Çıkacak karara yatırımcı güvenmeli

Çıkacak karara yatırımcı güvenmeli

İzocam, haziran ayında BİST’ten çıkma kararı alıp SPK’ya başvuru yaptı. İzocam Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Özcan, “Yatırımcı çıkacak karara güvenmeli” mesajını veriyor. Şirket, yıl sonuna kadar ihracatın ve yeni ürünlerin cirodaki payını artırmayı hedefliyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

Yalıtım sektörünün önde gelen markalarından biri olan İzocam, haziran ayı içinde borsa kotundan çıkmak için SPK’ya başvuru yapmış ve bu gelişme BİST yatırımcıları için merak konusu olmuştu.

“Yatırımcı çıkacak karara güvenmeli” mesajını veren İzocam Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Özcan ile şirketi ve gelecek planlarını konuştuk.

Kararın şirketin ana hissedarı İzocam Holding’e ait olduğunu aktaran Özcan şunları söyledi:

BİST’ten çıkmak istiyorsunuz ve bunun için SPK’ya haziran ayında başvuru yapıldı. Neden böyle bir karar aldınız? Yatırımcılara mesajınız nedir?
Bu karar İzocam’ın sahibi olan İzocam Holding’in kararı. Yatırımcı çıkacak karara güvenmeli. Borsa yatırımı uzun soluklu bir yatırım, o nedenle uzun vadeli bakmak gerek.

İzocam olarak 2019 yılı beklentileriniz neler? İhracat ve ciro hedefiniz nedir?
Şirketimiz 2019 yılının ilk üç aylık döneminde 7,5 milyon TL zarar açıkladı. İlk üç aylık dönemdeki zararın yaklaşık yüzde İZOCAM 30’luk kısmı sektörün daralması kaynaklı.

Geri kalanı da fırın yenileme döneminde 45 gün boyunca ürün verememiz ve şirkette işçilerin sendikalaşmalarının yol açtığı işgücü maliyetindeki artıştan kaynaklandı. İkinci altı ay şirketimiz için ilk altı aydan daha iyi olur.

Geçen yıl ile aynı ciroyu yakalayıp bir miktar yükseltme ve ihracatta 30 milyon dolara ulaşma hedefimiz var. 2018 yılında 587 milyon TL ciro ve 40’ın üzerinde ülkeye 23,6 milyon dolarlık ihracat yaptık. Ayrıca yıl sonuna kadar ihracatımızı ve yeni ürünlerin cirodaki payını artırma hedefi ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız olacak mı?
Türkiye pazarında yüzde 20’lik bir paya sahip olan İzocam, her yıl düzenli olarak 20-30 milyon TL’lik yatırım yapıyor. Önümüzdeki yıl da 20-30 milyon TL seviyesinde yatırım yapılabilir.

Özellikle inovatif ürünlere yönelik yatırımlara odaklandık. Bu yılın ilk üç aylık döneminde 3 milyon Euro yatırımla Dilovası’ndaki taşyünü tesisinde bulunan Doğa III fırınımızı yeniledik.

Bugüne kadar 393 bin ton üretim yapan Doğa II fırını gibi, Doğa III fırını da üretkenliği ile Türkiye’nin düşük karbonlu kalkınmasına katkı sağlayacak. Yapılan yeni fırın yatırımı ile daha iyi kalitede ürünlerin daha güvenli şekilde üretilmesi planlanıyor.

Havalimanlarından AVM’lere, fabrikalardan toplu konutlara kadar Türkiye’nin en önemli projelerine ürünler sunup yalıtım danışmanlığı yapıyoruz. Hedefimizde sadece Türkiye’deki projeler yok. İhracat pazarlarımızdaki önemli projelere yalıtım danışmanlığı hizmeti ve yine yalıtımla ilgili her ihtiyaca uygun ürün ve çözümler sunuyoruz.

Yeni ürün geliştirme konusunda ne gibi çalışmalarınız var? Cironuzdan bunun için ne kadarlık pay ayırıyorsunuz?
İnovasyon çalışmalarına ve yeni ürün üretimine önem veren İzocam, cirosunun yüzde 15’lik kısmını yeni ürünlere yönelik AR-GE çalışmalarına ayırıyor. Geçen yıl altı yeni ürün geliştirip pazara sunduk.

Dilovası, Eskişehir ve Tarsus’ta toplam 300 bin metrekare alanda sekiz fabrikamızda 20 imalat hattı bulunuyor. Şirketimiz toplamda 750 kişiye istihdam sağlıyor. Ürün gamımızda lojistikten, soğuk hava depolarına kadar farklı sektörlere özel yalıtım çözümleri bulunuyor.

İzocam’ı sektördeki rakiplerinden ayrıştıran en önemli nokta ülkemizde ve dünyada yalıtım sektöründe yedi farklı ürünü aynı çatı altında üretebilen tek şirket konumunda olması.

Ürün portföyümüzde camyünü, taşyünü, ekstrüde polistiren (Foamboard), ekspande polistiren (İzopor ve İzopor Plus), kauçuk köpük (İzocamflex), polietilen köpük (İzocam PEflex), PU/PIR/Taşyünü yalıtımlı sandviç panel (İzocam Tekiz) ile trapez levha bulunuyor.

Yalıtım sektörü inşaattaki daralmadan nasıl etkileniyor? Sektörün büyümesi için neler yapılmalı?
Yalıtım sektörü eski binaların yalıtımının devam etmesi nedeniyle inşaat sektöründeki daralmadan daha az etkileniyor. 2018 yılı itibariyle ülkemizdeki yalıtım pazarı 16 milyon m3 düzeyinde. Yalıtım ürünlerinin kullanımını, nüfus ve mevcut konut stokumuz ile karşılaştırdığımızda pazar büyüklüğü olması gereken seviyenin gerisinde.

Ülkemizde 2018 sonu itibariyle, 9,5 milyonun üzerindeki bina stokunun iyimser bir tahminle sadece yüzde 15,8’i TS 825 Binalarda Isı Yalıtım Kuralları’na uygun olarak yalıtılmış durumda. Bu rakam 24,2 milyonun üzerindeki mevcut konutların adet olarak sadece yüzde 33’ünü kapsıyor. Mevcut durum, yalıtım sektörü açısından önemli bir potansiyel.

Ülkemizde kişi başına düşen yalıtım malzemesi tüketimi 0,2 m3, Avrupa’da 0,7 m3 seviyesinde. Yalıtım sektörü Türkiye’de büyüme potansiyeline sahip. Türkiye’nin 2018 yılında 43 milyar dolar olan enerji ithalatı Türkiye’deki binaların yalıtımının yapılmasıylan birlikte ciddi oranda azaltılabilir.

Bunun için yalıtım malzemelerinde KDV oranlarının düşürülmesi, insanların binalarını yalıtımlı hale getirebilmeleri için teşvik edilmeleri gerek. Özellikle katma değerli ürünlerin KDV teşviki kapsamına alınması bu ürünlerin satışına katkı sağlar.

MUAMMER DEMİR / AHLATCI YATIRIM KIDEMLİ ANALİSTİ
25,00-26,40 TL DİRENÇ BÖLGESİ

“Şirketin haziran ayı içinde borsa kotundan çıkmak için Borsa İstanbul’a başvuru yaptığına ilişkin bildirimi KAP’ta yayımlandı. Teknik olarak baktığımızda, şirket pay senedinde yükseliş isteğinin gündeme gelmesi durumunda orta vadede 25,00-26,40 TL direnç bölgesi olarak takip edilebilir.

Olası geri çekilmelerde ise orta vadede 21,00-19,70 TL destek bölgesi izlenebilir. Konsolide olmayan finansal tablolara göre ise 2019 yılı ilk çeyreğinde İzocam’ın satışları, 2018’in ilk çeyreğine kıyasla yüzde 22,5 azaldı ve 101,5 milyon TL’ye geriledi.

İlgili dönemde, ciroda yaşanan azalışın brüt kâr rakamı üzerine negatif yansımaları sonrasında brüt kâr yaklaşık yüzde 66,7 gerilemeyle 9,4 milyon TL oldu. Faaliyetlerden diğer gelirler grubunda yaşanan artışa rağmen genel yönetim ve pazarlama, satış ve dağıtım giderleri grubunda yaşanan artışlarla esas faaliyet zararı 4,5 milyon TL olarak gerçekleşti.

İzocam, ilk çeyreği 7,6 milyon TL zararla kapattı. Şirket 2018 yılı ilk çeyrekte 4,8 milyon TL net kâr elde etmişti.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap