022
Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

10 Ağustos 2022
Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

10 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

10 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

Dünya

Almanya’da enflasyon yüzde 7,5 oldu

Almanya'da temmuz ayında enflasyon enerji fiyatlarındaki artışın etkisiyle yüzde 7,5 seviyesinde belirlendi. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), ülkenin temmuz ayı...

10 Ağustos 2022
CHP’li Akın elektrik üretiminde kullanılan doğal gaz zammını eleştirdi
Dünya

AB’nin doğalgaz planı yürürlükte

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin, Rusya'dan akışın kesintiye uğraması ihtimaline karşı hazırladıkları doğalgaz tüketimini yüzde 15 azaltma planı yürürlüğe girdi. AB...

10 Ağustos 2022
Aşıdan sonra ilaç da yolda: İnsan denemelerine başlandı
Dünya

İlaç devi Pfizer’dan 5,4 milyar dolarlık satın alma

Amerikan ilaç şirketi Pfizer, ilaç üreticisi Global Blood Therapeutics'i 5,4 milyar dolara satın almak için anlaşmaya vardı Wall Street Jpurnal'da...

8 Ağustos 2022
Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 
Dünya

Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 

Çin Dışişleri Bakanı Vang Yi, ABD'ye, Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi'nin Tayvan'ı ziyaretinin sebep olduğu, Çin ordusunun Ada çevresinde başlattığı...

6 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.