Radyo dinleme alışkanlıkları niye değişti?

Radyo dinleme alışkanlıkları niye değişti?

fatosDarbe girişiminin ardından özellikle televizyon mecrasında haber kanallarının izlenme oranlarındaki artışı sayfalarımıza taşımıştık.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Her ay URYAD A.Ş. tarafından Nielsen’e yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın temmuz ayı sonuçları gösterdi ki radyolarda da aynı durum söz konusu. Verilere göre, temmuz ayında en fazla izlenen radyo kanalları olarak Kral FM, TRT FM, Power Türk, Kral Pop, Radyo Seymen, Super FM ve Metro öne çıkıyor. Ancak bir önceki aya göre dinlenme oranını en çok arttıran radyolar CNNTürk, NTV ve A Haber oldu.

URYAD A.Ş. Genel Müdürü ve Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) yönetim kurulu başkan yardımcısı Olcay Akay, medyanın çok önemli bir rol oynadığı bu zorlu süreçte radyonun etkisinin bir kez daha görüldüğünü söylüyor. Akay, yaşanan olaylarla bağlantılı olarak radyo dinleme alışkanlıklarında büyük değişiklikler meydana geldiğinin altını çiziyor.

Özellikle haber radyolarının diğer radyolara göre oldukça ön planda yer aldığının üzerinde duran Akay, “Vatandaşın gündemle ilgili haber alma ihtiyacının en yoğun olduğu bu dönemde, haber radyolarının temmuz ayı dinlenme oranları önceki aylara oranla çok yüksek seviyelere çıktı. Bu durum ölçümlemelerimizin güvenilirliğinin somut bir kanıtı” diye konuşuyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap