Et sektöründe faaliyet gösteren Bonfilet, kapasitesini ve ürün gamını genişletiyor. Şirket, yeni yatirımla tek kişilik paketli et ürünleri üretecek. Bonfilet, bu yatırımın katkısıyla, bu yıl 450 milyon TL olması beklenen cirosunu 2020'de yüzde 20 artırmayı planlıyor.
SİBEL ATİK
[email protected]
Dört kuşaktır hayvancılık ve kasaplık işiyle uğraşan Akko-yun Ailesi, Bonfilet markasıyla yer aldığı pazarda kişiye özel porsiyonlar sunmak üzere kapasite ve yeni ürün yatırımına gitti.
Yeni ürün portföyü için 12 bin ton olan üretim kapasitesini artıran şirket, İstanbul Gürpınar'daki tesisine 7 milyon TL'lik ek yatırım yaptı.
Satışlarının yüzde 60'ını turizm ve restoran işletmelerine sunan şirket, işletmeler ve bireysel tüketicilere pişirmeye hazır tek kişilik et ürünleri sunacak.
Evde yemekle uğraşmak istemeyen tüketicilere aç bitir tarzı bir ürün porföyü sunacaklarını aktaran Bonfilet Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Akkoyun, yeni yatırımın katkısıyla 2020'de ciroda yüzde 20'nin üzerinde büyüme hedeflediklerini kaydediyor.
HEDEF 450 MİLYON TL
Geçen yılı yaklaşık 400 milyon TL'lik ciro ile kapatan ve bu rakamla Türkiye'nin en büyük ikinci 500 şirketi arasında 86'ncı sırada yer alan Bonfilet, yeni yatırımla 2019'u 450 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor.
Şirket, şu anda Gürpınar'daki 8 bin metrekare açık ve 10 bin 500 metrekare kapalı alana sahip tesislerinde yılda 12 bin tonluk üretim yapıyor. Yeni yatırımın üretim kapasitesinde ciddi bir artışı beraberinde getirmesi planlanıyor.
Hakan Akkoyun, modernizasyon ve yeni ekipman yatırımlarıyla önümüzdeki yıl üretim kapasitesini 18 bin tona, 2021 yılında ise 21 bin tona çıkaracaklarını ifade ediyor. 2022'de ise 27 bin tonluk üretime ulaşılması hedefleniyor.
Akkoyun, "Mümkün olduğunca el değmeden otomasyon sistemlerinin aktif olduğu bir üretim ağına sahip olduk.
Ürünlerin hammadde evresinden paketlenmesine, ambalajlanıp soğuk zincirin korunduğu lojistik sevkiyatına kadar tüm aşamalarında teknolojiden yüksek oranda faydalanacağız" diyor.
DÖRT KUŞAKTIR ET İŞİNDE
Hakan Akkoyun, ailenin dördüncü kuşağını temsil ediyor. Akkoyun Ailesi, 1905 yılından bu yana et işiyle uğraşıyor.
Hakan Akkoyun, 1970 yılında Akkoyun Et Pazarı çatısı altında faaliyetlerini sürdürmeye başladıklarını, 1987 yılında ise Bonfilet adını alarak Bonet Döner, Bonfilet Steakhouse ve Bonfilet Kasap markalarıyla üretime devam ettiklerini belirtiyor.
Akkoyun, "Bonfilet, 1994 yılında Türkiye'yi ilk kez paketlenmiş yüzde 100 yerli et ve et ürünleriyle tanıştırdı.
Farklı iki konsepte sahip Bonet Döner ve Bonfilet Steak House restoranları ile et uzmanlığını yeme-içme sektöründe de sürdürmeye devam ediyoruz" diyor.
'KONTEYNER' GİRİŞİMİNİ BÜYÜTECEK
Bonfilet Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Akkoyun, marka olarak et alanında yeni girişimlerde bulunacaklarını da söylüyor.
Şirket bunun için ilk adımı Kağıthane Metro Gross Market'in önündeki yeme-içme alanıyla attı.
Konteyner adını verdikleri bu girişimi büyütmeyi hedeflediklerini anlatan Akkoyun, yatırım bedeli 250 bin TL olan bu girişimi küçük yatırımcılara açabileceklerini de aktarıyor.