Avrupa ve Uzakdoğu pazarlarına odaklandı

Avrupa ve Uzakdoğu pazarlarına odaklandı

Geçen yılı 500 milyon TL ciroyla kapatan Kahve Dünyası, bu yılın sonuna kadar 20 şube açmayı planlıyor. Markanın hedefinde yurtdışında büyümek var. Halen İngiltere, Romanya, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Dubai’de yer alan Kahve Dünyası, radarına Çin’i de aldı.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Birol Altınkılıç tarafından 1992 yılında kurulan Altınmarka Gru-bu’na bağlı Kahve Dünyası, üç yıldır ailenin genç üyesi Kaan Altınkı-lıç’a emanet. Kahve Dünyası’nı yurtdışında büyütmek hedefiyle işe başlayan Kaan Altınkılıç, geçen süreçte markayı beş ülkeye taşıdı.

Marka şimdilerse ise radarına Çin, Belçika, Hollanda ve Almanya’yı aldı. İngiltere, Romanya, Suudi Arabistan ve Kuveyt’in ardından yakın zamanda Dubai’ye açılan Kahve Dünyası’nda bu yılın sonuna kadar 20 mağaza daha açılması planlanıyor. 500 milyon TL cirolu şirket, yeni mağazaların katkısıyla bu yılı yüzde 35 büyümeyle kapatmayı hedefliyor.

RADARINDAKİ ÜLKELER
Türkiye’de 36 ilde 200 civarında mağazası olan markanın yeni hayata geçirdiği küçük metrekareli Kahve Dünyası Algötür mağazalarının sayısı ise 20’ye yaklaştı. Farklı sektörlerde yaptıkları işbirlikleriyle 500’den fazla noktada yer alan Kahve Dünyası, yurtdışında ise beş ülkede toplam 15 mağazaya sahip.

Turquality desteğiyle birlikte Avrupa ve Uzakdoğu pazarlarına açılmaya hazırlanan markanın gündeminde Çin pazarı da var. Tüketim dinamiklerinin çok farklı olduğu ülkelerde master franchise yöntemiyle ya da stratejik ortaklıklar kurarak ilerleyen marka, Çin pazarının yanı sıra 2020’de Belçika, Hollanda ve Almanya’da da mağazalaşmayı planlıyor.

70 MİLYON TL’LİK YATIRIM
Altınmarka Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi ve Kahve Dünyası CEO’su Kaan Altınkılıç, markayı hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyütmeye devam edeceklerini söylüyor.

Geçen sayımızda yer alan “Türkiye’nin 40 Yaş Altı En Güçlü 40 CEO” araştırmasında 23’üncü sırada yer alan Altınkılıç, “Bu yıla 35 yeni mağaza hedefiyle başlamıştık, şu anda bu doğrultuda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 15 mağaza açtık, yıl sonuna kadar 20 mağaza daha açacağız” diyor.

Kaan Altınkılıç, asıl hedeflerinin yurtiçi ve yurtdışında bini aşkın noktada Kahve Dünyası’nı kahveseverlerle buluşturmak olduğunu ifade ediyor. Altınkılıç, bu amaçla, 2018 yılında 50 milyon TL olan yatırım bütçesini bu yıl 70 milyon TL’ye çıkardıklarını dile getiriyor.

HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK
500 milyon TL cirolu Kahve Dünyası’nda 2 bin kişi istihdam ediliyor. Kaan Altınkılıç, genç bir yönetici olarak dünya markası yaratma hedefiyle ilerlediğini ifade ediyor. Altınkılıç, şunları söylüyor: “Kahve Dünyası, maddi gelirleri haricinde de hedefleri olan bir marka.

Yurtdışında Kahve Dünyası tabelasının verdiği mutluluk, yabancı uyruklu bir müşterisine ikram ettiği çikolata kaplı lokumun verdiği haz, sıfırdan yaratılıp bu noktaya gelen konsepti ve büyüme oranı gibi faktörleri şirketin manevi kârı olarak kabul ediyoruz.

Bu motivasyonla kurumsal ve bireysel hedefler bütünleşiyor. Amacımız, on binlerce insana istihdam sağlayan, dünyada Türkiye’yi sektöründe en iyi şekilde temsil eden bir Türk zinciri olmak.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap