Bist 100
9694,95
0,52%
Bist 100
Dolar/TL
32,516
-0,0946%
Dolar/TL
Euro/TL
34,783
-0,1437%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0697
-0,0514%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2427,69
-0,08%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Online alışverişte influencer etkisi: Instagram'dan alışverişte dikkat çeken rakamlar

12 Temmuz 2021 | 01:55
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 21:20
Online alışverişte influencer etkisi: Instagram'dan alışverişte dikkat çeken rakamlar
Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale gelirken her 5 kişiden 1'inin, Instagram üzerinden ürün tanıtımı yaparak para kazanan influencerlar veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden alışveriş yaptığı belirlendi.

AA muhabirinin, GfK araştırma şirketinin "Online Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması"ndan yaptığı derlemeye göre, araştırmaya katılanların yüzde 97'si internet kullandığını, her 10 kişiden 7'si de online alışveriş yaptığını belirtti.

Kadınların yüzde 74’ü online alışveriş yaparken bu oran erkeklerde yüzde 67’ye düştü.

EN YÜKSEK ORAN EGE BÖLGESİ'NDE


Coğrafi bölgelere bakıldığında yüzde 91 ile en yüksek orana sahip Ege Bölgesi’ni, yüzde 78 ile Marmara ve yüzde 77 ile İç Anadolu takip etti. Online alışveriş yapanların oranının en düşük olduğu bölge ise yüzde 49 ile Akdeniz oldu.

15-44 YAŞ GRUBU DAHA FAZLA ONLINE ALIŞVERİŞ YAPTI


Türkiye'de 15-44 yaş grubu, 45 yaş üstü gruba kıyasla daha fazla online alışveriş yaptı.

Online alışveriş yapan her 10 kişiden 4'ü e-ticaret sitelerini tercih etti. Erkeklerin yüzde 45’i bu kanalı kullanırken kadınlarda bu oranın yüzde 38’e düştüğü ortaya çıktı.

INSTAGRAM ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ ARTIYOR


Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale gelirken, online alışverişlerde Instagram üzerinden gerçekleşen alışveriş toplamda yüzde 58’i buldu.

YÜZDE 28 INSTAGRAM'DAKİ BUTİKLERLE DOĞRUDAN İLETİŞİME GEÇİYOR


Instagram kaynaklı alışveriş kanallarının başında yüzde 28 ile Instagram’daki butiklerle doğrudan iletişime geçmek yer aldı. Bu oran kadınlarda yüzde 38, erkeklerde yüzde 18 olurken, markaların Instagram reklamları veya paylaşımları üzerinden alışveriş yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 26 olarak belirlendi.

INFLUENCER'LARIN YÖNLENDİRDİĞİ LİNKLER


Online alışveriş yapan her 4 kişiden 1'i e-ticaret sitelerinin Instagram reklamları veya paylaşımları üzerinden, her 5 kişiden 1'i ise Instagram’daki influencer veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden ürün satın aldığını belirtti.

Instagram dışındaki alışveriş kanallarına bakıldığında online alışveriş yapanların yarısı markaların web sitelerini kullanırken, bu oran Akdeniz bölgesinde yüzde 67’ye ulaştı.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2427,69 -0,08%
  • ALTIN ONS 2322,28 0,02%
  • BIST 100 9694,95 0,52%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,938 0,088%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,3699 0,26202%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5015 -0,7159%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,516 -0,0946%
  • EURO/DOLAR 1,0697 -0,0514%
  • EURO/TURK LIRASI 34,783 -0,1437%
  • STERLIN/DOLAR 1,24504 0,0008%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL