Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Türkiye’deki daralmayı ihracatla telafi edeceğiz

Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer ile şirketin 2020 hedeflerini ve iş planlarını konuştuk.

1 Temmuz 2020 | 16:34:22
Girişim / Kobi
A A
0
Türkiye’deki daralmayı ihracatla telafi edeceğiz
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Sıhhı tesisat teknolojileri üreten Geberit, Gürcistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Irak, Özbekistan ve Tacikistan’a da Türkiye’den hizmet veriyor. Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer, “2020’de Türkiye pazarındaki daralmayı bu ülkelerdeki büyümeyle telafi edeceğiz. 2020 ve 2021’de hedefimiz yüzde 15 büyüme” diyor.

Ceren Oral Balaban
[email protected]

Temelleri 1874’te atılan İsviçre merkezli Geberit Grup, Avrupa’da sıhhi tesisat sektörünün lideri konumunda bulunuyor. 2019’da 3,1 milyar İsviçre Frangı (CHF) ciroya ulaşan, 50 ülkede 12 bin çalışanıyla faaliyet gösteren grup, globaldeki 29 üretim tesisiyle iş süreçlerini yönetiyor. Geberit, Türkiye’de ise 2002’den bu yana varlığını sürdürüyor.

Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer, gömme rezervuarı Türkiye ile ilk kez tanıştıran marka olduklarını söylüyor.

“Geberit Pluvia çatı drenaj sistemi, duş kanalları, AquaClean dediğimiz elektronik yıkama sistemli klozetler de Türkiye’ye getirdiğimiz ilklerimiz arasında.

Fotoselli ürünlerimiz de ilk niteliğinde” diyen Algıer, vitrifiye ürünleriyle 2019 sonunda bu pazara da dâhil olduklarını kaydediyor.

2019’u yüzde 14 büyüyerek kapattıklarını, kârlılığı yaklaşık 5 puan ileri taşıdıklarını aktaran Ufuk Algıer ile şirketin 2020 hedeflerini ve iş planlarını konuştuk.

Geberit’i tanıyabilir miyiz?

Temellerini 1874’te Albert Gebert’in attığı Geberit, 1905’te ahşap dış kaplamalı ve kurşun armatürlü ilk rezervuarı çalışır hale getirerek 1912’de patentini aldı. Avrupa’da sıhhi tesisat sektörünün lideri konumundaki Geberit Grup, Avrupa’daki hemen hemen tüm ülkelerde de sıhhı tesisat ve vitrifiyede sektör lideri olarak varlığına devam ediyor.

Kaç ülkede varsınız?

Geberit, altısı denizaşırı ülkelerde olmak üzere 29 üretim tesisiyle tüm iş süreçlerini yönetiyor. Genel merkezi İsviçre’de bulunan Geberit; 50 ülkede, 12 bin çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Küresel ölçekte pazar çeşitliliği olmasına rağmen gelirlerinin yüzde 90’ına yakınını Avrupa’dan elde ediyor.

Global cironuz nedir?

Geberit’in global cirosu vitrifiye ürünleri gelmeden önce 1,4 milyar İsviçre Frangı idi. Sanitec isimli vitrifiye şirketi satın alındıktan sonra 2,8 milyar İsviçre Frangı’na ulaşan global ciro, 2019 sonunda 3,1 milyar İsviçre Frangı’na çıktı. Operasyonel kârlılıklarımız da yüzde 30’lara yükseldi. Geberit, SIX Swiss Exchange’de listelenmiş Geberit hisseleriyle 2012’den beri Swiss Market Index’te yer alıyor.

Ne zamandan beri Türkiye’de faaliyet gösteriyorsunuz?

Geberit, Türkiye pazarına ilk olarak distribütörlükle girdi, 2002’de İsviçre yatırım yaptı ve Türkiye ofisini açtı. Türkiye’de jenerik bir isme sahibiz. Adet bazlı yüzde 89 gibi bir pazar payımız var.

Ama ortalama birim fiyatlarımıza baktığınızda rakiplerimizle en az bir buçuk kat gibi bir farkımız var. Ürünlerimizi 25 yıl yedek parça bulundurma garantisiyle müşterilerimize ulaştırıyoruz. 10 kişiyle başladığımız serüvenimizde, bugün yaklaşık 40 kişiyiz.

Ürün ve hizmetlerinizden bahseder misiniz?

Gömme rezervuarı Türkiye ile ilk kez tanıştıran marka biziz. Türkiye’de ilk gömme rezervuar projemizi Kalyon Otel’de uyguladık. Türkiye pazarına ilk defa giren ürünlerden biri de Geberit Pluvia çatı drenaj sistemi ve duş kanalları oldu.

Duş kanallarını; daha hijyenik, daha esnek, temizlemesi daha kolay ve daha kullanışlı şekilde tekrar tasarladık. AquaClean dediğimiz elektronik yıkama sistemli klozetler de Türkiye’ye getirdiğimiz ilklerimiz arasında. Diğer ilk niteliğindeki ürün de fotoselli ürünlerimiz.

Büyüme stratejinizde hangi ürün grubu başı çekiyor?

Türkiye pazarı, inşaat sektörünün büyümesiyle doğru orantılı hareket ediyor. Türk tüketicisini cezbedecek vitrifiye ürünlerimizle 2019 sonunda bu pazara da dâhil olduk. Böylece artık daha geniş ürün gamıyla hizmet verebiliyoruz.

Üç farklı segmentte banyo ürün grubunun yer aldığı seri cirolarımıza da yansıdı. Tasarımı fonksiyonla buluşturan Citterio, iCon ve Smyle sunduğu tasarım, malzeme ve renk çeşitliliğiyle oldukça yenilikçi bir ürün grubu.

Bayi sayınız nedir?

B2B çalışan bir marka olduğumuz için tüketicimiz ağırlıklı olarak mimar, mühendis, tesisatçı gibi sektör profesyonelleri. Son tüketiciye ulaştığımız kanal ise bayiler ve bayilerimizi de tüketici olarak kabul edebiliriz. 98 adet banyo bayimiz, 22 adet uygulama bayimiz var. Türkiye’de tüm bölgelerde hizmet veriyoruz. Olmadığımız
yerlerde ise bayilerimizin alt bayileri hizmet veriyor.

2019, nasıl geçti?

2002’den bu yana ürün yelpazemizi artırarak bugüne kadar gelen markamız, inşaat malzemelerinde özellikle premium segmentteki pozisyonunu sağlamlaştırarak hareket etmeyi başardı. 2019’u özellikle ihracat aktiviteleriyle yüzde 14 büyüyerek kapattık. Bu büyümeyle kârlılığımızı yaklaşık 5 puan ileri taşımayı başardık.

2020 hedefleriniz nasıl şekilleniyor?

2020’nin başında vitrifiye ve banyo mobilyalarının satışlarına başladık. Burada seri sayısını artıracağız. Hedefimiz; gömme rezervuarlar tedarik ettiğimiz projelerin en az yüzde 20’sine bu ürünleri satabilmek. Bu ürünlerle ciromuzu yukarılara taşımayı planlıyoruz. 2020’de ve 2021’de yüzde 15 büyüme hedefimiz var. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Samsun gibi illerde yeni show-room konseptiyle ürünlerimizi sergileyeceğiz. Showroom konseptini artırmak istiyoruz.

Yurtdışı planlarınız neler?

Gürcistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Irak, Özbekistan, Tacikistan’a Türkiye’den hizmet veriyoruz. 2020 hedefimiz, bu ülkelerdeki aktif müşteri sayımızı artırmak. Türkiye pazarındaki daralmayı bu ülkelerdeki büyümeyle telafi edeceğiz.

İnşaat sektörünün gelişmekte olduğu bu pazarlarda coğrafi yayılım ve pazarlama faaliyetlerine odaklanmayı planlıyoruz. Özellikle Azerbaycan pazarının hareketliliği önemli bir şans. Küresel marka olma gücümüz, ekonomideki yavaşlamaya karşı en önemli kozumuz.

“MEKANLARI HİJYENİK HALE GETİRİYORUZ”
ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ
Otomasyon sistemlerine yatırım yapıyor, AR-GE destekli inovasyonun, sürdürülebilir büyümenin en önemli parçası olduğuna inanıyoruz. Geberit, globalde her yıl cirosunun yaklaşık yüzde 3’ünü AR-GE için kullanıyor. 2019’da AR-GE gideri 77 milyon İsviçre Frangı oldu.

Son mali yılda, 29 patent başvurusunda bulundu. Avrupa’daki üniversitelerle işbirliği içinde yeni teknolojilerimizle ilgili araştırma projeleri üzerinde çalışıyoruz.

FOTOSEL TEKNOLOJİLER
Önümüzdeki yıllarda hijyen açısından zirvede olan ürünler hayatımızda olacak. Buna banyo mekânlarının da ayak uydurdu. Akıllı klozetlerden kumanda kapaklarına kadar her şey sensörlerle buluştu. Her gün binlerce insanı ağırlayan genel mekânların her 6,5 santimetrelik alanında her saat 500 bin bakteri ürüyor.

Biz de açma ve kapamada bataryaya dokunma gerektirmeyen Piave ve Brenta lavabo bataryalarını gamımıza ekledik. Bu farkındalıkla fotosel teknolojileriyle genel mekanları hijyenik hale getirdiğimiz gibi su kullanımında da tasarruf sağlıyoruz.”

Etiketler: Ceren OralGeberit PluviaGeberit TürkiyeihracatKobi / Girişimtesisat
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Getir Bodrum’da da hizmete başladı

Sonraki Haber

Ekonomist’te bu hafta

Benzer Haberler

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor
Burcu Tuvay

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021
Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım
Girişim / Kobi

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

21 Ocak 2021
2020’de start-up’lara yatırım yağdı
Girişim / Kobi

2020’de start-up’lara yatırım yağdı

20 Ocak 2021
Franchise sektörüne hakim olacak 6 trend
Girişim / Kobi

Franchise sektörüne hakim olacak 6 trend

18 Ocak 2021
İngiltere’de yaşanan futbol mucizesinin arkasındaki Türk Başkan
Girişim / Kobi

İngiltere’de yaşanan futbol mucizesinin arkasındaki Türk Başkan

17 Ocak 2021
Yeni markasıyla lüks segmente girdi
Girişim / Kobi

Yeni markasıyla lüks segmente girdi

14 Ocak 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor
Burcu Tuvay

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

Daha fazla oku

Kritik faiz kararı öncesi Dolar/TL’de son durum

2021’in ilk PPK toplantısında faiz artırımı olacak mı?

Yabancı ekonomistler Merkez Bankası’ndan değişiklik beklemiyor

Bakan duyurdu: Rusya domates ihracatında kotayı yükseltti

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

Son Haberler

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç’tan ‘faiz’ tahmini

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç’tan ‘faiz indirimi’ tahmini

21 Ocak 2021
Tüketici güven endeksi ocakta arttı

Tüketici güven endeksi ocakta arttı

21 Ocak 2021
Borsa güne alıcılı başladı

Borsa güne alıcılı başladı

21 Ocak 2021
Münferit seyahat trendi artacak

Münferit seyahat trendi artacak

21 Ocak 2021

Dünya Haberleri

ABD’li havacılık devi rekor zarar açıkladı
Dünya

ABD’li havacılık devi rekor zarar açıkladı

ABD'nin büyük hava yolu şirketlerinden United Airlines, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkisiyle geçen yıl 7,1 milyar dolarlık zarar ettiğini...

21 Ocak 2021
Biden hızlı başladı: Trump’ın tartışmalı kararlarını geri çevirdi
Dünya

Biden hızlı başladı: Trump’ın tartışmalı kararlarını geri çevirdi

ABD Başkanı Biden, görevindeki ilk gününde Donald Trump'ın politikalarını geri çevirmeye yönelik 17 kararnameye imza attı. ABD Başkanı Joe Biden,...

21 Ocak 2021
ABD’nin yeni başkanı Biden, Twitter’da ilk mesajını paylaştı
Dünya

ABD’nin yeni başkanı Biden, Twitter’da ilk mesajını paylaştı

ABD'de 3 Kasım seçimlerini kazanan Joe Biden, ABD Kongresindeki törende yemin ederek ülkenin 46. başkanı oldu. ABD Başkanı Joe Biden,...

20 Ocak 2021
Trump Beyaz Saray’a bu sözlerle veda etti
Dünya

Trump Beyaz Saray’a bu sözlerle veda etti

Çok sıkı güvenlik önlemlerinin alındığı yemin töreni öncesinde Washington'dan ayrılan ABD Başkanı Donald Trump, "Başkanınız olmak benim için büyük bir...

20 Ocak 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 

Enerji

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

20 Ocak 2021

Enerjide kurulu gücün 2020'de 95 bin MW'a, 2021'de ise 97 bin MW'a ulaşması bekleniyor. Kurulu güç artışında yine yenilenebilir enerji...

Aygaz, United Enterprises ile attığı imzayla Asya pazarına girdi

Aygaz, United Enterprises ile attığı imzayla Asya pazarına girdi

20 Ocak 2021

Aygaz, LPG temini, dolumu ve dağıtımı yapmak üzere Bangladeşli United Enterprises & Co. Ltd şirketiyle ortaklık sözleşmesi imzaladı. Şirketten yapılan...

Emlak

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

19 Ocak 2021

Konut Fiyat Endeksi, 2020'nin kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,5, 2019'un aynı ayına kıyasla yüzde 30 artışla 152,2...

Konut satışlarının yüzde 80’e varan oranda arttığı iller

Konut satışlarının yüzde 80’e varan oranda arttığı iller

18 Ocak 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) verilerine göre, Türkiye'nin kıyı şehirlerinde konut fiyatları son 3 yılda yüzde 80'e varan oranlarda artış gösterdi....

Girişim / Kobi

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

21 Ocak 2021

Dünyaca ünlü girişimcilik fonu ve teknoloji üssü Plug and Play, 2020 yılında hayata geçerek kendini dijital performans platformu ve pazar...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.