Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, sektörün 2020 yılında 2,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, 2021 yılı sonu hedefinin ise 3,4 milyar dolar olduğunu belirtti.
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), Kayseri’de sektör paydaşlarıyla bir araya geldi. EVSİD Başkanı Talha Özger, sektör olarak yılın ilk 9 ayında yüzde 43 büyüme gösterdiklerini, 2019 ile 2021 yılı arasındaki büyüme oranının ise yüzde 22 olduğunu söyledi.
Sektör ile ilgili son gelişmeleri aktaran EVSİD Başkanı Talha Özger, "Anadolu ev ve mutfak eşyaları sektörü için büyük önem taşıyor. Sektörümüz 2020 yılında 2,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. 2021 yılı sonu hedefimiz ise 3,4 milyar dolar. Yılın ilk 9 ayında yüzde 43 büyüme yakaladık. 2019 ile 2021 yılı arasındaki büyüme oranı ise yüzde 22.” dedi.
Tedarik zincirlerinin değişim sürecine girdiğini belirten Özger, şunları aktardı: “Uzakdoğu’dan nakliye fiyatlarının yüksek olması ve oradan ürünün temin edilememesi gibi sıkıntılardan kaynaklı olarak tedarik zincirleri değişiyor. Satın alıcılar alternatif rotalar oluşturmaya başladı. Türkiye olarak lojistik sorunu her ne kadar bizim için de problem yaratsa da bunu avantajımıza çevirebileceğimiz bir noktadayız.”
İhracatın artması ile sektörün iyi bir ivme yakaladığını belirten Özger, "Pandemi ile beraber insanlar evlerine kapandı ve evde vakit geçirmeye başladı. Etkinlik olarak mutfaklarda daha çok vakit geçirdik, daha çok yemek yapmaya başladık. Kekler, ekmekler yaptık ve gastronomi daha da ön plana çıktı. İhracat artıyor ve çarklarımız dönüyor ancak bu pozitif rüzgârı orta ve uzun vadede fırsatçılığa yer vermeden kalıcı hale getirmemiz gerekiyor." dedi.
Özger sözlerine şu şekilde devam etti:
"Bölgesel olarak orta ve uzun vadelerde 1-2 yıllık projeler değil 10 yıllık projeler geliştirip oralarda kendi markalarımızı tanıtmamız gerekiyor. Biz gönüllü bir elçi olarak çalışıyoruz. Gitmiş olduğumuz tüm yerlerde Made in Turkey gücünü anlatıyoruz. Markalaşma çalışmaları yapmalı, Latin Amerika bölgesi gibi uzak pazarlarda kalıcı hale gelmeliyiz. İlk olarak 2016 yıllarında başladığımız bu projeleri tekrar hayata geçireceğiz. Çalışmalarımıza daha agresif bir şekilde devam ederek daha da fazla satın alıcıyı Türkiye’deki üreticimiz ile buluşturmak istiyoruz."
Milenyum Metal A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Mustafa Tetiker ise, "Türkiye ütü masası sektöründe iyi durumda ancak daha gidecek çok yolu var. Şirket olarak yıllık 1,5 milyon adet ütü masası üretiyoruz, bu üretimin yaklaşık 60 ile 70 bin adetini Amerika’da satıyoruz. Türkiye’de toplam ütü masası üretimi 7 milyon civarında. Pastadan en büyük payı İngiltere’den alıyoruz. Sadece Walmart yılda 1 milyon 800 bin adet ütü masası alıyor." dedi.
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), Kayseri’de sektör paydaşlarıyla bir araya geldi. EVSİD Başkanı Talha Özger, sektör olarak yılın ilk 9 ayında yüzde 43 büyüme gösterdiklerini, 2019 ile 2021 yılı arasındaki büyüme oranının ise yüzde 22 olduğunu söyledi.
YÜZDE 43 BÜYÜME
Sektör ile ilgili son gelişmeleri aktaran EVSİD Başkanı Talha Özger, "Anadolu ev ve mutfak eşyaları sektörü için büyük önem taşıyor. Sektörümüz 2020 yılında 2,6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. 2021 yılı sonu hedefimiz ise 3,4 milyar dolar. Yılın ilk 9 ayında yüzde 43 büyüme yakaladık. 2019 ile 2021 yılı arasındaki büyüme oranı ise yüzde 22.” dedi.
Tedarik zincirlerinin değişim sürecine girdiğini belirten Özger, şunları aktardı: “Uzakdoğu’dan nakliye fiyatlarının yüksek olması ve oradan ürünün temin edilememesi gibi sıkıntılardan kaynaklı olarak tedarik zincirleri değişiyor. Satın alıcılar alternatif rotalar oluşturmaya başladı. Türkiye olarak lojistik sorunu her ne kadar bizim için de problem yaratsa da bunu avantajımıza çevirebileceğimiz bir noktadayız.”
FIRSAT RÜZGARLARINI YAKALAMALIYIZ
İhracatın artması ile sektörün iyi bir ivme yakaladığını belirten Özger, "Pandemi ile beraber insanlar evlerine kapandı ve evde vakit geçirmeye başladı. Etkinlik olarak mutfaklarda daha çok vakit geçirdik, daha çok yemek yapmaya başladık. Kekler, ekmekler yaptık ve gastronomi daha da ön plana çıktı. İhracat artıyor ve çarklarımız dönüyor ancak bu pozitif rüzgârı orta ve uzun vadede fırsatçılığa yer vermeden kalıcı hale getirmemiz gerekiyor." dedi.
Özger sözlerine şu şekilde devam etti:
"Bölgesel olarak orta ve uzun vadelerde 1-2 yıllık projeler değil 10 yıllık projeler geliştirip oralarda kendi markalarımızı tanıtmamız gerekiyor. Biz gönüllü bir elçi olarak çalışıyoruz. Gitmiş olduğumuz tüm yerlerde Made in Turkey gücünü anlatıyoruz. Markalaşma çalışmaları yapmalı, Latin Amerika bölgesi gibi uzak pazarlarda kalıcı hale gelmeliyiz. İlk olarak 2016 yıllarında başladığımız bu projeleri tekrar hayata geçireceğiz. Çalışmalarımıza daha agresif bir şekilde devam ederek daha da fazla satın alıcıyı Türkiye’deki üreticimiz ile buluşturmak istiyoruz."
YILLIK 1,5 MİLYON ÜTÜ MASASI ÜRETİMİ
Milenyum Metal A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Mustafa Tetiker ise, "Türkiye ütü masası sektöründe iyi durumda ancak daha gidecek çok yolu var. Şirket olarak yıllık 1,5 milyon adet ütü masası üretiyoruz, bu üretimin yaklaşık 60 ile 70 bin adetini Amerika’da satıyoruz. Türkiye’de toplam ütü masası üretimi 7 milyon civarında. Pastadan en büyük payı İngiltere’den alıyoruz. Sadece Walmart yılda 1 milyon 800 bin adet ütü masası alıyor." dedi.