Dördüncü tesis için yatırıma başlıyor

Dördüncü tesis için yatırıma başlıyor

Otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinin önde gelen tedarikçi şirketlerinden biri olan Bant Boru, 50’nci yılına yeni tesis yatirımıyla girecek.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

15 milyon TL yatırım bütçesi öngören şirket, fizibilite çalışmalarının ardından dördüncü tesis için 2020’de kazmayı vuracak.

Beyaz eşyada kondenser boruları ve otomotivde fren-debriyaj boruları üreten Bant Boru, dördüncü tesis yatırımı için fizibilite çalışmalarına başladı.

Gebze, Sakarya ve Bursa’da tesisleri olan şirket, dördüncü adres için yine Gebze’yi gündeme aldı. Üç fabrikasında 45 milyon metre üretim kapasitesine sahip olan şirket, 15 milyon TL yatırımla önümüzdeki yıl temeli atılacak tesiste 2022’de üretime başlamayı planlıyor.

YENİ PAZARLAR PEŞİNDE
1972 yılında boru tedarikçisi olarak kurulan şirketin 2010 yılından beri CEO’luk görevini yürüten Sinan Gider, 50’nci yıl olan 2022’ye yeni tesisle girmek istediklerini anlatıyor. Bu yatırımla şirketin üretimini ikiye katlamanın yanı sıra yeni ülkelere de açılmak üzere çalışmalara hız vereceklerini de söylüyor.

Sinan Gider, önümüzdeki dört yıllık süreçte yurtdışı satışların payını artırmayı planladıklarını ve bunun için Turquality belgesi alarak yurtdışı çalışmalara hız verdiklerini belirtiyor. Gider, Avrupa’daki güçlü konumlarını Asya ülkelerinde de elde etmek istediklerini dile getiriyor.

Bant Boru, dünyada her 100 araçtan dördünde kullanılan boruları üretiyor. Şirket yurtiçinde Ford Otosan ve Oyak Renault, yurtdışında ise BMW, Mercedes,
Peugeot-Citroen, Brembo, VW, Audi ve Dacia gibi küresel markaların tedarikçisi. 250 milyon TL cirolu şirket, tedarik alanında en büyük beş üreticiden biri.

CİROYU İKİYE KATLAYACAK
Şirketin son dönemde otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinde teknolojik gelişmeyi yakalamak üzere dijitalleşmeye ağırlık verdiğini anlatan Sinan Gider, bunun için de yıllık 1 milyon Euro’luk yatırım bütçesiyle hareket ettiklerini söylüyor.

Tüm yatırımlar sonrası ciro hedeflerinin 2022’de 500 milyon TL olduğunu da sözlerine ekliyor. Şirket, bu hedef için farklı sektörlerde üretimi güçlendirerek riski dağıtmayı planlıyor. Sinan Gider, üretimde beyaz eşyanın yüzde 25 olan payını dört yılda yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydediyor.

İHRACATIN PAYINI YÜZDE 8ÜRE TAŞIYACAK
Globalleşme hedefleri doğrultusunda yurtdışında önemli adımlar atan Bant Boru, cirosunun yüzde 65’ini ihracattan elde ediyor. 80 ülkeye ihracat yapan ve yeni pazarlara girmeyi planlayan şirket, özellikle Asya pazarında yeni girişimler planlıyor.

Hindistan pazarında büyümek isteyen şirket Asya için Güney Koreli bir şirketle işbirliğine de gitmek üzere görüşmeler yürütüyor. Sinan Gider, Güney Koreli şirketin Asya pazarındaki gücü ve Bant Boru’nun Avrupa pazarlarındaki etkinliğiyle güçlü bir sinerji yakalamayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Gider, “Bu işbirlikleriyle 2022 yılında gelirlerimizin yüzde 80’ini ihracattan elde etmeyi planlıyoruz” diye konuşuyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap