Türkiye’de 12 yeni otel açacağız - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Levent Gökmen Demirciler

Türkiye’de 12 yeni otel açacağız

Pandemide ağır yara alan turizm sektöründe büyüme planları yapanlar da var. Türkiye’nin grup için çok önemli bir büyüme pazarı olduğunu söyleyen Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, üç yıl içinde 12 yeni otel açacaklarını söylüyor.

6 Kasım 2020 | 11:43:02
Levent Gökmen Demirciler, Özel Haberler, Söyleşi
A A
0
Türkiye’de 12 yeni otel açacağız
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Pandemide ağır yara alan turizm sektöründe büyüme planları yapanlar da var. Türkiye’nin grup için çok önemli bir büyüme pazarı olduğunu söyleyen Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, üç yıl içinde 12 yeni otel açacaklarını söylüyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

1 – 14 Kasım 2020 tarihli sayıdan…

Turizm sektörü küresel anlamda pan-deminden en büyük yarayı alan sektör olarak öne çıktı. Sınırların kapatıldığı, insanların evlerine hapsolduğu, işlerin evden yürütülmeye başlandığı bu dönemde seyahatler de yok denecek kadar azaldı.

Otellerin bir kısmı uzun bir dönem kapalı kalırken, bir kısmı da hiç açılmadı. Ancak bu süreçte yatırım planları yapanlar da var. Bunlardan biri de dünya çapında 90 ülkede 9 binin üzerindeki oteli ile faaliyet gösteren ve 2019 yılında toplam 2,5 milyar dolar ciro yapan Wyndham Hotels & Resorts.

Dünyanın en büyük turizm zincirlerinden biri konumunda olan Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile turizm sektörünü ve grubun Türkiye planlarını konuştuk.

İçinde bulunduğumuz dönemde turizmde neler öne çıktı? Krizden çıkış sizce nasıl olacak?

Misafir güvenini güçlendirmek, pandeminin seyahat üzerindeki etkilerinin üstesinden gelebilmek için büyük önem taşıyor. Salgının etkilerinin pazarlara ve zaman dilimine göre değişiklik gösterdiğini, salgının seyri ve buna bağlı olarak yerel düzeyde atılan adımlardan da etkilendiğini göz önünde bulundurmak gerek. Ülkelerin seyahat rejimlerini düzenli olarak güncellediği dinamik bir süreç yaşanıyor. İyileşme süreci kısa mesafe koşusundan ziyade, bir maraton olacak. Bu süreç bazıları için hızlı, bazıları için biraz daha zaman alacak.

Kaldığımız yere dönüşte, misafirlerimiz ve markalı otellerimizin sahiplerinin güvenliği ve onlarla olan önemli ilişkilerimize odaklanmalıyız. Burada esas olan seyahate duyulan güveni tekrar inşa etmek, kendilerini seyahat etmeye tekrar hazır hissettiklerinde bizim de onları karşılamak için burada olacağımızı bilmelerini sağlamak.

Türkiye operasyonunuzda durum nedir?

Türkiye genelindeki otel ortaklarımıza destek sağlıyoruz. Türkiye’deki otellerimizin bazıları faaliyetlerine ara vermedi ve kapasitelerini temel hizmet görevlilerine konaklama sağlamak için seferber edenler de oldu. Diğerleri ise ya bir süre kapalı kalıp tekrar açıldı ya da zamanı geldiğinde misafirlerini ağırlamak için hazırlıklarını sürdürüyor. Eylül ortası itibarıyla Türkiye’deki otellerimizin neredeyse yüzde 90’ı açık.

Pandemi büyüme planlarınızı nasıl etkiledi? Türkiye’de kaç otel açmayı planlıyorsunuz?

Türkiye bizim için çok önemli bir büyüme pazarı. Amerika kıtaları dışında ilk La Quinta markalı otelimizi 2019 sonunda Türkiye’de açmıştık. Bu yaz Bodrum ve Giresun’da olmak üzere iki yeni La Quinta oteli açtık. Türkiye’de halihazırda 80’in üzerinde otel bulunan portföyümüze yeni oteller ekleme hedefimiz sürüyor. Önümüzdeki üç yılda 12 otel daha açacağız. Türkiye’deki varlığımızı daha da genişletmek için mevcut ve yeni ortaklarımızla sürekli çalışıyoruz.

Wyndham için Türkiye’nin şu dönemde önemi arttı ya da azaldı mı?

Türkiye bizim için her zaman özel öneme sahip bir ülke oldu ve öyle olmayı kesinlikle sürdürecek. Wyndham’ın İstanbul’daki bölgesel merkezinde görev alan ekibimiz 2015 yılından bu yana otel ortaklarımıza destek sağlıyor. Türkiye de dahil olmak üzere Avrupa genelindeki operasyon liderlik kadromuzu yeni bir Türkiye bölge direktörlüğü pozisyonuyla daha da güçlendirdik.

Wyndham Hotels & Resorts olarak pandemi sürecini nasıl yönetiyorsunuz?

Bu yıl Count on Us (Bize Güvenin) adlı girişimimizi EMEA bölgesiyle buluşturduk. Bu uzun vadeli ve çok yönlü girişimde; en iyi dezenfektanların otellerimizde düzenli kullanımı, yeni eğitim programları ve yönergeler, otel ortaklarımızın Covid-19 ile ilgili ülkelerinde getirilen düzenlemelere uyum sağlamasına destek olmak ve diğer adımlar yer alıyor.

Binlerce otel sahibimize sağladığımız önemli finansal desteklerin yanı sıra pandemi koşulları ortaya çıkar çıkmaz, politikalarımızı seyahat edenlere ve Wyndham Rewards üyelerimize daha fazla esneklik sağlayacak şekilde güncelledik. Wyndham Hotels & Resorts olarak amacımız seyahati herkes için
mümkün kılmak. Bu şimdi her zamankinden daha da büyük bir önem taşıyor.

Pandemi ile birlikte dijitalleşme çalışmaları hızlandı. Dijital çağda turizmdeki yenilikler neler olacak?

Teknoloji, müşteriye hizmet biçimlerimizle ilgili her şeyi değiştiriyor ve bu durum salgından önce de böyleydi. Ziyaretçiler kullandıkları her cihazda kişiselleştirilmiş ve kolaylaştırılmış bir deneyim arzuluyor. Bu talebe cevap verebilmek için ortaklarımız ve otellerimiz arasındaki bağlantıya, müşteri sadakatine ve dijital deneyimi geliştirmeye odaklanıyoruz.

Otel ortaklarımıza yüksek kalitede sistemler; sadakat, satış ve pazarlama kapasiteleri ve üst düzey teknolojili çözümlere erişim olanağı sunuyoruz. Count on Us (Bize Güvenin) girişimimiz çerçevesinde EMEA genelindeki tüm otel ekipleri için sanal ortamda eğitim uygulamaları da yürürlüğe girdi. Temassız ödeme sistemleri, dijital kiosklar yerine akıllı telefon uygulamalarının kullanımı, kağıt menüler yerine QR kodlu menülerin kullanımı önemli örnekler.

TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ NASIL DEĞİŞTİ?

”Covid-19’un dünyadaki seyahat eğilimlerinde ciddi bir etkisi oldu ve olmaya devam ediyor. Hijyenle ilgili beklentiler ve düzenlemeler giderek sıkılaşıyor. Otelcilerin tesislerinin temizlik ve sanitasyon süreçlerini düzenli olarak gözden geçirmesi ve güncellemesi artık norm haline gelecek.

Geçtiğimiz aylarda tüketiciler, satış ve iş ortaklarımız ile EMEA’daki Wyndham Rewards üyelerimizin katıldığı anketler düzenledik. Araştırmalara göre, detaylı hijyen uygulamaları konusunda tüketicilerin güveninin tam olması gerek. İşletmelerin misafirleri ve onlara hizmet eden personeli daha rahat, güvenli ve korunmuş hissettirecek şekilde hizmet sunmaya öncülük etmesi ve güven inşa etmesi çok önemli.

Sadakat programımız Wyndham Rewards üyelerimizin katılımıyla düzenlediğimiz duygu ve düşünce anketinin sonuçları, Covid-19 ile birlikte ortaya çıkmaya başlayan diğer bazı eğilimlere de işaret ediyor. Seyahat eğilimlerinden bazıları diğerlerinden daha uzun süreli olacak. Örneğin, evlerine yakın bir noktada kalmak insanları bir süre daha rahat hissettirebilir.

Ancak insanların dünyanın uzak köşelerine ilgisi her zaman devam edecek ve şartlar tekrar elverdiğinde buraları tekrar ziyaret etmeye başlayacaklar. İş yapma biçimlerimiz ve bazı alışkanlıklarımız daha uzun soluklu değişecek. Örneğin küçük ve orta ölçekli işletmeler, hızlı hareket edip yeni taleplere uyum sağlayıp yurtiçi seyahat talebini artırma, yeni müşteri segmentlerine cevap verebilmede önemli potansiyele sahip.”

 

Etiketler: Dimitris ManikisManşet2otelWyndham Hotels
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

İstanbul Havalimanı’na rüzgar önlemi

Sonraki Haber

Varank: Yılın üçüncü çeyreğinde güçlü bir ekonomik büyüme göstereceğiz

Benzer Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (13.8.2022)

13 Ağustos 2022
Oyun sektörüne metaverse dokunuşu
Haberler

Oyun sektörüne metaverse dokunuşu

11 Ağustos 2022
“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”
Haberler

“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”

11 Ağustos 2022
İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak
Haberler

İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak

11 Ağustos 2022
Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor
Girişim / Kobi

Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor

11 Ağustos 2022
37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak
Haberler

37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak

11 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…
Haberler

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…

13 Ağustos 2022

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "Üç gündür gördüğümüz bir şey var, kamu bankalarında bir rahatlama başladığı,...

Daha fazla oku

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

Bakanlıktan konut fiyatlarıyla ilgili açıklama var: Çalışma başladı…

Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Gıda fiyatlarının düşmesi için bu adımlar atılacak

İndirimli fiyatlar yarın başlıyor: Bakan Nebati’den açıklama var

14 Ağustos 2022
Elon Musk’tan 5.7 milyar dolarlık hisse bağışı

Elon Musk bu alışkanlığı sabah rutininden çıkarmak istiyor: Bir çok insan bunu yapıyor…

14 Ağustos 2022
Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

14 Ağustos 2022
Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

14 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’
Dünya

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’

İşten çıkartmaların ardından ağlayan bir fotoğrafını sosyal medyada yayınlayan CEO’nun bu hareketi, interneti adeta ikiye böldü. Bir CEO, şirketinde yaptığı...

13 Ağustos 2022
DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi
Dünya

DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi

Maymun çiçeğinin Kongo varyantının adı Tür I, Batı Afrika varyantı ise Tür II olarak değiştirildi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), maymun...

13 Ağustos 2022
Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor
Borsa

Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor

Çin'de devlete ait 5 şirket, New York Borsası'nda işlem gören hisselerini çekeceğini açıkladı. South China Morning Post'un haberine göre, China...

13 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

Johnson & Johnson (J&J), talk bazlı bebek pudrasını gelecek yıldan itibaren dünya çapında yapmayı ve satmayı bırakacak. Duyuru, sağlık devinin...

12 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.