Münferit seyahat trendi artacak - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler Özel Haberler

Münferit seyahat trendi artacak

21 Ocak 2021 | 10:12:53
Özel Haberler, Turizm
A A
0
Münferit seyahat trendi artacak
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Turizmde 50 yılı geride bırakan Dedeman, sektöre yön veren markalar arasında yer alıyor. Dedeman Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, ”Aşı çalışmalarının sonuç vermesi ve kısıtlamaların azalması ile münferit seyahatlerde ve büyük katılımlı organizasyonlarda artış olacak” diyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

27 Aralık 2020 – 10 Ocak 2021 tarihli sayıdan 

Türkiye’nin bacasız sanayii olarak da adlandırılan turizm sektöründe en köklü markalardan biridir Dedeman. Yarım asırlık turizm serüveninde sektöre yön veren Dedeman, bugün üçüncü kuşağın omuzlarında trendleri belirleme görevini sürdürüyor.

Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman ile turizm sektörünü ve Dedeman’ı konuştuk.

Turizm sektöründe 30 yıllık süreçte hangi dönüm noktaları yaşandı?

1983 sonrası turizm yatırımlarındaki teşvik ve özelleştirmeler, turizm gelirlerinin ve yabancı turist sayılarının da yükselmesini sağladı. Ardından 37 yılda yaşanan bazı olumsuzluklar sektörü büyük ölçüde etkiledi, dönüm noktaları oldu.

1999 İzmit Depremi, 2003’te İstanbul’da gerçekleşen terör saldırıları turizm sektörünü olumsuz etkiledi. 2000’lerde Suriye ile gelişen ilişkilerimiz, pasaportsuz karşılıklı seyahatlerin başlaması ile turizm hareketleri olumlu yönde gelişti. 2011’de Suriye’de başlayan halk gösterilerinin bastırılmasında yaşanan sorunlar, bu olumlu tabloyu tamamen bitirdi.

2003 sonrasında turizm sektörü kendisini toplamışken, 2013’te Gezi Parkı protestoları, 2015’te Rus uçağının düşürülmesi, 2016’da İstanbul Beşiktaş’ta yaşanan terör saldırısı turizmi olumsuz etkiledi. 2020 ise Covid-19 salgının olumsuz etkisiyle geçti.

Turizm faaliyetleri güven ve istikrar temeli üzerine kuruludur. Globalde bu unsurları sağlayamayan destinasyonların yerine, başka destinasyonlar ikame edilir. Özetle, 50 yılı aşkın süredir turizm sektörünün bir paydaşı olarak biliyoruz ki standartlarımızdan ödün vermeden işin algısını ve ülke değerlerini yükseltmeye devam etmeliyiz. Bu çaba bizi küresel ölçekte rakiplerimizin önüne geçirecektir.

Önümüzdeki dönemde büyümenizin ana unsurları neler olacak?

Güvenli Turizm Belgelendirme Programı’mız dünyadaki hijyen sertifikası programları arasında en iddialılardan biri. Bu başarı, turizm sektörüne uluslararası düzeyde rekabet avantajı sağlıyor.

Global anlamda yükselen münferit seyahat trendinin, önümüzdeki birkaç yıl daha da artacağını, Dedeman olarak sunduğumuz deneyim odaklı münferit tur paketlerinin öne çıkacağını öngörüyoruz.

Ana markamız Dedeman şemsiyesi altındaki Park Dedeman markamızla ekonomik standartlarda, odaklı servis prensibi ile iş insanlarına ulaşıyoruz. Bu markamızı özellikle Anadolu’da farklı şehirlerle buluşturacağız. Yeni nesil markamız Smart by Dedeman’ın veya benzer konseptlerin uygun yatırım ve işletme maliyetiyle büyümede önemli rol oynayacağını düşünüyoruz.

Gelecek 30 yılda sektörünüz ve Türkiye ekonomisinde nasıl bir değişim bekliyorsunuz?

Ülkemizin genç nüfusu, güçlü altyapısı, doğal zenginlikleri ve coğrafi konumu; sanayi, turizm ve tarım gibi güçlü sektörlerimizi de olumlu yönde etkileyecek, ekonomimiz önümüzdeki 30 yılda daha da güçlenerek istikrarlı büyümeye devam edecektir.

Teknolojik gelişmelere ve küreselleşmeye bağlı olarak, seyahat kavramının önümüzdeki 30 yılda çok daha kolay ve güvenli bir faaliyet olacaktır. Ülkemiz doğal güzellikleri, tarihi, kültürü, alternatif turizm çeşitliliği ve kaliteli konaklama altyapısı ile öncelikli ülkeler arasında yer alacaktır.

Pandemiye rağmen projelerinizi yürütüyorsunuz. Ne gibi çalışmalar yaptınız?

Pandemi sürecini hızlı ve doğru kararlar alarak başarılı bir şekilde yönettik. Otellerimizin bazılarının kapalı olduğu üç aylık dönemi fırsata çevirip, planladığımız birçok projeyi hayata geçirdik. Otellerimizde ‘Güvende Kal’ manifestomuzdaki önlemleri uygulayıp misafirlerimizi ağırlarken, teknoloji ve pazarlamada da yenilikleri takip ettik. Başlayan ve devam eden projelerimizi de sürdürüyoruz.

Yeni dönemde neler yapacaksınız?

Dedeman Hotels & Resorts International olarak dijitalleşmenin öneminin farkındayız ve aldığımız aksiyonların faydalarını pandemide de gördük. Temassız olarak misafirlerimizin resepsiyona uğramadan check-out yapacağı bir altyapı kurduk, yakında uygulayacağız. 50 yılı aşkın tecrübemiz, güçlü kadromuz ve sürdürülebilir stratejimizle uzun vadeli hedeflerimize odaklanıyoruz. Şubat 2021’de Park Dedeman Kastamonu’yu hizmete açacağız. 150 odası, 300 yatak kapasitesi ile bölgenin ilk ve tek uluslararası markalı oteli olacak.

Pandemi sonrasında turizmde trendler neler olur?

Güvenli konaklama kapsamında tesisin yaptığı çalışmalar ve sahip olduğu sertifikalar, misafirlerin otel tercihinde bugün olduğu gibi gelecekte de belirleyici olacak. QR kodu ile menü kullanımı, dijital check-in/check-out uygulamaları ve mobil uygulamalar, misafiri tanıma ve isteklerine cevap verme otomasyonları hayatımızın vazgeçilmezleri olacak.

Toplu taşıma araçları yerine bireysel araçlarla yolculuk, kitlesel turizm yerine küçük gruplar halinde tatiller, aile tatilleri, kısa hafta sonu tatilleri yerine, bir-iki ay gibi uzun dönemli konaklamalar yükselişini sürdürecektir.

2021 turizm sektörü açısından nasıl bir yıl olacak?

2021 daralan pazarda ciddi rekabetlerin yaşanacağı, güçlü ve güven veren markaların öne çıkacağı, değişimi okuyan ve ‘yeni normal’e adapte olan şirketlerin başarılı olacağı bir yıl olacak. Aşı çalışmalarının sonuç vermesi ve kısıtlamaların azalması ile münferit seyahatlerde ve büyük katılımlı organizasyonlarda 2021’in üçüncü çeyreğinde, en kötü ihtimalle son çeyrekte önemli oranda artış olacaktır. 2021 sonrası için oldukça umutluyuz ama bu yıl için sektörümüze yönelik desteklerin devam etmesi çok önemli.

2021 ajandasının beş gündem maddesi

1. Sürdürülebilir güvenli turizm

2. Müşteri odaklı hizmet anlayışı

3. Verimli teknoloji yatırımları

4. Kontrollü büyüme

5. Çevik şirket modeli ile dönüşüm.

“İŞ DÜNYASINA IŞIK OLDUNUZ”
“Dedeman markamız ve şahsım adına 30’uncu yılınızı kutluyoruz. Bu uzun yolculukta, iş dünyasına bir ayna olduğunuz, farklı bakış açıları ortaya koyduğunuz, özel içerikleriniz ile sektörlere sağladığınız katkılar için teşekkür ediyor, ekip olarak ürettiğiniz içerikler için sizleri, bu 30 yılda emeği geçen herkesi kutluyoruz. Ekonomist dergisine ve tüm okuyucularına bol şans ve başarı dolu yıllar dilerim.”

 

 

Etiketler: Banu DedemanDedeman HotelsLevent GökmenManşet2seyahat
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

ABD’li havacılık devi rekor zarar açıkladı

Sonraki Haber

Borsa güne alıcılı başladı

Benzer Haberler

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı
Haberler

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

10 Ağustos 2022
Çorap işine 15 milyon dolar yatıracak
Haberler

Çorap işine 15 milyon dolar yatıracak

10 Ağustos 2022
Avrupa’da büyümeye hazırlanıyor
Haberler

Avrupa’da büyümeye hazırlanıyor

10 Ağustos 2022
Tahıl koridoru gıda fiyatlarını düşürebilir
Gıda

Tahıl koridoru gıda fiyatlarını düşürebilir

10 Ağustos 2022
Dünyaya mutfak ürünleri satıyor
Haberler

Dünyaya mutfak ürünleri satıyor

9 Ağustos 2022
Son üç yılda cirosunu yüzde 60 artırdı
Haberler

Son üç yılda cirosunu yüzde 60 artırdı

9 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı
Haberler

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı

10 Ağustos 2022

Gözde Yeniova Saylak gyeniova@ekonomist.com.tr Teknoloji ve aksesuar pazarında 25 yıllık tecrübesi bulunan Aztek Teknoloji, halka arz oluyor. Aztek Teknoloji’nin halka...

Daha fazla oku

ABD’de enflasyon beklentilerin altında kaldı

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

Elon Musk, Twitter nedeniyle 6,88 milyar dolarlık Tesla hissesi sattı

Libya’nın milyar dolarlık inşaat firmaları İstanbul’a geliyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

11 Ağustos 2022
Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

10 Ağustos 2022
Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

10 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

10 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

Dünya

Almanya’da enflasyon yüzde 7,5 oldu

Almanya'da temmuz ayında enflasyon enerji fiyatlarındaki artışın etkisiyle yüzde 7,5 seviyesinde belirlendi. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), ülkenin temmuz ayı...

10 Ağustos 2022
CHP’li Akın elektrik üretiminde kullanılan doğal gaz zammını eleştirdi
Dünya

AB’nin doğalgaz planı yürürlükte

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin, Rusya'dan akışın kesintiye uğraması ihtimaline karşı hazırladıkları doğalgaz tüketimini yüzde 15 azaltma planı yürürlüğe girdi. AB...

10 Ağustos 2022
Aşıdan sonra ilaç da yolda: İnsan denemelerine başlandı
Dünya

İlaç devi Pfizer’dan 5,4 milyar dolarlık satın alma

Amerikan ilaç şirketi Pfizer, ilaç üreticisi Global Blood Therapeutics'i 5,4 milyar dolara satın almak için anlaşmaya vardı Wall Street Jpurnal'da...

8 Ağustos 2022
Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 
Dünya

Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 

Çin Dışişleri Bakanı Vang Yi, ABD'ye, Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi'nin Tayvan'ı ziyaretinin sebep olduğu, Çin ordusunun Ada çevresinde başlattığı...

6 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.