Satın alma için fırsat kolluyoruz

Satın alma için fırsat kolluyoruz

İpekyol, Twist ve Machka markalarıyla faaliyet gösteren ve 1 milyar TL ciroya sahip olan Ayaydın Grubu, yerli bir markayı daha bünyesine eklemek istiyor. Ayaydın Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, “İyi bir fırsat bulursak hemen safın alırız” diyor.

SİBEL ATİK
[email protected]

Perakende sektöründe kadın giyim alanında faaliyet gösteren ve İtalyan Miroglio’nun 2008 yılında ortak olduğu Ayaydın Grubu, marka satın almak için fırsat kolluyor. İpekyol, Twist ve Machka markalarına yerli ve tüketicilerin bildiği bir markayı eklemek isteyen grup piyasa araştırması yapıyor.

Pazar payını ve 1 milyar TL’yi bulan cirosunu satın almayla hızlı büyütmeyi planlayan grup 2020’de aksiyona geçecek. Ekonomideki gidişata bakılırsa varlık fiyatlarındaki gerilemenin bir süre daha devam edeceğini ve biraz daha zamana ihtiyaç olduğunu belirten Ayaydın Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, “İyi bir fırsat bulursak beklemeden hemen alırız” diyor.

Grubunuz açısından 2019 nasıl geçiyor? Ciro, büyüme ve kârlılıkta hangi noktaya geldiniz?
2019 yılını yaklaşık yüzde 25 civarında büyümeyle kapatacağız. Türkiye genelinde 2 bini aşkın çalışanımıza istihdam sağlıyor, mağazalarımızın bulunduğu noktaları artırmaya yönelik yaptığımız yatırımlara devam ediyoruz.

Biz bu dönemde mağazalarımızda tedarik zincirini çok iyi yönettik, stokta ürün bırakmadan yolumuza devam ettik. Öyle bir dönem ki, ürün planlamanızı doğru yapmazsanız stoktaki mallar nedeniyle belki de yılı para kazanamadan kapatabilirsiniz.

Biz, üretim, tedarik ve mağazalarımızın taleplerini çok iyi yönettik. Talebe göre üretime yön vererek paramızı stokta tutmadık. Operasyonlarımızı günlük takip edip yönettik. Yoksa yüzde 25 büyüme mümkün olmazdı.

Yerlide yeri geldi eksiye düştüğümüz zamanlar oldu. Fakat yabancıya satışlarımız geçen yıla göre yüzde 80 civarında artış gösterdi. Biz bu doğrultuda büyümemizi sürdüreceğiz.

2020 için nasıl bir büyüme planınız var?
Gelecek yıl da yüzde 25 bandında büyüme öngörüyorum. Büyüme stratejilerimizi hem yurtiçine hem de yurtdışına odakladık. Bu yıl olduğu gibi 2020’de de e-ticaret yatırımlarına devam edeceğiz. Yeni mağazalar, sistem, altyapı ve dijitalleşme alanlarında 25 milyon TL’lik yatırım yapacağız.

Mazağa yatırımlarınızı nereye yapacaksınız?
İpekyol, Twist, Machka markalarıyla yurtiçinde 237 mağazaya ulaştık. Yurtdışında ise şu anda 45 mağaza ile faaliyet gösteriyoruz. 2019 yılını yurtdışında 50 mağaza ile kapatmayı hedefliyoruz.

2020’de ise 20 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Karaköy’de yer alan Galataport’ta sadece üç markamızla ve ciddi bir metrekareyle yer alacağız. Oraya ciddi bir turist ilgisi bekliyoruz. İzmir İstinyepark AVM ise Eylül 2020’de açılacak. Burada da yine büyük metrekareyle yer alacağız.

Bu süreçte kapatacağınız mağazalar olacak mı?
Yeni mağaza açılışlarımız devam edecek ancak yeni AVM olarak artık doyum noktasına geldiğimizi düşüyorum. Ömrünü doldurmuş bazı AVM’lerde çok ciddi trafik düşüşünden dolayı bizlerin de kapatacağı mağazalar olacaktır.

Fakat dediğim gibi mağaza sayısı olarak büyümeye devam edeceğiz. Biz zarar etmeyen ve çok kârlı olmasa da kendi kendini idare eden mağazaları kapatmıyoruz. Ciddi bir harcamayla açtığımız için kendini çeviren bir mağazayı kapatmak istemiyoruz.

Yurtdışında mağazalaşma süreci nasıl ilerleyecek?
Gittiğimiz her ülkede perakendeyi en iyi yapan grupların kapısını çalıyoruz ve beş yıllık büyüme planları yapıyoruz. Bu yıl yurtdışında 50 mağazaya ulaşacağız. Suudi Arabistan, Bahreyn, Kuveyt, Katar, Dubai, Azerbaycan, Lübnan, Kazakistan ve Romanya’da yer alıyoruz.

Bu pazarlarda büyümeye devam ediyoruz. 2020’de Mısır, Gürcistan ve Rusya pazarlarına da giriş yapacağız. Rusya’da beş yılda en az 50 mağaza ile yerimizi alacağız. Orada çok büyük bir potansiyel var. Sonrasında ise Balkanlar ve Avrupa’ya açılabiliriz.

Türkiye ekonomisinin içinde bulunduğu durum nedeniyle yabancı yatırımcı iştahının az olduğu bir süreç yaşanıyor. Yabancı ortağınız çıkmayı düşünüyor mu?
Söz konusu değil, hatta bize pazar payımızı büyütme yönünde telkinleri var. Şirket alalım ve ciromuzu katlayalım istiyorlar.

Bu yönde bir girişim var mı?
Yaklaşık 7-8 aydır önümüzdeki fırsatları ciddiyetle değerlendiriyoruz. Dedikodusu olmayan ve pazar payımızı büyütecek bir marka arıyoruz. Battı batacak denen markalarla işimiz olmaz. Kendi alanımızda üretim yapan, ciddi bir mağaza ağı olan ve tüketici tarafından bilinen bir yerli markayı alarak ilerlemek istiyoruz. Hızlı yol almak için bildiğimiz alanda yürüyeceğiz.

Satın alma için görüştüğünüz marka var mı?
Şu an izliyoruz. Piyasalardaki varlık değerinin daha da düşmesini bekliyoruz. Yılbaşını bekliyoruz, açıkçası daha gidecek yol var. Değerlerdeki düşüşün süreceğini öngörüyorum ve biraz daha bekleyeceğiz. Fakat iyi bir fırsat çıkarsa beklemeden hemen alırız.

Üretimde maliyet yönetiminde nasıl bir yol izlediniz?
Döviz kurlarındaki ani iniş ve çıkışları göz önünde bulundurduğumuzda, genel anlamda tüketici güveni ve satışlarda durulma dönemine girildi.

Maliyetlere baktığımızdaysa, tüketicinin alım gücünün azalmasından dolayı maalesef döviz değişkenliğini tam olarak fiyatlarımıza yansıtamadığımızdan kârlılığımıza negatif yönde etkisi bulunuyor. Bu etkileri minimuma indirmek için, finansal ürün olan forward yöntemiyle kendimizi korumaya çalışıyoruz.

“TL KİRA KARARI PERAKENDECİLERİ KURTARDI”
“AVM’ler ve biz perakendeciler arasındaki kira konusu, iki tarafın da önemle üzerinde durması gereken bir konu. Her iki taraf da aynı geminin içinde ‘kazan-kazan’ formülüyle hareket etmeli.

Son çıkan yasa, sektöre giderler konusunda pozitif bir etki sağlamış durumda. Bundan sonraki süreçte de her iki tarafın piyasa koşullarına göre karşılıklı anlayış içinde hareket edeceğine inanıyorum. Birbirimize iyi bakmamız lazım. Bu karar perakendecilerin hayatını kurtardı.

Binlerce yerli marka var. Bu markaların batması kime yarar? Bu karar bütçelerimizi rahatlattı.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap