Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

E-ticarette kazandıran stratejiler

Bir “e-ticaret şirketi” kurmak ile şirketiniz bünyesinde bir “e-ticaret iş birimi” kurmak arasında önemli farklar vardır. Yeni bir iş kurmayı planlayan girişimci adayları için bu iki stratejiden hangisini seçecekleri çok önemli bir konudur.

8 Kasım 2020 | 10:32:20
Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
1
Son Güncellenme: 08 Kasım 2020 | 10:32:14
E-ticarette kazandıran stratejiler
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Bir “e-ticaret şirketi” kurmak ile şirketiniz bünyesinde bir “e-ticaret iş birimi” kurmak arasında önemli farklar vardır. Yeni bir iş kurmayı planlayan girişimci adayları için bu iki stratejiden hangisini seçecekleri çok önemli bir konudur.

Cem Ener
Kurucu Ortak BUBA Ventures

Bu ayki yazımda, strateji seçiminde size yardımcı olacağını düşündüğüm bazı fikirlere yer vermek istiyorum.

1- E-ticaret şirketleri ağırlıklı olarak dijital kanalları (web sitesi, mobil uygulama, sosyal medya platformu vb.) kullanarak potansiyel müşterilere ulaşırlar ve müşterileriyle olan ilişki yönetimini uzaktan yaparlar.

Dijital pazarlama konusunda yeterli tecrübesi bulunmayan, müşterileri ile sıcak temas kurmaya alışmış bir girişimcinin yolun en başında bir e-ticaret şirketi kurması değil, geleneksel bir ticaret işletmesi kurması ve işletmesi bünyesinde bir e-ticaret birimi açması tavsiye edilir.

Girişimcinin bu iş birimine, işin uzmanı olan kişileri dahil ederek e-ticarete yumuşak bir başlangıç yapması, birkaç yıl tecrübe edindikten sonra tam hazır olduğunda bir “e-ticaret şirketi” kurması tavsiye edilir.

2- Toptancılık, bayilik, distribütörlük gibi iş modellerini seçtiyseniz ve müşterileriniz yüksek oranda kurumsal müşterilerden oluşuyorsa bir e-ticaret şirketi kurmak sizin için en doğru strateji olmayabilir. Metro Toptancı Market gibi markaların hala e-ticaret odaklarının bulunmadığını dikkate alırsak, bazı alışkanlık değişmesi için bir süre daha beklemede kalmamız gerektiğini görebiliriz.

3- Ülkemizde e-ticaret şirketleri, müşterilerine genellikle peşin ve kredi kartına taksitli satış yaparlar. Bunun temel nedeni, ön ödemesiz vadeli satışlar (“şimdi al 30 gün sonra öde” gibi) için düzenlenen elektronik satış sözleşmelerinin (ıslak imza taşımayan dijital kayıtlar) tahsilat sorunları yaşandığında satıcılara yüzde 100 hukuki güvence sağlamıyor olmasıdır.  Diğer yandan avansas.com gibi iş akışını vadeli satış yapmaya uygun hale getiren e-ticaret şirketleri de vardır. Fakat sayıları oldukça azdır.

Faaliyet gösterdiğiniz piyasadaki ticaret davranışları / alışkanlıkları sizi yüz yüze ve ön ödemesiz satış yapmaya zorluyorsa, interneti sadece bir tanıtım kanalı olarak kullanıp, potansiyel müşterilerden talep toplayıp, satışlarınızı yine geleneksel yöntemlerle yapabilirsiniz.

4- Niş dikeylerde faaliyet gösterecek bir e-ticaret şirketinin kısa sürede ölçek yakalaması ve maliyetlerini optimize etmesi güçtür. Bugün Türkiye’de çok niş alanlarda ticaret yapacaksanız, İngilizce’de “brick and mortar store” şeklinde tabir edilen dükkanları doğru lokasyonlarda açmanız e-ticaretten elde edeceğiniz cirodan daha fazlasını elde etmenizi sağlayabilir.

Zira, niş dikeyler ve niş ürünler dediğimizde özel zevklerden ve ürüne dokunmadan, ürünü hissetmeden, ürünü satan satıcıyı tanımadan satın alma yapmayan kişilerden bahsediyoruz. Çağdaş sanat bu konuda iyi bir örnektir. Çağdaş sanat objelerini internetten satma konusunda başarı sergilemiş girişimcilere nadiren denk geliyoruz.

Bu örnekten hareketle, niş pazar girişimcileri için başarı şansı yüksek olan strateji bir e-ticaret şirketi kurmak değil, şirket bünyesinde bir e-ticaret iş birimi kurmak olabilir.

Ek olarak, odaklanma ve farklılaşma stratejisini başarıyla uygulayan e-ticaret şirketlerinden bazılarını özet verileriyle birlikte dikkatinize sunmak istiyorum.

Avansas.com
Ofisinizin ihtiyacı olan sarf malzemelerine uygun fiyatlarla ulaşmanızı sağlayan Avansas.com dikey odaklı bir e-ticaret şirketidir. Şirketin fiziksel mağazası bulunmuyor. Web sitesinin aylık ziyaretçi sayısı yaklaşık 1 milyon seviyesindedir. Şirket 11 yılda 400 çalışana ulaşmayı başarmıştır.

Sefamerve.com
Türkiye’de uzun yıllar ihmal edilmiş tesettür giyim alanına yatırım yapan Sefamerve.com bugün aylık 2.5 milyon ziyaretçiye ulaşmış durumdadır. Sefamerve’nin ziyaretçilerinin yüzde 24’ü Türkiye dışından geliyor, yani girişim aynı zamanda önemli bir ihracatçı şirket haline gelmiş. Şirketin 2020 yılı cirosunun 1 milyar TL’nin üstünde olacağı tahmin ediliyor.

Supplementler.com ve Vitaminler.com
Vücut geliştiren kişilerin kullandığı ürünlere odaklanan Supplementler.com bir e-ticaret şirketi olarak doğup, sonradan fiziksel mağaza atılımı yapmayı başarmış sayılı örneklerden biridir. Yurtdışından Türkiye’ye posta yoluyla sporcu besinlerinin getirilmesine yasak getirilmesinin ardından iç pazardaki büyük fırsatı gören girişimciler  bugün yaptıkları yatırımın karşılığını sürdürülebilir büyüme ve kârlılık elde ederek alıyorlar. Girişimciler sporcu besinlerinden sonra vitaminlere odaklanan vitaminler.com’u da açtılar. Bugün Supplementler.com ve Vitaminler.com’un toplam aylık ziyaretçi sayısı 3 milyon seviyesindedir ve şirket Türkiye’de kategori lideri konumundadır.

Ebebek.com
Bebek ve çocuk ürünlerine odaklanan ebebek.com 2001 yılında kurulmuştur. Ebebek.com şu anda aylık 2 milyonun üzerinde ziyaretçisiyle Türkiye’de kategori lideridir. Şirket aynı zamanda fiziksel mağaza tarafında da büyümeye devam etmektedir. Ekim 2020 itibariyle mağaza sayısı 162’dir.

Etiketler: Cem Enere-ticaretiş kurmaManşetmobil uygulamalarsosyal medya
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık
Girişim / Kobi

Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık

27 Şubat 2021
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (27.2.2021)

27 Şubat 2021
KOBİ’LER için ‘BIG DATA’ dönemi
Girişim / Kobi

KOBİ’LER için ‘BIG DATA’ dönemi

27 Şubat 2021
İşte koronavirüsün Türkiye sigorta sektörüne maliyeti
Haberler

İşte koronavirüsün Türkiye sigorta sektörüne maliyeti

26 Şubat 2021
Mobil koalisyon üyeliğine ilgi artıyor
Özel Haberler

Mobil koalisyon üyeliğine ilgi artıyor

26 Şubat 2021
Mey, Mekan Bağımsız Çalışma Düzenine Geçti
Kulis

Mey, Mekan Bağımsız Çalışma Düzenine Geçti

26 Şubat 2021

Yorum Alan 1

  1. Birkan Güneş says:
    4 ay önce

    Cem Bey,
    Avansas.com
    Ofisinizin ihtiyacı olan sarf malzemelerine uygun fiyatlarla ulaşmanızı sağlayan Avansas.com dikey odaklı bir e-ticaret şirketidir. Şirketin fiziksel mağazası bulunmuyor. Web sitesinin aylık ziyaretçi sayısı yaklaşık 1 milyon seviyesindedir. Şirket 11 yılda 400 çalışana ulaşmayı başarmıştır.

    avansas.com 2 adet şubesi mevcut bilginize.

    Cevapla

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (27.2.2021)

27 Şubat 2021

AYIN SON HAFTASINDA DÜŞÜŞ TRENDİ Geçtiğimiz hafta en çok kazandıran hisseler yüzde 21.38 ile Pegasus ve yüzde 9.67 ile Türk...

Daha fazla oku

KOBİ’LER için ‘BIG DATA’ dönemi

Jason Statham, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın doğum gününü kutladı

G20 Ekonomi zirvesinden işbirliği mesajı çıktı

ABD’nin istihbarat raporu ortaya çıktı, Suudi Arabistan’dan ilk açıklama

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın


Son Haberler

Diş fırçası ithalatında tarife kontenjanı açıldı

Diş fırçası ithalatında tarife kontenjanı açıldı

27 Şubat 2021
Türk Eximbank’tan 1,5 milyar lira net kar

Türk Eximbank’tan 1,5 milyar lira net kar

27 Şubat 2021
AVM’ler için ‘pazar’ günü tartışması

AVM’ler için ‘pazar’ günü tartışması

27 Şubat 2021
Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık

Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık

27 Şubat 2021

Dünya Haberleri

Ekvador Sağlık Bakanı yakınlarına aşı yaptırdığı eleştirileri üzerine istifa etti
Dünya

Ekvador Sağlık Bakanı yakınlarına aşı yaptırdığı eleştirileri üzerine istifa etti

Ekvador'da Sağlık Bakanı Juan Carlos Zevallos, yakınlarına ve bazı devlet görevlilerine yeni tip koronavirüs aşısı yaptırdığı eleştirileri nedeniyle görevi bıraktı....

27 Şubat 2021
G20 Ekonomi zirvesinden işbirliği mesajı çıktı
Dünya

G20 Ekonomi zirvesinden işbirliği mesajı çıktı

G20 Ekonomi ve Maliye Bakanları ile Merkez Bankası Başkanları, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) sebep olduğu sağlık krizi ve ekonomik krize karşı...

27 Şubat 2021
ABD’nin istihbarat raporu ortaya çıktı, Suudi Arabistan’dan ilk açıklama
Dünya

ABD’nin istihbarat raporu ortaya çıktı, Suudi Arabistan’dan ilk açıklama

ABD'nin istihbarat raporu gecikmeli olarak açıklandı, dünya medyasının gündemine oturdu. BBC'den Bloomberg'e, Guardian'dan Euronews'e ABD'nin istihbarat raporu manşetlerde. Peki, istihbarat...

27 Şubat 2021
Bill Gates’ten ‘Bitcoin madenciliği’ uyarısı
Dünya

Bill Gates’ten ‘Bitcoin madenciliği’ uyarısı

ABD merkezli teknoloji şirketi Microsoft'un kurucusu Bill Gates, Bitcoin madenciliğinin aşırı enerji kullanımı nedeniyle çevre için zararlı olduğunu, iklime zarar...

26 Şubat 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

Aksa Enerji’nin net karı, geçen yıl yüzde 43 arttı

Aksa Enerji’nin net karı, geçen yıl yüzde 43 arttı

26 Şubat 2021

Türkiye’nin halka açık en büyük enerji şirketlerinden Aksa Enerji Üretim AŞ'nin net karı geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde...

Petrol ithalatı aralıkta yüzde 22,3 azaldı

Petrol ithalatı aralıkta yüzde 22,3 azaldı

25 Şubat 2021

Türkiye'nin toplam petrol ithalatı geçen yıl aralıkta 2019'un aynı ayına göre yüzde 22,3 azalarak 2 milyon 828 bin 22 ton...

Emlak

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

2021’de konut fiyatları artacak

2021’de konut fiyatları artacak

16 Şubat 2021

Konut sektörü sıfır ve ikinci el kredi faizlerindeki düşüş ve ödemesiz dönem kampanyalarıyla geçen yılı rekorla kapattı. 2021'de ise sektörün...

Girişim / Kobi

Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık

Kuzey Amerika, Ortadoğu ve Uzak Asya’ya odaklandık

27 Şubat 2021

ABD'nin teknoloji merkezi San Francisco'da iki Türk girişimci tarafından kurulan Mall IQ, big data hizmeti veren lokasyon tabanlı bir mobil...

KOBİ’LER için ‘BIG DATA’ dönemi

KOBİ’LER için ‘BIG DATA’ dönemi

27 Şubat 2021

2021 ve sonrasını doğru planlamak, iş modellerini yenilemek ve teknolojik altyapıyı sağlamlaştırmak, başta KOBİ’ler olmak üzere tüm iş dünyasının bir...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.