Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Talya Bilişim, yurtdışı atağına kalkacak

17 Aralık 2019
Talya Bilişim, yurtdışı atağına kalkacak

Türkiye'nin en büyük otellerinin de arasında bulunduğu 4 bine yakın otel tarafından kullanılan 'Elektra' yazılımının ve 200'e yakın sağlık kurumunda kullanılan 'Medisof' yazılımlarının sahibi Talya Bilişim, yeni dönemde yurtdışı faaliyetlerini artırmaya hazırlanıyor Talya Bilişim Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal, "Yeni yıl bizim için yaygınlaşma yılı olacak.





Aram Ekin Duran
eduran@ekonomist.com.tr





Gündemimizde öncelikle Afrika, sonrasında Balkan ülkeleri var" diyor. Türkiye'de e-dönüşüm konusunda farkındalığı en yüksek sektörlerin başında bilişim sektörü geliyor.





Sektör oyuncuları yeni dönemin şifrelerini çözmekte ve yeni iş yapış ve yönetim biçimlerini kendi kurumlarına adapte etmek konusunda adeta özel sektör içerisinde öncü rol oynuyorlar.





Bu yönde hareket eden şirketlerden biri de turizm ve konaklama sektörüne yönelik çözümler üreten Ankara merkezli Talya Bilişim.





Şirketin hizmetlerini ve yeni dönem hedeflerini Talya Bilişim Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal ile konuştuk. Sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:









Kısaca şirketinizden bahsedebilir misiniz?
Talya Bilişim'in temelleri 1993 yılında Ankara'da atıldı. Bugün 'Elektra' markasıyla bilinen, aralarında Türkiye'nin en büyük otel ve otel zincirlerinin bulunduğu 4 bine yakın otel tarafından kullanılan pazarında açık ara lider konumda olan bir yazılıma dönüştü.





2005 yılında sağlık sektörüne de girmeye karar vermemizle beraber hastane yazılımımız 'Medisoft'tu geliştirmeye başladık.





Medisoft da bugün 200'e yakın sağlık kurumu tarafından kullanılıyor. Şirketimizde yüzde 80'i teknik olmak üzere toplam 96 kişi çalışıyor. Ankara, İstanbul, Antalya ve Londra ofislerimizle hizmet vermeye devam ediyoruz. 2019'da yüzde 22 büyüdük, 2020'de yüzde 28 büyümeyi hedefliyoruz.





Müşterilerinize ne gibi hizmetler veriyorsunuz?
Ürettiğimiz yazılımlar turizm ve/veya sağlık sektöründeki bir tesisin tüm operasyonunu elektronik ortamda yürütmesini sağlayacak kapsamda tasarlanıyor. Amacımız hizmet verdiğimiz işletmenin dijitalleşme sürecindeki yazılım ihtiyaçlarında tek firmayla muhatap olmasını sağlamak.





Bu kapsamda önce ihtiyaç analizi, akabinde kurulum ve kullanım planlaması yapıyor ve programların tesiste devreye alınma sürecini beraber gerçekleştiriyoruz. Satış sonrası destek hizmetlerimiz uzaktan erişimle online, telefonla veya yerinde hizmet şeklinde olabiliyor.





Turizm ve konaklama sektörüne yönelik uygulamalarınız nelerdir?
Turizm teknolojileri konusunda Türkiye'de her zaman öncü olduk. Elektraweb, online yetenekleri çok gelişmiş bir program. İçinde Online rezervasyon motoru ve kanal yönetimi beraber geliyor.





Bu sayede otel, kendi web sitesinden, Booking, Expe-dia vb. tüm online satış kanallarından ve kapıdan gelen misafirden eş zamanlı rezervasyon alarak oda envanterini en verimli şekilde yönetmiş oluyor.





Hatta Elektraweb, sahip olduğu yapay zeka uygulaması sayesinde, çevredeki otellerin fiyat ve doluluk durumlarıyla karşılaştırma yaparak otelciye satış fiyatı önerilerinde de bulunuyor.





Bunların yanı sıra misafir girişindeki check-in sürecini hızlandıran Kimlikokur, internet güvenlik ve loglama çözümümüz iSafe, teknik servis, arıza takibi ve iş yönetimi modülümüz OPEX, Seyahat Portalı çözümümüz Travelaps ve yurtdışında lanse ettiğimiz otel yönetim sistemi yazılımımız EasyPMS de turizm sektörüne yönelik sunduğumuz çözümlerin arasında yer alıyor.





Dijital dönüşümün şirketlere nasıl bir katkısı oluyor?
Dijital dünya, son tüketicinin satın alma kararlarında ve yöntemlerinde önemli farklılıklar yarattı. Bu durum, pazarlama ve satış yöntemlerinin de değişmesine neden oldu.





Turizm sektöründe dijital dönüşümün gücünü kavrayamayan otellerin ve acentelerin piyasadaki etkilerini nasıl yitirdiklerine şahit oluyoruz. Türk turizminde son yıllarda yaşanan gelişmeler otellerin kendi markalarına yatırım yapmanın ne kadar hayati olduğunu anlamalarını sağladı.





Biraz önce bahsettiğim online satış ve gelir yönetimi uygulamalarımızı kullanan otellerimizin rezervasyonlarında yüzde 20, gelirlerinde yüzde 35 in üzerinde artış olduğunu gözlemledik.





Faturalama süreçlerindeki dönüşüm de bir diğer tasarruf ve verimlilik artışı sağlayan konu. Elektronik fatura ve irsaliye uygulamaları hem zaman, hem saklama, hem de yönetme anlamında çok ciddi kolaylık sağlıyor.





Şüphesiz en önemlisi de kağıt harcamayarak doğayı koruyor olmak. Dijital dönüşümdeki stratejik ortağımız eFinans ile baştan beri devam eden güzel bir işbirliğimiz var.





Önümüzdeki dönemde yeni projeleriniz var mı, bunlardan bahsedebilir misiniz?
2020 bizim için Elektraweb'in ve Eas-yPMS'in yaygınlaşma yılı olacak. Mart'ta Berlin'de ITB, Haziran'da Amerika'da HiTEC fuarları başta olmak üzere, uluslararası fuarlarda ülkemizi temsil etmeye devam edeceğiz.





Yurtdışında büyüme hedefiniz nedir?
Talya Bilişim olarak uzun süredir yurtdışı pazarlarda faaliyet gösteriyoruz. Tüm markalarımız üzerinden gidersek İngiltere, Belçika, Almanya, Hollanda, İran, Tayland, İtalya, Azerbaycan, Rusya, Somali, Kıbrıs gibi ülkelerde ürünlerimiz kullanılıyor.





Azerbaycan'daki otel sayımız 50'yi aştı. Yakın zamanda Karayipler'de 380 odalı bir beş yıldızlı otelde kuruluma başlayacağız. Gündemimizde öncelikle Afrika, sonrasında Balkan ülkeleri var.





"ANAHTAR TESLİM ÇÖZÜME YÖNELİN"
"Dijital dönüşüm için yol haritası, şirket içindeki süreçleri iyi tanımlamış olmakla başlıyor. Sonrasında yol arkadaşı olarak doğru firmaları seçmek önemli. Bunun için de her zaman bütüncül bakış açısına sahip, anahtar teslimi çözümler sunanlara öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum.





Dijitalin olmazsa olmazı durumundaki yatay ve dikey entegrasyonların kolay ve sorunsuz ilerlemesi için, web teknolojilerinin tercih edilmesi doğru olur.





Şirketteki bilişim sistemlerinin Cloud (Bulut) ortama taşınmasının bir an önce gündeme alınması bunun için doğru ürün-hizmet seçiminin yapılması en öncelikli konular olmalı."


0


  • ALTIN GRAM - TL 2489,45 1,07%
  • ALTIN ONS 2380,44 0,81%
  • BIST 100 9530,47 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,276 -0,066%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37513 -0,14958%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,26 0,1011%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5259 0,4394%
  • EURO/DOLAR 1,0683 0,0932%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7507 0,5416%
  • STERLIN/DOLAR 1,24671 0,108%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL